EUIII- beställa nu.

Inaktiv
EUIII- beställa nu.

EUIII släpps idag (23/1) i nordamerika. Missar man något om man t.ex. köper det via "Gamers Gate" idag. Dvs att man köper det för nedladdning. Detta för att jag vill ha det idag och inte vänta till fredag.

Vad tror ni?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Du får ingen fysisk manual eller skiva. Vad mer går över huvud taget att missa? Om vi nu bortser från CE:n.

Inaktiv

Svenska texter lär ju inte finnas men det spelar ju mindre roll. Tänkte mer om det blir några problem när man senare ska patcha och så.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Nej, det lär inte vara några som helst problem, speciellt som det är Paradox själva som äger Gamers Gate.

Inaktiv

Dessutom blir det ju mycket billigare med $39 = ca:280 pix


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Jopp, och mer pengar går till Paradox själva. Synd bara att det inte går att ladda ner CE:n, som jag beställt.

Inaktiv

Då var det bestämmt, det blir nedladdning från Gamers gate när man kommer hem från jobbet. Såg dessutom på officiella forumet att spelat auto-patchade så då var det problemet löst.


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Såg f.ö att aftonbladet gav Eu3 1 (ett, one, uno) plus... Katastrof. Är det hälften så bra som tvåan så är det en stark 3a

Inaktiv

Webhallen skicka mitt CE igår så det ligger och väntar på mig efter jobbet imorrn

Medlem
Skrivet av Fardion:

Såg f.ö att aftonbladet gav Eu3 1 (ett, one, uno) plus... Katastrof. Är det hälften så bra som tvåan så är det en stark 3a

Haha, Aftonbladet har gjort det igen!

Skrivet av Aftonbladets Therese Granlund:

Mördande tråkigt
"Europa universalis 3" är ett komplicerat men futtigt antiklimax

Komplext är bara förnamnet på "Europa universalis 3". Spelet sträcker sig över 300 år, har 1 700 erövringsbara provinser, en sanslös massa data - och är mördande tråkigt.
Visst, det är superdetaljerat och du får en påse historiekunskap på kuppen, men känslan uteblir helt. Grafiken håller finesslös 80-talsstandard och de grandiosa slagen är nedslående; några futtiga smällar, elva pixlar blir röda istället för blå och så är det slut.
Snacka om antiklimax.

Kanske borde EU3 recenseras av någon som faktiskt uppskattar strategispel?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Jag hoppas för hennes skull att hon inte försöker sig på, säg, Victoria, hennes hjärna skulle väl sprängas av den å så otroliga komplexiteten.

Citat:

Läsarnas betyg: 4,75 (antal röster: 87)

Aftonbladets läsare har iaf bättre smak.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Du får ingen fysisk manual eller skiva. Vad mer går över huvud taget att missa? Om vi nu bortser från CE:n.

CE?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Collector's Edition, som innehåller:
125 page 4 color strategy guide
Special Producer introduction to the game
Official Europa Universalis III soundtrack
Composer's diary, complementing the soundtrack
Exclusive download content, including special forum bonus content

Det man missar på genom att ladda ner det är:
150-page 4 color manual
Sizeable poster map including all provinces

Inaktiv

Okej, men manualen var väl på 125 sidor?

"125 page 4 color strategy guide" ?

Jag köper spelet imorrn på Game hur som helst!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Strategiguiden är inte det samma som manualen, man får med även manual och affisch i CE:n.

Inaktiv

Ok, då förstår jag, tack.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Laddade ner det i Tisdags från "Gamers gate". Har dock inte hunnit spela så mycket, samt inte läst manualen så jag kan inte säga så mycket om spelet än. Tycker dock att Aftonbladets recension var fjantig. Som att skicka en vegetarian att recensiera ett "steak house"

- Fans bara kött att beställa så jag åt inget däremed var resturangen skitdålig.

Nä skärpning var inte aftonbladet rankad som de mest betydelsefulla inom spelsverige?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Hur kommer det sig att mina ducater minskar varje månad när min "balance" är på 0.7? Inte negativt. Då borde jag väl endå tjäna 0.7? Eller är det några gömda kostnader?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Om du är vassal eller om ditt land styrs av ett annat lands kung i personalunion så tar de en del av dina pengar varje månad.

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Fardion:

Såg f.ö att aftonbladet gav Eu3 1 (ett, one, uno) plus... Katastrof. Är det hälften så bra som tvåan så är det en stark 3a

Haha, Aftonbladet har gjort det igen!

Skrivet av Aftonbladets Therese Granlund:

Mördande tråkigt
"Europa universalis 3" är ett komplicerat men futtigt antiklimax

Komplext är bara förnamnet på "Europa universalis 3". Spelet sträcker sig över 300 år, har 1 700 erövringsbara provinser, en sanslös massa data - och är mördande tråkigt.
Visst, det är superdetaljerat och du får en påse historiekunskap på kuppen, men känslan uteblir helt. Grafiken håller finesslös 80-talsstandard och de grandiosa slagen är nedslående; några futtiga smällar, elva pixlar blir röda istället för blå och så är det slut.
Snacka om antiklimax.

Kanske borde EU3 recenseras av någon som faktiskt uppskattar strategispel?

Vet inte hur många trådar det finns hos arga paradox fan om den saken...


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Om du är vassal eller om ditt land styrs av ett annat lands kung i personalunion så tar de en del av dina pengar varje månad.

Det förklarar saken, tack! Jag spelar nämligen som Sverige, danksjävlar...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Fardion:

Såg f.ö att aftonbladet gav Eu3 1 (ett, one, uno) plus... Katastrof. Är det hälften så bra som tvåan så är det en stark 3a

Haha, Aftonbladet har gjort det igen!

Skrivet av Aftonbladets Therese Granlund:

Mördande tråkigt
"Europa universalis 3" är ett komplicerat men futtigt antiklimax

Komplext är bara förnamnet på "Europa universalis 3". Spelet sträcker sig över 300 år, har 1 700 erövringsbara provinser, en sanslös massa data - och är mördande tråkigt.
Visst, det är superdetaljerat och du får en påse historiekunskap på kuppen, men känslan uteblir helt. Grafiken håller finesslös 80-talsstandard och de grandiosa slagen är nedslående; några futtiga smällar, elva pixlar blir röda istället för blå och så är det slut.
Snacka om antiklimax.

Kanske borde EU3 recenseras av någon som faktiskt uppskattar strategispel?

Vet inte hur många trådar det finns hos arga paradox fan om den saken...

Ja men hon har ju rätt att känslan uteblir. "Historisk atmosfär"? Inte. Nej, Victoria går ju inte att gämföra men det är fortfarande Paradox bästa spel.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Ja, alla tycker ju som de gör, men det räcker inte med 3-4 rader för att motivera det.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Någon har översatt den till engelska med ett automat program:

Complex is only the first name on? Europe universal ice 3?. The playing stretches itself over 300 years, has 1 700 conquest only sample realizes, an unconscious mass dates - and is mördande boring.
Certain, the is boozing era detailed and you sheep a bag history knowledge on kuppen, but the feeling is absent entirely. Grafiken holds finesse loose 80-talsstandard and the grandiosa the kinds are nedslående; some mean reports, eleven pixlar becomes red instead for blue and so is the end.
Chatters about antique glue ears.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Chatters about antique glue ears.

Den meningen summerade det hela rätt bra


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Jag hoppas för hennes skull att hon inte försöker sig på, säg, Victoria, hennes hjärna skulle väl sprängas av den å så otroliga komplexiteten.

Det vore väl inte helt fel?

Medlem
Skrivet av slingshot:
Skrivet av KazikluBey:

Jag hoppas för hennes skull att hon inte försöker sig på, säg, Victoria, hennes hjärna skulle väl sprängas av den å så otroliga komplexiteten.

Det vore väl inte helt fel?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Therese Granlund, hon verkar ju vara en strategiker:

http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,984087,00.html

1
Skriv svar