EU3, Hur ska jag göra

Inaktiv
EU3, Hur ska jag göra

Har börjat spela eu3 nu för första gången och har
förklarat krig mot scotland men problemet är att det är hav mellan oss så gubbarna kan inte ta sig dit och inte båtarna heller.
så nån som vet hur man ska gå tillväga?
För övrigt är det första gången jag spelar nåt av EU serien.

Inaktiv

Har du kört igenom tutorial-genomgångarna och kollat manualen? Vilket land spelar du som vid vilket årtal?

För att kunna transportera trupper över havet behöver du transportskepp (Cog och Flyte heter de första modellerna). Varje transportskepp kan tranportera en landenhet/1000 man var. Ställ dina transportskepp vid kusten, och beorda dina trupper att gå ombord (högerklicka på samma havsruta som skeppen står på). Skicka sedan skeppen till Skottland och säg åt dina trupper att landstiga (tryck på den lilla fliken till höger om skepplistan för att markera trupperna ombord).

Inaktiv
Medlem

Kan nog hjälpa mig också, tack.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

För att kunna transportera trupper över havet behöver du transportskepp (Cog och Flyte heter de första modellerna). Varje transportskepp kan tranportera en landenhet/1000 man var. Ställ dina transportskepp vid kusten, och beorda dina trupper att gå ombord (högerklicka på samma havsruta som skeppen står på).

Det där fungerar inte för mig!

Inaktiv
Skrivet av Denari:
Skrivet av KazikluBey:

För att kunna transportera trupper över havet behöver du transportskepp (Cog och Flyte heter de första modellerna). Varje transportskepp kan tranportera en landenhet/1000 man var. Ställ dina transportskepp vid kusten, och beorda dina trupper att gå ombord (högerklicka på samma havsruta som skeppen står på).

Det där fungerar inte för mig!

Nu lyckades jag.

Inaktiv

Gäller att komma ihåg att det är antalet regementen, inte antalet 1000 man i armén som räknas.

1
Skriv svar