GIGANTISK bugg i c&c demot
Spelade mot hard i ett par dagar och förlorade kanske 1 gång på 20, ägde fullständigt sönder datorn. Sen testade jag på brutal och sjäövklart var det svårt (pga att datorn fuskar med sin income).
Nu när jag byter tillbaka till hard så fuskar fortfarande datorn, vilket den inte gjorde innan jag kört mot brutal.
Vad sägs om tex att han producerade 78 enheter på 6.41 (ok brutal producerar ännu mer och det går ju att vinna mot så antar att jag är en noobjävel ändå som inte vinner över fusk hard men man måste ändå få klaga lite anser jag) och hade en average income på över 10 000 credits utan att ens ha en expansion. Ja det är rätt, på ett enda tiberium field drog han i 10 000 medans jag drog in lite över 6000 per minute med 3 harvesters igång.¨
Detta är vad jag kallar programeringsmiss så det heter duga. Snart drar väl easy in 25 000 per minute utan att ha någon harvester om det fortsätter i den här takten.
Är inte balans i AIn som jag kritiserar utan att en svårighetsgrad är olika svår beroende på vilken svårighetsgrad man har spelat dagen innan. Som om fusket på brutal helt förstör programeringen så att datorn måste råfuska även på hard.
Har en ny uppdatering, i senaste omgången (på hard) producerade datorn 90 enheter på 6.45 min, det är en enhet på 4 och en halv sekund. Då snackar vi aircraft, tanks och eldkastar infateri. Såg knappt något rocket infantry eller militant squad alls.
Han drog in en snittinkomst på 12 195 per minut, den här gången fick han iofs sin expansion.
Jag märkte att datorn fuskar med inkomst redan på hard vilket jag tycker är tråkigt. När jag körde på hard hade jag 3 tiberiumfält ganska tidigt med 2 harvesters på varje fält. Datorn hade bara ett och trots det så hade han samlat ihop mer pengar totalt i slutet när jag vann.
Tycker all form av inkomst fusk för ai är riktigt dåligt. Man vill ju ha en ai som kan utmana med bra taktiker med samma resurser, inte en som är svårare bara för han kan köpa 3 gånger fler enheter. Fast detta har ju dom flesta spel så knappast något c&c3 är unikt för.
Angående balanceringar så är ju inte direkt c&c serien känd för att vara bra balancerad. Enheter som är för bra och exploits är mer regel än undantag och det tar ett par patchar innan dom brukar vara fixade.
har inte alla CnC spel varit så ? :S
elr kanske bara jag....
Har inget minne av att något spel fram till och med RA2 har haft en inkomstfuskande dator. Då spelade det faktiskt en stor roll om du lyckades slå ut en harvester, en silo eller ett raffinaderi, märkbar skillnad. Nu kan man spränga hur många harvesters o refinerys man vill i luften och inte fan får datorn slut på pengar för det...
inget pengafusk i redalert åtminstonde de vet jag brukar bygga in deras harvester ibland och då får de slut på pengar fort
Äger samtliga spel i serien och även om jag bara spelat demot ser jag fram emot detta spel mest.
Blir dock lite orolig om man skall behöva möta en AI-motståndare som fuskar. Det blir rent logiskt roligare att möta en AI som drar in $ på samma sätt som dig. Du kan därmed slå ut hans resursmaking på samma sätt som den kan slå ut din.
Varför kan man inte programmera en bättre resurshanterings AI i ett RTS? Är det så svårt att få dem att expandera och skydda harvesters?
Hur som helst så borde buggen fixas ASAP om AIn ens skall få fuska.
Unless you conquer all, you will be conquered.
borde inte vara så svårt att fixa ai,n
Nu pwnar jag både hard med fusk samt brutal men jag ser inte poängen i att spela mot en dator som fuskar med pegnarna. Bättre med hard som kör en hyffsad AI men inte penningfuskar. Det är därför jag är arg att jag inte kan få tillbaka den riktiga "hard" utan får ta en "hard" som fuskar med pengarna (dock inte lika mycket som brutal men ändå fusk)