Inaktiv
C&C 3 Demot

Min IGN downloader håller på att låsa upp mitt förtankade demo just nu :D. snart blir det testa av.

ville bara frästa er lite

hehe

Inaktiv
Medlem

Bra demo, jag bokade spelet igår.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

säg till om det är kul!
å kan vem som helst få tag i demot?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Finns ju på FZ! Jag tyckte det verkade lovande.

Medlem

Beställde både C&C3 och The First Decade igår, skall bli jätteroligt att spela de äldre spelen igen (har sålt eller givit bort de jag köpte, jag vet, dumt gjort). Ser mkt fram emot fullversionen av C&C3, demot var skojj.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

patcha the first decade ett tips bara

www.westwood.com


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Bara jag som tycker att alla nya RTS (med undantag AOEIII) och även nu C&C3 känns sega och svårstyrda?

I Wc3, Age of Empires, Starcraft osv, den gamla generationens RTS så var musstyrningen mycket mer exakt och det var alltid blixtsnabbt att få ut sina byggnader exakt där man ville och framförallt gick det blixtsnabbt att flytta runt kameran dit man ville. Nu känns det som och kameran halkar runt fast i slow motion. Svårt att få bra kontroll, dessutom känns det segt att flytta runt rutan. Nu menar jag inte bara hur fort den åker överskärmen, jag menar mer känslan jag får när jag spelar.

Någon som håller med?

Medlem

installerar demot nu.

Har bokat the first decade också. ska gå och hämta det på webhallen

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Någon som håller med?

japp

Medlem

Jag håller också med.

Demot är godkänt iaf.

Mycket nostalgi värde här, satt med ett stort leende på ansiktet genom hela debriefing filmen

Spelet är inget nytt eller speciellt, men det var kul!
Mer åsikter kommer efter jag har spelat releasen.

Jag var caped @ 31FPS på demot. fick 31 på högsta settings och på lägsta, skumt.

Inaktiv

Körde igenom C&C rätt nyligen faktiskt och började för ett par dagar sen spela igenom tiberian sun igen. Om det är nåt C&C kan frambringa så är det atmosfär, hoppas den hinner infinna sig tills nya spelet kommer.

Medlem

Tyckte demot var lite tamt, kanske mest beror på att jag aldrig fastnat för C&C-serien. Men enheter som bara står och skjuter på varandra känns för gammalt, tyvärr.

Tråd flyttad.

Medlem

en stor SKÄMS på dig mullins.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

C&C is the best

demot: 4.5/5 FZ

Inaktiv

älskar dom gått tillbax till lite oldschool CnC


signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Medlem

Grejen med C&C innan EA köpte Westwood var ju att det fanns en slags känsla i spelen. Satt och lirade shareware demot till C&C runt 94/95 och bestämde mig för att köpa det när det kom ut. Efter en sommars sparande hade jag samlat ihop dom då otroliga 500kr för att köpa spelet. Sedan fortsatte det med Red Alert som om möjligt var ännu bättre.

Som gammal C&C fan uppskattade jag nyheten om att man skulle gå "back to the roots" och göra C&C 3. Tyvärr så betyder detta enligt mig bara att man tagit up GDI vs NOD igen. Kul, visst. Kan man bygga ett helt spel på bara det, nja. Visst demot var coolt, EA har pumpat in åtskilliga miljoner i coola special effekter (CGI, video mission briefings med bla Grace Park från BSG) men hur är gameplay? Välkommen tillbaks till 1999 säger jag bara. Kan seriöst inte förstå vad C&C3 tillför till spelmarknaden just nu. Grafiken ser, enligt mig inte bra ut. Har aldrig varit en stor fan av 3d RTS (förutom SupCom o Totalwar) men jag tycker att det inte ser tillräckligt smooth ut ( och ja, jag vet att det finns AA ).

Känns bara som man tog Tiberan Sun, kastade in det i en 3d motor och la ner 20 miljoner på ett film och special effects team. Roligt? Dom kanske skulle göra en film istället.. Känns inte som det ska göra iaf.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Jag var caped @ 31FPS på demot. fick 31 på högsta settings och på lägsta, skumt.

demot ÄR låst på FPS, vilket innebär att det drar ner hastigheten istället för FPS om din dator inte orkar med. dvs det segar ner istället för att hacka när du har 400 infanterienheter på skärm samtidigt.

1
Skriv svar