EU III - Regenter

Inaktiv
EU III - Regenter

Blev lite förvånad/besviken när jag spelade precis... året är 1524 och Sverige fick en ny regent.... Karl XI... Känns som att regenterna kommer lite för snabbt rent allmänt. Har det att göra med något val jag gjort tidigare eller är det bara en miss/bugg?

Edit: Kan ju tillägga att jag spelar som Sverige för dom som inte lyckats lista ut det

Edit: Upptäckte en mindre rolig sak. Jag har haft fred i ca 50år. Har 3st kolonier och saknar bara skåne och blekinge. Tyckte att jag gjort rätt bra ifrån mig på teknologin. Har 3 i alla utom i landtech där jag har 9... Av nyfikenhet så sparade jag mitt spel och laddade det som Danmark... dom hade 9 i alla tech utom land där dom hade 12!

Vad i he***te har jag gjort för fel för att hamna så långt bakom...

kan ju tillägga att jag provade att ladda England och det var i princip samma sak där. Av någon anledning

Inaktiv

Jag tycker också att det är svårt att hänga med i teknologi utvecklingen. Någon som har några förslag?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Det kan ju hända att något blir fel när du startar upp spelet som en ny nation.

Har du kollat statistiken där du kan jämföra länderna med varandra, där tror jag att man kan se hur avancerade länderna är. Är på jobbet just nu så jag kan inte kolla om det är så.

Inaktiv

I början är det riktigt svårt att hänga med om man inte ligger bra till i handel, speciellt om man försöker leka erövrare (fler provinser = större techkostnader, och dessutom svårare att konkurrera i handel).

För övrigt, om du vill kolla vilka techs alla ligger på, kolla ledgern sida 2.

Ändring: Kan lägga till att det är speciellt svårt att techa som Sverige pga att man har många och relativt fattiga provinser.

1
Skriv svar