Europabarbarorum det absolut bästa historiska spelet!!!

Medlem
Europabarbarorum det absolut bästa historiska spelet!!!

Om ni har Rome Total War så måste ni bara ladda hem denna helt suveräna mod. Dom har moddat om hela spelet och gjort det till vad orginal spelet skulle varit :).
Dom har lagt ner en fruktansvärd massa tid på att göra spelet så historiskt korrekt som möjligt.

Dom förtjänar verkligen all uppmärksamhet dom kan få, för deras massiva arbete. Hoppas FZ kan uppmärksamma deras modd och kanske skriva ett reportage eller något.

Europabarbarorum är forfarande i beta stadiet men är redan helt sjuk bra.

Här är deras websida: http://www.europabarbarorum.com/

Inaktiv

Hur står sig Rome: Total Realism jämfört med EB?

EDIT: Efter lite noggrannare läsning måste jag säga att det verkar imponerande, men en jämförelse mellan de båda av någon som kört båda två vore trevligt. Blir iaf till att spela nästa gång jag installerar R:TW.

Medlem

Jag har lirat RTR förut...Men övergav det för väldigt länge sedan. EB är absolut minst dubbelt så bra...EB har skinnat om allt från grunden. Medans RTR forfande körs på gamla vanilla som grund.

EBs nya beta kommer att komma ganska snart. Version 0.81 kommer att ta bort dom få ctds som fins kvar.

EB är nog om jag har förstått det rätt den absolut största moden genom tiderna för strategi spel. Deras team har allt från dom bästa skinnarna till dom bästa killarna som gör traits. Pluss att deras team innehåller professionella historiker.

Så alla ni som gillar Historisk Strategi.......Kolla deras sida!!!!

Inaktiv

Och här får du en.

Den största skillnaden mellan RTR och EB är att RTR är en färdig produkt och EB fortfarande märkbart är i betastadiet. Dock är EB i allra högsta grad spelbart. Det man märker av är ofullständiga eller saknade beskrivningar samt att somliga enheter saknar "kort". Vissa faktioner är helt enkelt mer färdiga än andra, men merparten är i det stora hela klara. Utöver detta är det en del reformer som i nuläget inte fungerar samt en del CTDs.
Men om man börjar jämföra det tillgängliga materialet med RTR så är EB många gånger mer avancerat, genomarbetat och historiskt korrekt.

Exempelvis märks det att dom har lagt väldigt mycket resurser på historisk efterforskning. Inte bara den typen av information som direkt rör faktioner, dess språk, kultur, osv, utan också enskilda provinser. Man lär sig verkligen något när man erövrat en provins och läser igenom byggnadernas beskrivningar. Generalen får dessutom ofta ett "trait" där det står att han erövrat provinsen i fråga tillsammans med en utförlig historisk beskrivning av området.
Vidare kan nämnas att exempelvis grekiska enheter talar grekiska och romerska talar latin. Mycket av den textbaserade informationen är dessutom översatt till lämpligt språk, exempelvis generalernas "traits".
Man får helt enkelt intrycket att man spelar i en korrekt avspegling av det antika europa.

Utöver det rent grafiska och informationella har sjävla mekaniken i spelet fått sig en stor omgång. I bakgrunden tickar ett script som bla gör 4 omgångar per år möjligt. Detta script sysslar även med en hel del andra saker men en av de för mig viktigaste är balanseringen av faktioner. Du kommer märka att EB verkligen blir en utmaning pga detta.
Sen har vi också systemet för olika styrelseformer vilket kort och gott är genialt.

Det är helt enkelt för mycket som skiljer EB från RTR för att jag ska ha tid att skriva något utförligt. Men från en hängiven RTR-spelare får du detta; gillar du RTR kommer du gilla EB. Vad RTR gjorde med vanilla RTW har EB gjort med RTR. I princip är det ännu en ny spelupplevelse.

Inaktiv

Tack, datumet för nästa R:TW-installation kommer nog flyttas fram lite grann.

Medlem

RoGGe: Jag kunde inte sagt det bätre själv. Jag vill också tillägga att en hel del spelare har kommit tillbaka till EB från M2TW. Det säger väll en hel del..;)

Inaktiv

Hehe, jag tycker det säger mer om M2:TW än om EB, om jag ska vara ärlig. Redan R:TR är bättre, och om EB nu är ännu bättre...

Inaktiv

Ja, jag gick tillbaka till RTR från M2TW för ett tag sen och sen hittade jag EB

Medlem
Medlem

Imponerande, lägger den som bookmark.

Medlem

Patch 0.81 är ute nu.....

Inaktiv
X9
Medlem

Hahaha! När jag såg topicen tänkte jag direkt "Emil the AB-freak"

Och hade jag rätt? Jadå ^^,

Medlem

Haha japp så rätt så fast det ska vara EB istället för AB..Men vem är du..lol.....:)

Medlem

Hej på er!!

När man är england och tar över någon stad i grekland. Så ska man kunna bygga dom byggnader och gubbar som grekland kan bygga.!!!!och inte bara kunna köpa gubbar från det landet. Skulle vara mer roligt tycker jag att kunna bygga alla slags typer av gubbar bara man har land i dom länderna som man vill ha gubbar ifrån.

Inaktiv

Om ditt land saknar den tradition som krävs för att kunna träna hopliter/falanger ska du självklart inte kunna införskaffa sådana annat än som legosoldater.

Medlem

Stämmer bra det...

Medlem

Testat både EB och RTR nu.. EB va grymt, dock ganska jobbigt med faction namnen.. "*** has declared war on ***." Måste alltid kolla upp vem som är vem, knappt så jag kommer håg va min egen nation heter. Extremt roligt att läsa all historia och mysigt med alla nya enheter och byggnader.

RTR får helt klart lägre betyg.. Enda jag tyckte va ballt va att länderna hade färre egna enheter men kan rekrytera andra länders enheter.

Inaktiv

Va ini i.. Är det ett riktigt spel, är det gratis. Eller?

EDIT: Amen, det var bara en "conversation" av ett spel


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Inte så bara. Det gör ett mediokert spel till ett av de bästa jag äger.

Medlem

Och bättre kommer det att bli. Jag blev beta testare för EB förra veckan så det kan jag lova..

Medlem

Prövat modden ett par gånger men tyckte aldrig att den var speciellt rolig eller bra, allt är för omständigt att göra, kan knappt bygga gubbar nån annanstans än i sina starter-städer, ekonomin går ofta i minus efter ett par rundor och kavalleri kostar multum att bygga och underhålla, plus att de inte äns är så bra som kavalleri bör vara.

Inaktiv

Euhm, mja, vill påstå att det låter som att du spelat 10min men inte riktigt hajjat hur saker fungerar sen dragit förhastade slutsatser.
Det finns exempelvis, till motsats vad du säger, brutalt mycket enheter. Du kan oftast inte din faktions egna enheter i provinser utanför den historiska expansionen, men där finns istället en uppsjö av lokala enheter. I min pågående romanikampanj använder jag exempelvis flitigt galliskt kavaleri och bågskyttar från kreta i mina arméer.

Ekonomin är svårare men är man bara lite strategisk sitter man snart nog på miljoner.

Det finns bra och dåligt kavalleri, läs informationen.

Medlem

Jag spelade bra mycket mer än 10 minuter men fastnade aldrig för det bara, tycker att de slängde för mycket bra gameplay så att det skulle bli mer historskt korrekt.

Medlem

Kan man installera Europabarbarorum ifall jag har Total War Eras paketet?

Medlem

Kan man installera Barbarorum ifall man har Rome TW som finns i Eras paketet?

Inaktiv

Jamme: Ja? Fortfarande samma spel.

Vilken RTWmod ska man spela om man vill ha så bra AI som möjligt? Har spelat RTR:PE 1.9 ett tag och AIn är värdelös. : /

Inaktiv

AI:n går i princip inte att modda, om jag minns rätt.

Inaktiv

Synd : /, provade Total Realism på Hard/Hard, visst överlag var det svårt att styra sitt rike o.s.v, men när det kom till slag var det bara fånigt.
Och multiplayern vägrar fungera för mig.

1
Skriv svar