Vilket C&C spel?

Inaktiv
Vilket C&C spel?

Red Alert 2 för moi

Inaktiv

Första i serien. Blev helt såld, jag drömde, fantiserade och gjorde till och med ett brädspel baserat på spelet. Och vi hade inte ens en pc då.

Inaktiv

Shit! command and conquer, red alert 2 och generals har alla 33.33 % röster!


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Avstängd

Red Alert 2 säger jag. På andra platsen skulle jag väl lägga Generals.

Edit: Trodde du menade vilket som är bäst. Jag körde Tiberian Sun först, det var riktigt coolt innan jag fick det, tyckte jag, men när jag fick det sög det helt plötsligt.
Nä, Tiberian Sun fick mig inte att gilla C&C, utan det var Red Alert 2 som verkligen fångade mitt intresse.

Inaktiv

Generals var kul o spela och spenderat många timmar framför men inte så mycke som man spela första CnC bästa spelet i hela serien imo


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Medlem

Originalet! C&C var riktigt grymt.. Man var ju bara valpen 1996

Medlem

Tiberian Sun.....finns ite ord att förklara med!!
Filmerna var jätte bra

Sedan kommer antagligen Generals

Medlem

Gillar allihopp, otroligt bra spel serie.
men allt började med C&C. och jag får väll säga det.
Men RA2 Yuris revenge Ligger varmnt om mitt hjärta.
Soviet power supreme!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Medlem

Hmm RA 2 tror jag.

Var det i RA 2 man kunde skaffa Tesla coil?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Var det i RA 2 man kunde skaffa Tesla coil?

Stämmer bra det

Medlem
Skrivet av Rissan:

Hmm RA 2 tror jag.

Var det i RA 2 man kunde skaffa Tesla coil?

Det kunde du i RA1 också. Tesla Tanks och Tesla Troopers var nya i RA2 dock.

För mig var Tiberian Dawn det första, det som fick mig hooked on CnC.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag svarade c&c, fast det skulle nästan kunna vara red alert 1 också.
fastnade för spelet när jag var liten och såg c&c, fick däremot inte mycket speltid, utan det blev lite längre fram, men då fanns även red alert 1... så det var väl c&c jag såg och red alert som jag spelade
rörigt...

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Rissan:

Hmm RA 2 tror jag.

Var det i RA 2 man kunde skaffa Tesla coil?

Det kunde du i RA1 också. Tesla Tanks och Tesla Troopers var nya i RA2 dock.

Tesla Coil :heart:


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Kane är ju bara såå skön. C&C fick min vote.

http://www.frankklepacki.com

edit: Var bara tvungen att slänga in en länk till musiken från C&C.

Medlem

Tiberian Dawn självfallet. Inget spel var roligare. Möjligtvis hund+drone arméer i RA2

Medlem

Red Alert. Det var i samband med det spelets tillkomst som mitt sociala liv började gå utför.

Inaktiv

Command & Conquer: Red Alert. Det första spelet jag spelade på en PC. Red Alert var helt nytt när vi köpte våran första PC 96-97, brodern köpte Red Alert och jag köpte Aftermath. Synd att det försvunnit nu, tror jag sålde det eller nåt

De gamla minnena finns i alla fall kvar på "The First Decade", den bästa samlingsboxen någonsin!


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Command & Conquer: Red Alert. Det första spelet jag spelade på en PC. Red Alert var helt nytt när vi köpte våran första PC 96-97, brodern köpte Red Alert och jag köpte Aftermath. Synd att det försvunnit nu, tror jag sålde det eller nåt :(!

Hehe där ser man, köpte också C&C RA till min första dator, en Pentium133 Mhz med 16 MB Ram och 2 GB HD och ett ultra snabbt 33.6 modem som man lirade mot polarna med, aa det var tider det.
Men det som fick mig att börja spela serien var singelplayer demot till det första C&C, spelade sönder det hos en polare, morsan fick bokstavligen släpa hem mig när det var dags för mat.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Kommer ihåg när jag först fick ögonen på C&C Tiberium Dawn, det var hoss farsans kompis. Jag gick dit tidigt på morgonen när han låg och såv knacka på dörren och sen va de bara in o spela. Höll på så ett tag tills jag fick mitt egna C&C Tib Dawn av han, efter dess har jag köpt varenda spel. Och kommer alltid göra de!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Tiberium Dawn, allt är bara så perfekt i det. Tyvärr så slängde pappa bort boxen nyligen men jag har kvar manualen i mitt rum här. Och håller med om att First Decade är ett skönt paket

Medlem

ohh första commnand & conquer, körde faktiskt det först på playstation 1 och sen på dator hos polare
var så bra så ja skaffade red alert 1 + expansion pack till playstation då och körde link kabel lan me en polare i det i massor + lanade me en annan polare på dator också

Inaktiv

Typ slentrianspelade serien fram till RA2, det var först då det blev allvar så att säga;)

Inaktiv

Tiberian Dawn, året är 1995 och samma dag som familjen får sin första dator får jag det av min farbror & det tog mig ungefär 3min som 6årig grabb att inse att Kane är och kommer alltid förbli min stora ledstjärna i livet. Sen att jag seriöst trodde att GDI & NOD fanns i verkligheten ändrades under en mycket pinsam tillställning i klassrummet i första klass inget mer om den saken nu...

Medlem

Comand and Conquer Tiberan Dawn var det som fick mig att fastna för C&C


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

<---

Jo, tre stavfel på en omröstning, inte illa.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

nån som vet odödlighets koder till c&c tribrum wars kaneswarth
plz svara eller sicka meddelanden

Medlem

2142, glöm koder. Vad ska du med det till?

För mig blir det RA2, saknade CnC3: TW & KW..

Inaktiv

jag har typ kört fast i månad nu

Medlem
Skrivet av 2142 fan:

jag har typ kört fast i månad nu

vilket uppdrag?


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar