Inaktiv
Battlefront

Någon som testat Battlefront (spelet inte utvecklaren ) och har några kommentarer? Ser ganska bra ut men kan det vara i klass med TOAWIII?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

battlefront är inget strategi spel

Inaktiv

Kanske skulle ha bifogat en länk så att alla förstog vilket spel jag menade

www.matrixgames.com/games/game.asp?gid=332

Kan nog klassas som strategi i mina ögon


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Jag tror denna sajt är lite för bred för att ha särskilt många användare som är inne i just wargamingnischen. Jag tror det finns fler som kan hjälpa dig på Wargamer.com.

Inaktiv

hehe förlåt trodde du menade starwars battlefront!

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Jag tror denna sajt är lite för bred för att ha särskilt många användare som är inne i just wargamingnischen.

Hehe jo jag vet. Startade tråden för att kolla om det fanns något intresse för liknande spel här på FZ. Tydligen är det dock knapert med intresse här. Vilket jag tycker är lite synd då det vore kul att ha ett svenskt forum där man kunde diskutera likande spel :(.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

TOAW III minns jag att jag tittat på förut, men jag kom inte längre än så av någon anledning. Jag har aldrig spelat något riktigt krigsspel på den nivån förut (närmaste är väl HoI2: Doomsday), men jag är intresserad av spelstilen.

Så, är TOAW III ett bra spel att börja med i genren? Har inget emot hög svårighetsgrad, ålderstigen grafik eller komplexitet. (Två utav dem är väl snarare plus...)

Inaktiv

TOAW III är ett mycket bra spel! Om det är ett bra spel att börja med är dock svårare att svara på. Det är väl det som är lite av problemet med wargame-nischen, det finns inga bra spel att börja med utan alla är väldigt komplexa. Det som är possitivt är väl att när man väl har lärt sig ett spel så blir det andra så mycket lättare att lära sig, eftersom det är mycket som känns igen och används på samma sätt inom genren. Dock tror jag att Battlefront kan bli ett bra spel för att introducera personer till wargaming, jag har spelat ett av spelen i serien (kursk) och det kändes väldigt lätta att lära sig. Med Battlefront kommer ett spel i serien som inte är bundet till ett enda slag som de tidigare varit utan ett mer allmänt spel, vilket jag gillar.

Dock tillbaka till TOAW, vilket jag kan rekomendera det var ett tag sedan jag spelade det nu så jag kommer inte riktigt ihåg hur jag tyckte manualen var, men jag hade inte några problem att sätta mig in i systemet. Dessutom finns det ett stort utbud av scenarios att spela och en förvånandsvärt bra AI. Spelet passar dock bäst att spela med andra t.ex. via PBEM.

Kan man dock rekomendera det som ett bra första spel? Både ja och nej. Har man tillräckligt med tålamod att lära sig spelet så får man ett mycket bra spel, men det kan krävas lite tid innan man har kommit till rätta med systemet (Det är svårt att säga hur lång tid det tar eftersom jag inte vet hur mycket erfarenhet man har med liknande spel, det man kan säga är dock att hade man inga problem att lära sig HOI:2 så skall inte TOAW vara allt för svårt att ta till sig ).


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Låter lovande.

Det jag egentligen undrade när jag frågade om det var ett bra spel att börja med var mest om det är en bra/typisk "representant" för genren.

Inaktiv

Ja det är nog ansett som en av höjdpunkterna inom genren.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Det ligger på min inköpslista.

1
Skriv svar