Spelar du fortfarande M2TW?

Inaktiv
Spelar du fortfarande M2TW?

Medieval 2: Total War fick ju sådana sagolikt superfantastiska betyg (4,5/5 på FZ och sällan under 90 procent någon annanstans) att man ju undrade om det någonsin igen behövdes göras spel, ungefär...

Vilka här spelar i dag M2TW? Med spelar menar jag verkligen spelar, genast kastar sig över spelet när tid finns. Så där som man gör när det handlar om ett verkligt bra spel som man blir alldeles uppslukad av. Ett spel som överallt fått otroliga recensioner.

Jag skulle då tippa på att i alla fall ingen av recensenterna spelar det i dag. Inte ens FZ:s (Quas).

Medlem

Jag spelade senast igårkväll. Men där innan har jag haft ett litet uppehåll, det går ju i vågor. Spelar skottarna nu och har stora delar av europa, även några provinser i mellanöstern tack vare några korståg.
Är det någon som spelar M2TW med widescreen? jag har sett att man kan kryssa i en ruta för widescreen, men upplösningen är fortfarane 1280x1024. Någon som har koll på det?

Medlem

ja med modden Lands To Conquer


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Jag väntar till det finns en Medieval 2: Total Realism-mod eller liknande.

Inaktiv

"Ibland". Men det har inte blivit nåt på rätt så länge iofs.

Väntar på EU3 som kommer på fredag (?).


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Självklart, spelar det flera gånger i veckan.
Har dock gjort en del ändringar i spelet samt använder en mod som gör det lite mer behagligt, och som jag vill ha det.

Medlem

Jag slutade spelade det när jag inte fick installerat den första patchen. Nu har jag återgått till Victoria Revolutions och Hoi2 Doomsday.

Inaktiv

Har just börjat igen efter en längre periods uppehåll.

Medlem
Skrivet av Creep:

Jag spelade senast igårkväll. Men där innan har jag haft ett litet uppehåll, det går ju i vågor. Spelar skottarna nu och har stora delar av europa, även några provinser i mellanöstern tack vare några korståg.
Är det någon som spelar M2TW med widescreen? jag har sett att man kan kryssa i en ruta för widescreen, men upplösningen är fortfarane 1280x1024. Någon som har koll på det?

Jag har spelat det på en laptop med 1680x1050.
Vet inte exakt vad det gör, men det såg bra ut i alla fall

Om jag spelar det?
Ja, men det är dels för lätt (slagen är på tok för lätta) + att det blir lite för många slag efter ett tag. Visst, det är kul de första 50, men sen är bara de stora slagen roliga. Om man inte spela alla slag blir det svårt att spela på very hard så simulations delen är för dålig. Dessutom skulle jag vilja kunna köra det i mp lan läge även hos kampanjdelen (inte bara i hotseat mode). Men jag ångrar inte att jag köpte spelet för det. Patch 1.2 gör nog det svårare och roligare tror jag. SÅ det är väl bara att längta dit antar jag


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Väntar fortfarande på en Rome mod..

Spelade senast igår mellan 21:30 till 01:30..

Vad är/gör mod. "Lands To Conquer"?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Undrar när expansionen, som skall komma, kommer ut?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Där fick vi svaret


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag har börjat lira igen... Bara för att expansionen fick mig att tänka på hur roligt M2TW faktiskt är. >_>

Medlem

lite OT:
btw, finns det inget sätt att TOTALT förgöra en stad. att ta exterminate och sedan förstöra en massa byggnader räcker inte för att jämna staden med marken.
Har för mig jag gjorde det i Rome Total War,..men kanske inte gick/går.

Medlem

Du kan ju förstöra byggnader, vet inte om du kan riva murarna.. Sen kan du ju avrätta i princip hela staden om du vill det när du väl tagit över den..

Tvivlar starkt på att du kan ta bort staden helt från kartan.

1
Skriv svar