Vad tycker ni om C&C3?

Medlem
Vad tycker ni om C&C3?

Nu har spelet varit ute snart i 24 timmar.
Suttit hela dagen sen jobbet och spelat.
Är dock bara inne i ACT III på GDI kampangen men iövrigt så är jag väldigt imponerad och explosioner sker varje sekund.

Länge sedan man njöt till ett sådant adrenalin fullt spel

Medlem

Klart det bästa spelet i serien sen allra första C&C kom.

Sen e jag imponerad över att det lyckats få me så många känndisar till själva storryn igenom spelet.

Mycket snyggt !!
:up::up::up::up::up: från mig iaf.

/Homer_S

Medlem

Bättre än förväntat måste jag säga!

Fyra tumme upp från mig: :up::up::up::up:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

/me ger en fet bitch-slap till alla som är nöjda med EA.

Kampagnen buggar som fan tvingas köra om flera missions, lan spel krashar, fordon fastnar i byggnader och i varrandra, pathfindingen suger, superweapons går inte välja bort, spelet är totalt obalanserat.. listan är lång.

Visst, spelet kan patchas, men när fan ska dom lära sig att sluta släppa halvfärdiga spel?! Tog mig 10 minuter att upptäcka att Scrin va på tok för bra, vad fan har spel testarna sysslat med?

Inaktiv

Scrin verkar ju vara ANINGEN obalanserade...

Medlem
Skrivet av JohanSmith:

Scrin verkar ju vara ANINGEN obalanserade...

Får hålla med om det Känns som om dem kan äga allt


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Nog inte blivit mycket beta-testande gällandes multiplayer gissningsvis.

Man får snällt vänta på korrektur läsningen (läs:patchar).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Mycket bra spel bara dom fixar online buggarna snart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Men seriöst..jag har lirat mot "Hard" i skirmich mot/som GDI och NOD, inga problem , mot Scrin blev jag slaktad...

Medlem
Skrivet av Mack:

/me ger en fet bitch-slap till alla som är nöjda med EA.

Kampagnen buggar som fan tvingas köra om flera missions, lan spel krashar, fordon fastnar i byggnader och i varrandra, pathfindingen suger, superweapons går inte välja bort, spelet är totalt obalanserat.. listan är lång.

Visst, spelet kan patchas, men när fan ska dom lära sig att sluta släppa halvfärdiga spel?! Tog mig 10 minuter att upptäcka att Scrin va på tok för bra, vad fan har spel testarna sysslat med?

jag har då inte haft nåt problem med kampanjen, inga crashar...nothing,

Jag har 10-0 vinst med Nod och mött Scrin flera gånger.. ser dessutom ut som dom flesta i toppen använder Nod..

Om man möter Scrin så ska man inte låta dom techa upp till sina "superunits" dom är rätt sårbara i början. Harassa med shadowteam är min favorit iaf... går snabbt att fixa dom och motståndaren har oftast ingen stealth detection eller försvar i sin bas

och det finns ingen chans att man kan avgöra vilket lag som är bäst på 10minuter..

visst det finns en del mindre buggar men det är ganska vanligt i de flesta spel
Dom har ju släppt 2 patchar på 2 dagar vilket visar på en bra support hitills iaf...

Medlem

Klart bästa spelet! Hittils. Men C&C TD är inte långt efter


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Online buggarna är fan sjuka. Åt helvete med det, går ju inte spela.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Jag är både tillfredsställd och överraskad. Var lite osäker på det här spelet redan från början men EA har verkligen lyckats leverera.
SP-kampanjerna är lysande och själv har jag inte lyckats snubbla över några buggar mer än att stora arméer har problem med pathfinding samt att i sällsynta fall kan harvesters fastna i varandra. Har dock inte kört mer MP än smakprovet jag fick på förtitten. Men det lär nog inte bli särkilt mycket i framtiden heller bortsett från någon vänskaplig match mot polare på lan.

Tummen upp från mig och på snudden till en 5a än så länge.

Medlem

Scrin är helt värdelösa i rush kan jag ju säga.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

hehe fan hel nice spel men har fastnat på ett tok svårt gdi campaign mission Sarajevo som e helt omöjligt, har inte pallat gå online än för ja ville klara campaigns först. Haha mm Scrin har tok bra grejjer men deras defense suger fett jämfört me gdi och nods imo. Gdi's mammoth tanks pwnar sönder alla scrin torn och stoppade alla mina flyganfall me scrin i början, mötte medium gdi.

Inaktiv

Bara lirat mp och det finns inget som slår det Ah så sjukt kul.

demot tyckte jag var sådär, men sen när man köpte hela spelet så försvar alla tvivel, trots de små buggarna som finns nu går det endå att lira online. Galet kul spel helt enkelt

Medlem

Antar att jag bara är kräsen.. Efter att ha spelat Company of Heroes förväntade jag mig att nya C&C skulle bli minst lika bra. Men det känns verkligen som om EA har släppt spelet för tidigt och om jag känner dom rätt så kommer en helt meningslös expansion släppas om bara några månader.

Inaktiv
Skrivet av ace84:

hehe fan hel nice spel men har fastnat på ett tok svårt gdi campaign mission Sarajevo som e helt omöjligt, har inte pallat gå online än för ja ville klara campaigns först. Haha mm Scrin har tok bra grejjer men deras defense suger fett jämfört me gdi och nods imo. Gdi's mammoth tanks pwnar sönder alla scrin torn och stoppade alla mina flyganfall me scrin i början, mötte medium gdi.

När man ska kötta temple prime? En stor anledning till att en del uppdrag blir väldigt svåra, för mig iaf, är att man är för defensiv. Jag bygger inte försvarstorn för att dela ut skada längre, utan enbart för att ta skada. Försvaret lämnas bättre över till feta units som mammoth tanks.

Något som kan få en att slita sitt hår är scrin med sina flygande monster. Dom dyker upp från ingenstans, har världens räckvidd, gör ordentligt med skada på byggnader och har dessutom splash damage. Det enda som funkar tillfredsställande mot dom är firehawks. Nod har inget. Kan föreställa mig att det är rätt kört rätt fort i mp om man tillåter motståndaren att trycka ut några sådana kryssare.

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av ace84:

hehe fan hel nice spel men har fastnat på ett tok svårt gdi campaign mission Sarajevo som e helt omöjligt, har inte pallat gå online än för ja ville klara campaigns först. Haha mm Scrin har tok bra grejjer men deras defense suger fett jämfört me gdi och nods imo. Gdi's mammoth tanks pwnar sönder alla scrin torn och stoppade alla mina flyganfall me scrin i början, mötte medium gdi.

När man ska kötta temple prime? En stor anledning till att en del uppdrag blir väldigt svåra, för mig iaf, är att man är för defensiv. Jag bygger inte försvarstorn för att dela ut skada längre, utan enbart för att ta skada. Försvaret lämnas bättre över till feta units som mammoth tanks.

Något som kan få en att slita sitt hår är scrin med sina flygande monster. Dom dyker upp från ingenstans, har världens räckvidd, gör ordentligt med skada på byggnader och har dessutom splash damage. Det enda som funkar tillfredsställande mot dom är firehawks. Nod har inget. Kan föreställa mig att det är rätt kört rätt fort i mp om man tillåter motståndaren att trycka ut några sådana kryssare.

Shadow tanks funkar riktigt bra mot dem i MP, det är iaf det jag och min polare har kört när vi fått kryssarna emot oss.

Ligger förresten på 16 vinster och 0 förluster nu : ))))


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Mack:

/me ger en fet bitch-slap till alla som är nöjda med EA.

Kampagnen buggar som fan tvingas köra om flera missions, lan spel krashar, fordon fastnar i byggnader och i varrandra, pathfindingen suger, superweapons går inte välja bort, spelet är totalt obalanserat.. listan är lång.

Visst, spelet kan patchas, men när fan ska dom lära sig att sluta släppa halvfärdiga spel?! Tog mig 10 minuter att upptäcka att Scrin va på tok för bra, vad fan har spel testarna sysslat med?

Alla de där problemen fanns i Tiberian sun också, så de håller väl på traditionerna antar jag. Lan spel som crashar har funnits med sen Red alert.
Obalans är en feature i C&C serien. Överskattade spel så det visslar om det undrar hur länge serien kan leva på att det var "först ut" i sitt slag.

Inaktiv

Sådär, alla tre kampanjer avklarade. Nu väntar jag bara på den oundvikliga expansionen.

Det som är intressant är att Scrin inte hade räknat med motståndet. Dom snackar om "premature signal" och vad som orsakade det och varför. Tillslut inser dom att det är Kane som är orsaken och dom hintar att dom inte vet "vad" han är för något. Dom flyr slutligen med svansen mellan benen och är uppenbarligen vettskrämda över faktumet att någon på jorden lockade dom till sig med flit.
Vad Kanes agenda går ut på hamnar slutligen också i ljuset. Han har sannolikt manipulerat fram sitt resultat över sekler om inte årtusenden. Han visste uppenbarligen om att scrin existerade, att de skulle infektera jorden med tiberium och har tydligen sett en massa möjligheter i detta.

Medlem

För er som ska förstöra Nods tempel, använd Mammoth tanks, bygg 5-10st och använd dom.. uppgrader deras vapen till railgun också.

Inaktiv

Är det bara jag som tycker att det ser helt förjävligt ut grafikmässigt som tex fordonen, och scrin ser ju helt cp skadat fula ut.
Jag har en fet dator och inget laggar och så men jag hade förväntat mig ett snyggare spel det enda som ser bra ut är explosioner och laser grejerna annars så var det helt skit.

Inaktiv

Scrin känns svåra att möta faktiskt, fast det är kanske för att jag inte kan deras enheter riktigt, fast ibland undrar man. Jag körde min vanliga scorpion rush och slog ut alla hans harvesters och en del byggnader innan han hade tillräckligt med flyg för att skjuta sönder alla mina tanks. Jag kom i en ny våg mot honom med scorps, bikes och venoms med de två sistnämnde lite före för att ta hand om flyget (han hade i princip bara flyg). Hans flyg spöade mitt anti flyg hur lätt som hälst. Då undrar man vad man ska göra. Finns säkerligen nått sätt (inte orkat läsa in mig på scrin än), men det mest uppenbara funkade inte.

Att infanteri går rakt igenom tiberium fält istället för runt måste dock anses som en bugg i spelet. Mest irreterande är det på small town usa där ens tiberium ligger framför där man kan bygga.

Värt att notera är att i en match mot scrin då det var mycket enheter så sackade min dator som fan och då spelar jag på absolut lägsta grafikinställningarna som går och har en dator som är 1 år gammal.

En annan rolig sak att notera är att det finns en kille (rankad som nr 2 på laddern) som spelat över 200 matcher. Om vi räknar att en match i snitt håller på i 10 minuter så har killen suttit över 30 timmar effektiv speltid. Hur hinner man det sen i torsdags? (var i morse som han hade 220 matcher eller nått)


signatur
Medlem

spelet har funnits ute i handen på många sedan måndagen redan... samt tisdag... så va det ju EA-link fick någon dag före... tidszoner och bös... så ja... inte omöjligt alls....

Inaktiv

Nej inte omöjligt men ganska no-life


signatur
Medlem

Finns det tre kampanger? ser bara Nod och GDI :S

Medlem

Du låser upp Scrin när du klarat av NOD & GDI.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Efter att ha testat liret kan jag konstatera att det är kul i både SP och MP.

Hade lan i helgen och lirade det med ett par vänner och kan efter ca 10 timmars testande konstatera att det är totalt jävla obalanserat. Scrin är så JÄVLA mycket bättre än de andra raserna. Det är faktiskt helt OTROLIGT att de inte lyckades upptäcka detta i betatesterna! Dessutom känns MP-delen ganska fattig, endast 2 futtiga 8-playersmaps. Att det dessutom inte fins några fler spellägen eller fler inställningar att pilla med i MP (såsom tech-träd osv) är faktiskt dåligt.

Detta sänker intrycket, från ett annars riktigt fint lir...


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv

Men herregud, vad alla whinar på att det är obalanserat?
Det är det verkligen inte, det är snarare så att man inte kan acceptera att någon annan är bättre än en själv.

Det komemr fler banor i senare patchar, ha lite tålamod.
Vad är det du ska pilla med för inställningar, gärna några exempel.

12
Skriv svar