Inaktiv
EUIII - Allians

Hur i rent ut sagt helvete får man allianser lätt? Alla rejectar och det står impossible på alla, hjälper varken om man har royal marriage och 200 i relation. >_< Hjälp!

Medlem

Om du får ett ja eller nej på dina diplomatiska förslag beror bland annat på vilken prestige du har. Din prestige kan ligga mellan - 100 och + 100. Ju lägre din prestige är ju större är risken att du får ett nej. Din monarks diplomacy skill påverkar också. Till sist påverkas det också av om du är en badboy d.v.s. om du har en låg Reputation.

Inaktiv

Samt den tilltänkta nationens rådande allianser. Misstänker att det bla finns ett tak för hur många allianser en nation kan ingå i. Men ett eventuellt avslag kan kanske också bero på vilka nationer som ingår i alliansen och din status gentemot dessa.

Inaktiv

Efter 3 allianser för dig eller din tilltänkte partner blir det nästintill omöjligt att bilda allians.

Inaktiv

Släppte lös en jävla massa land som vasseler, och allierade mig med dom. Fick en 15-20st allianser. Så det finns nog inget tak.

Inaktiv

I EU2 var det så att det fanns ett tak för hur många fristående nationer man kunde alliera sig med - om en fristående nation hade en allians med 2 andra så var det i stort sett omöjligt att få vara med. Däremot kunde man alliera med hur många vassals som helst. Jag antar att det är samma sak i EU3.

Inaktiv
Skrivet av Krepps:

I EU2 var det så att det fanns ett tak för hur många fristående nationer man kunde alliera sig med - om en fristående nation hade en allians med 2 andra så var det i stort sett omöjligt att få vara med. Däremot kunde man alliera med hur många vassals som helst. Jag antar att det är samma sak i EU3.

I EU2 finns det enbart alliansgrupper med en alliansledare som bestämmer vem som får vara med och inte - inklusive ledaren kunde bara fem stater vara med.

I EU3 har de helt skippat det konceptet och gått över till bilaterala allianser, där det blir svårare och svårare att alliera sig med andra ju fler allianser ens eget land och det man försöker alliera sig med har.

1
Skriv svar