Hjälp. Company of Heroes (vista)

Inaktiv
Hjälp. Company of Heroes (vista)

Jag har problem med att köra COH sedan jag intallerade Vista (ultimate) på min burk. Kunde spela det i XP innan.
Problemet är att när jag startar spelet blir skärmen svart. Ljudet fungerar, och spelet verkar köra, men jag kan inte se någonting.

För att försökt åtgärda har jag:

Uppdaterat DirectX till 9c
Uppdaterat ATI CCC till 7.1 (och provat andra drivrutiner)
Uppdaterat BIOS
Patchat spelet
Inaktiverat alla tjänster/autostart i msconfig, för att se om det är problem med något annat program.

Kan inte komma på något mer att göra.

Dator är inte clockad över huvud taget.

Systeminfo:

MSI K8N Neo4-F - moderkort - ATX - nForce4, AWARD bios v1.D0 (?)
AMD Athlon 64 3200+
1023 MB RAM
Radeon X800GT

Är ganska grön på datorer, så uppskattar all hjälp. Tack!

Medlem
Skrivet av Kayde:

Uppdaterat DirectX till 9c

Starkt jobbat när vista kommer med DirectX 10.


signatur
Inaktiv

Åhå :$ Läste att det inte skulle vara klart förrän i November, men det var ju November -06 för tusan! Sa ju att jag var grön.

nj
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Kayde:

Uppdaterat DirectX till 9c

Starkt jobbat när vista kommer med DirectX 10.

Ptja, Vista kommer dels med DirectX 10 men även DirectX 9L iom DX10 är helt fristående från tidigare varianter av DX så var Microsoft tvungna att ha ett paket som gav kompatibilitet med äldre varianter av DX.

Kayde: Har du kikat något i Relics CoH-forum? Kan kanske finnas något matnyttigt där.

Inaktiv

Jo, jag har varit där också, men ingen med samma problem. Och av någon anledning kan jag inte registrera och fråga där - får inget aktiveringsmail. Har provat flera gånger. :\

Medlem

installera om det.

Inaktiv

Det har jag också gjort ett antal gånger. Även operativsystemet, drivrutiner osv. Känner till andra som kan köra det på Vista, och jag kunde det på XP.
Finns det någon mer info jag kan ge för att göra det enklare för er att gissa problemet? (Väldigt kul spel )

Inaktiv

testa med att stänga ner sidebaren samt stäng av processen dwm.exe

Medlem

CoH ska komma med en patch för att ge DX10 support. Vet inte om den redan kommit eller om den är på väg, för de har utlovat bättre grafik och fullt DX10-stöd.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Nej, ingenting fungrear Får väl fixa en "dual boot" med XP i enda syfte att spela detta spel. Tack för hjälpen iaf!

Medlem

Tyckte mig läsa att Ultra--texturer med vista kunde skapa problem.. värt att testa kanske

Inaktiv

Japps. Finns en tråd på deras officiella forum. Lycka till!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Har du testat att starta spelet som Admin, kan va ett tips!

1
Skriv svar