[INKÖPT] Massive Assault Network 2

Medlem
[INKÖPT] Massive Assault Network 2

Har provat demot och det förvånade mig att det var så kul! Några andra som har fulla versionen till detta underskattade spel? Håller nu på och installera fullversionen. Kan väl tala om hur demot är iallafall. Spelet påminner faktiskt en del om Total Annihilation (men självklart med bättre grafik), eller ska vi säga Supreme Commander. Du spelar i turordning över en karta med flera olika baser och allierade som du kontrollerar över. I början av spelets gång blir spelarnas baser slumpmässigt placerade på kartan som man senare kan avslöja för motparten efter varje omgång, om man så vill. Sen gäller det bara att invadera territorium och försöka förinta motståndaren med flygplan, helikoptrar, båtar, mechs, stridsvagnar och andra enheter. Det som är kul också är att man behöver inte spela igenom en fight på en gång utan man skapa flera olika matcher på samma gång mot andra spelare och sen spela sina partier när man loggar in. Sen kan man också göra sin egen avatar, få meddelande via e-post och sen självklart försöka förbättra sin rang genom att vinna! Tycker att det värt att testa iallafall, demot är på 156 MB.

http://www.massiveassaultnetwork.com

http://www.massiveassaultnetwork.com/man2/screenshots.php


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Tråd flyttad.

Ang. spelet så föll det inte riktigt mig i smaken. Troligtvis pga. den turbaserade delen.

Medlem

Ja, det turbaserade spelsättet är antingen att älska eller hata. Men om man tycker att turbaserat, t.e.x. som i spel som Heroes Of Might and Magic, Worms m.m., är roligt så är spelet absolut värt en titt. Satt uppe till väldigt sent inatt och spelade och slagfälten kan bli riktigt stora med flera olika stridsfronter där kampen över strategiska platser kan vara avgörande för att vinna eller förlora. Det blir mer och mer spännande ju längre man spelar ett parti. Själv tyckte jag i början att spelet var tråkigt, men när man väl lärt sig hur det fungerar och att man märker att enheterna som man väljer är av viktig strategisk funktion så märker man att spelet är större än vad man ser det första gången man spelar.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar