Vilka kommer ni att spela när spelet kommer?

Inaktiv
Vilka kommer ni att spela när spelet kommer?

Vilken "ras" kommer ni att spela när riktiga spelet kommer? Tycker att det verkar som om NOD kräver mycket mer äv spelaren medans GDI snarare är att spamma tanks. Kommer kanske vara skill att kunna försvara sig för att sedan kunna spamma tanks men det förutsätter ju en bra NOD spelare som motståndare.

Scrin ska tydligen vara svaga i början men väldigt svåra att rå på när de kommit igång, vilket inte passar min spelstil. Är tråkigt att behöva lära sig en helt ny ras dessutom när man blivit rätt van med gdi och nod genom demot. Hade nog gjort det om scrin var motsattsen, dvs en rusher ras, men blir lite tråkigt att turtla i 10-15 minuter för att sedan sätta fart tycker jag.


signatur
Medlem

Jag ogillar starkt utseendet på Scrin laget, så det blir nog inte mycket spelande med dem. Tråkigt att de är svaga i början, lätt att bli rushad om man är dem då.

Medlem

NOD


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

GDI ofc Ne kommer spela alla raser men jag gillar hitils gdi mest


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Man kommer ju givetvis spela igenom hela spelet sen får man se hur Scrin kommer vara spelmässigt annars lutar det åt NOD.


signatur
Medlem

nod all the way

Inaktiv

Vore roligare om ni skrev varför ni ska spela dem som ni skriver.


signatur
Medlem

hm ok, som dofilusåkaffe skrev som komemr jag först klara spelet med NOD och GDI (först GDI) och sen tästa skrin o se hur de är, annars kommer jag spela GDI mest för deras mammoths och för jag har gillat dom sen C&C TD


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Jag kommer testa Aliengubbsen först, helt klart. Ska fan bli ball att se massa blåa långa lasrar överallt som bränner upp gubbar

Rätt intresserad på deras resurssystem oxå.. gaaaah vill ha spelet nu! :evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Om jag skaffar spelet (tyvärr är det faktist ett "om", jag känner inte att jag vill lägga så mycket krut på spel längre) kommer jag nog satsa på GDI.

Mitt första RTS var Tiberian Sun och min favorittaktik var och förblir "overpower". Växa mig större än motståndaren och sen bara mala sönder dem. I TS gjorde jag det med hjälp av Orcas (Fighters för att poppa harvesters, Bombers för att dra sönder baser); nu hade TS förvisso extremt stora kartor som man lätt kunde spela med en mobil luftmakt. Men jag kan tänka mig att jag kommer spela likadant i C&C3- gerillaangrepp med flyg och snipers/juggernauts för att få övertag och sen bara mala ner.

Inaktiv

NOD! Anledning, har ALLTID spelat NOD, min f.d granne spelade GDI (liksom min far (!)), dessutom har den "mörka sidan" alltid varit mina favoriter...(Darth Vader, Sauron, Georg W Bush : ))

3e
Medlem

Finns det något annat alternativ än att tjäna Kane? I think not!


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Inaktiv

Jag har aldrig kört dessa spel tidigare så jag går mer på vilka som passar min spelstil och vilka som är bäst. Har börjat köra lite nod nu och verkar som om det är ganska lätt att harassa gdi med dem. För lätt nästan för det är rätt svårt för gdi att anpassa sig "on the fly" så att säga.

Fler enheter man använder sig av som nod också, inte bara spamma samma hela tiden.


signatur
Skrivet av Iceguppi:

Jag har aldrig kört dessa spel tidigare så jag går mer på vilka som passar min spelstil och vilka som är bäst. Har börjat köra lite nod nu och verkar som om det är ganska lätt att harassa gdi med dem. För lätt nästan för det är rätt svårt för gdi att anpassa sig "on the fly" så att säga.

Fler enheter man använder sig av som nod också, inte bara spamma samma hela tiden.

Med tanke på dina tidigare argument om C&C så trodde jag du hade spelat det tidigare. Men eftersom du i stort sett hade fel visste jag väl att du inte var ett invigt fan! :evil:


signatur
Inaktiv

Scrin, för att testa vad de har att komma med. Annars förblir NOD favoriten

Medlem
Skrivet av Nevynswe:

Om jag skaffar spelet (tyvärr är det faktist ett "om", jag känner inte att jag vill lägga så mycket krut på spel längre) kommer jag nog satsa på GDI.

Mitt första RTS var Tiberian Sun och min favorittaktik var och förblir "overpower". Växa mig större än motståndaren och sen bara mala sönder dem. I TS gjorde jag det med hjälp av Orcas (Fighters för att poppa harvesters, Bombers för att dra sönder baser); nu hade TS förvisso extremt stora kartor som man lätt kunde spela med en mobil luftmakt. Men jag kan tänka mig att jag kommer spela likadant i C&C3- gerillaangrepp med flyg och snipers/juggernauts för att få övertag och sen bara mala ner.

Det sköna är att det här känns som ett spel som man kan spela när man har tid och möjlighet. Känner lite samma sak, och har varken tid eller möjlighet att lägga ned själen i ett RPG spel eller dylikt längre.

Låter som en rätt bra taktik, tror att jag varit ganska kass på RTS generellt sett.. Men det verkar som en rätt kul taktik att kunna köra, om den nu fungerar i C&C3 också. Gillade verkligen TS's stora kartor, gjorde att man kunde förbereda sig för en eventuell massattack och sedan kontra den.. Kommer aldrig glömma när en kompis till mig anföll med massa massa stora Titans eller vad de kallades för, och så slängde jag en EMP i mitten, för att sedan slänga alla mina bombplan in i hans fina lilla hög.. Ett tjöt ljöd över internetcafét

Kommer man kunna spotta med snipers över hela kartan åt juggernauts? Har hört någonting om det.. Isåfall får ju snipers en riktigt duglig funktion - även mot mer än bara gubbar (som i längden brukar vara rätt värdelöst..)!

Kommer för övrigt att spela igenom som GDI första gången - har alltid varit mer av en goodguy, och slåss gärna för den goda sidan Har aldrig varit en fan av guerillastrategier, det ska vara "Hands on, right on!".

Medlem

NOD så klart Jag har alltid spelat som dom och kommer alltid göra det.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

jag är väldigt sugen på att testa scrin!
Iaf nu när man nött sönder GDI och Nod i demot
längtar tills hela spelet har släppts så man kan få lira lite nya maps och möta riktiga människor ist för AI.
Är riktigt less på demomappen plus att jag hatar stads-kartor hehe

Skrivet av peteh:

jag är väldigt sugen på att testa scrin!
Iaf nu när man nött sönder GDI och Nod i demot
längtar tills hela spelet har släppts så man kan få lira lite nya maps och möta riktiga människor ist för AI.
Är riktigt less på demomappen plus att jag hatar stads-kartort hehe

Håller med, kan knappt bärga mig att få krossa riktiga peeps!


signatur
Medlem

Man får ju hålla sig lite så man inte spelar sönder demot helt

Medlem

Jag brukar normalt sett värva raserna, det kommer jag göra nu också men det lär blir lite mer GDI.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Spela igenom spelet först, sedan kommer jag köra Scrin ett tag för att se vad dom går för, om inte dom duger så bir det GDI

Medlem

testa allt o alla. sen får ja se, i demot har de blivit mkt gdi men ja diggar nod också e inresserad av o se vad scrins flyg och andra grejjer går för.

Medlem

Scrin är mycket roliga att spela som, dock som några sa.. sega att starta med, men när en bas är etablerad så har defintivt scrin användaren ett stort övertag, gäller bara o överlever rusherna i början

Medlem

Kommer köra mest som GDI för att Ironside är med


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det blev Scrin, helt klart dom roligaste att spela...

Hatar bara att man måste klara GDI och NOD uppdragen först!!

Medlem

In Nod, we trust.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skrivet av [ThreeZool:

"]Det blev Scrin, helt klart dom roligaste att spela...

Hatar bara att man måste klara GDI och NOD uppdragen först!!

Har dom ett eget campaign? visste inte det!


signatur
1
Skriv svar