Spela som NOD i C&C demot

Inaktiv
Spela som NOD i C&C demot

Alla kanske redan känner till det här men tar det i alla fall. Man kan spela som NOB i demot (fast EA försökt att hålla oss ifrån det). Välj helt enkelt nog i menyn, inget kommer att hända, tryck då N och du har nu valt NOD. På samma sätt kan du välja om du vill spela mot GDI eller NOB samt vilken typ av datormotståndare du vill möta (inte enbart balanced)

Notera att det även går att välja scrin men att man förlorar matchen direkt eftersom de inte har några enheter eller byggnader än i spelet.

Undrar vad EA tänker med. Antingen så låter de väl oss spela både GDI och NOD på en gång eller så blockar de väl funtionen med NOD ordentligt? En sån här grej kommer ju alltid någon på efter ett par dagar.


signatur
Medlem
Inaktiv

Du kan spela som den andra fraktionen. Som det är i början av spelet kan man bara spela med den ena, GDI kallas den. Gör man som jag säger kan man dock även spela med den andra fraktionen som kallas för NOD. Förstår du nu?


signatur
Medlem

Provade nyss, och det funkar. Undrar om det verklen är en "miss" från utvecklaren..

NOD kändes dock lika tråkiga som GDI. :<

Medlem

NOD har varit de roliga förut....
GDI=Global Defence [.....] lite hjälp!!!

Medlem
Skrivet av Vonyx:

GDI=Global Defence [.....] lite hjälp!!!

Global Defense Initiative

Inaktiv

Haha detta viste jag inte om tidigare, vore kul att veta varför EA har gjort på detta vis Det kan ju inte bara vara en "miss" från deras sida.


signatur

Vilse i skogen

Inaktiv

De kanske vill att såna som bara testar demot nån gång ska spela GDI för att de är lättast i början medans samtidigt lämna möjligheten öppen för folk som går in i forum och läser (lite emr insatta) att spela NOD. Nått annat kan jag inte komma på. Tror kanske inte att EA skulle göra en sån blunder.


signatur
Inaktiv

coolt tackar för tipset
synd inte scrin funkar


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Medlem

Snyggt jobbat Iceguppi.

Tackar!


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

det mest logiska är att dom bara helt enkelt glömde bort den där snabb kommandot för att välja ras. demot är ju en nerbantad version utav den fulla så dom programmerade bort att man kunde välja NOD och Scrin rasen men dom glömde kort kommandona

Medlem

typiskt ea men tur för oss


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ehh, kan någon säga lite utförligt?

Ska man bara trycka "N" i menyn eller vadå? Säg noggrant tack, inte "Välj helt enkelt nog i menyn, inget kommer att hända, tryck då N och du har nu valt NOD."

"Välj nog". Wtf.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Ehh, kan någon säga lite utförligt?

Ska man bara trycka "N" i menyn eller vadå? Säg noggrant tack, inte "Välj helt enkelt nog i menyn, inget kommer att hända, tryck då N och du har nu valt NOD."

"Välj nog". Wtf.

På huvudmenyn trycker du på Skirmish. Nu är du inne på Skirmish skärmen, klicka på den lilla pilen bredvid GDI som fäller ner rullmenyn där du väljer ras, klicka på NOD och tryck sedan på tangenten 'N'.

Lycka till.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag älskar dig.

MKM
Medlem

Men gud vad frustrerad man blir, DET AR Nod INTE NOD. Det ar ingen forkortning utan ett namn,

The Brotherhood of Nod

Hursomhelst, tack for tricket, nu kan jag ladda ner demot igen och spela det for forsta gangen eftersom som en ekta Nod fanatiker vagrar jag att kora med GDI.

Medlem

Värt att notera är att Nod inte har någon EVA i demot.

Jag tror helt klart att EA hade med Nod som ett "påskägg"- nu får de ju dubbelt så mycket input (och mer än det eftersom detta fungerar för att spela mot olika AI-personligheter också, håll bara ned första bokstaven medan ni markerar till ex -R-usher).

Men! Nod har ingen EVA... Vore mycket intressant att se vem deras EVA blir (lär tyvärr knappast bli CABAL).

Medlem

Jag läste på nå forum att EA hadde sagt till Gamespot samtidigt som dom fick demot att det var "hemligheter i demot" men det är bara rykten


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

Kan vara att de upptäckte sitt misstag när det var försent och ville få det att se ut som om det var med vilja.

Jag tror dock att de är för proffsiga för att klanta till det. Tror att de ville att man skulle kunna spela båda men att folk som inte var så insatta skulle börja med att spela GDI eftersom de är lättare i början att sätta sig in i.


signatur
Inaktiv

EA proffsiga? prosit...

Medlem
Skrivet av Hammar:

EA proffsiga? prosit...

EA kan ju knappt torka rumpan utan att köpa upp och lägga ner ett par spelutvecklare.

R.I.P. Bullfrog, Westwood m.fl.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Hammar:

EA proffsiga? prosit...

EA kan ju knappt torka rumpan utan att köpa upp och lägga ner ett par spelutvecklare.

R.I.P. Bullfrog, Westwood m.fl.

Mellanare

helt riktigt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Tack så mkt för tipset det blir till att testa när man kommit hem ^^

Medlem
Skrivet av Nevynswe:

Värt att notera är att Nod inte har någon EVA i demot.

EVA?

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Nevynswe:

Värt att notera är att Nod inte har någon EVA i demot.

EVA?

Electronic Video Assistant

Den som säger Building Complete och liknande.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar