Vilket blir den första nationen du spelar som i EUIII?

Medlem
Vilket blir den första nationen du spelar som i EUIII?

Jag tror det blir Sverige, min favorit nation i EUII då jag gillar landkrigsföringen mest. Sen tror jag att jag provar någon av de stora kolonial nationerna för att se hur den nya kolonisations systemet.

Vad börjar du som?

Inaktiv

Sverige så klart. Och jag ger mig inte förrens jag skapat ett europeiskt imperium.

Inaktiv

Det lär nog bli Osmanska imperiet. Efter det kommer nog Sverige eller England.

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Det känns som det blir timuriderna och grunda Mogulriket, frånsett Kina tidsperiodens absolut rikaste imperium. Det är nog en hygglig nation att starta med innan man lärt sig allt.

Inaktiv

Timuriderna? Okej!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

[ironi]Vatikanstaten, för att det är så litet[/ironi](500 invånare och ingen religonsfrihet)

Sverige eller nått litet land.:up:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

perussen förmodligen
eller sverige

Medlem

Kanske är jag lite väl nationalistisk, men visst blir det Sverige.

Inaktiv

Mm, ska bli kul att se om Paradox håller på traditionen och gör Sverige till automatisk stormakt igen.

Inaktiv

Spelade demot och det fick bli Frankrike för att det verkade som en bra början för att vänja sig. Har bestämt mig för att skaffa fullverisionen och då är jag osäker på vad det blir. Portugal, Danmark eller Sverige förmodligen.

Inaktiv

Spelade första som Sverige. Jag lyckades ta Norge samt Skåne och Halland. I nästa krig blir det Gotland.

Frågan är vad man ska göra sen, kanske gå mot Litauen (som är enormt) nere I öst-europa för en liten kampaign där.

Har kungligt giftermål med Georgien också.

Ska nog köra som Spanien sen och försöka erövra nya världen.

Sen hur brukar ni göra med de nya soldat-typerna man forskar fram? Tycker systemet är väldigt egendomligt eftersom man helt enkelt kan byta typ av trupper och så blir alla till den man bytt till och hur vet man vad man ska ha?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Det är lite egendomligt, men infanteri med poäng i fire gör tydligen ingen skada under fire-fasen över huvud taget innan landteknologinivå 9. Det kanske ändras i en kommande patch dock, annars känns det ju lite korkat att ens ha de brittiska Longbowmen i spelet...

Det är inte förrän på 1600-talet eller ungefär nivå 19 som det verkligen börjar löna sig att se till så att de infanterienheter man har verkligen har en ok fire-stat, och efter nivå 19 blir fire bara bättre och bättre.

Inaktiv

Då får man ha landknechter eller vad de hette ett tag till, de är ju bättre än men at arms.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Körde Frankrike som första. Gick rätt bra. Måste ställa om från tvåan innan jag börjar ta mig an större utmaningar.

Inaktiv

Kör Sverige först...
Det var väldigt mycket nytt som jag gillar skarpt. Dock så kräks jag lite över det grafiska... Världskartan ser ju för taskig ut, stör mig t.o.m på att event-rutorna som ploppar upp är extremt otilltalande. Nästan som dom skicker "skit i att läs mig utan stäng bara ner mig så fort som möjligt".

Medlem

Preussen. De nya landgränserna gör det möjligt att skapa samma gränser som det andra riket hade(Imperialistiska Tyskland, 1871-1918 )

Medlem
1
Skriv svar