Inaktiv
Age Of Empires

Vilka åsikter har ni om detta spel? (frågor är också välkomna, om ni skulle ha några)

Medlem

det är bland de bästa spel som gjorts........utom 3......det var en besvikelse tycker jag
Kunde sitta och köra Aoe2 Expansionen länge......det är nog det spel jag spelat mest

Inaktiv

för lite gubbar

Medlem

Jag tycker det är riktigt roligt, det kanske inte slår AoE2 men miljön och ekonomin är som vanligt helt slående.

Spelet är mer harmoniskt och koncetrerar sig mer på långa matcher än dom vanliga 20minuterna som man finner i dom flesta strategi spelen.

Medlem
Skrivet av hubbe93:

för lite gubbar

håller med! 200 var för lite, 3-4hundra - ja tack!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av hubbe93:

för lite gubbar

håller med! 200 var för lite, 3-4hundra - ja tack!

40k, ja tack.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Har ni prövat med att ha 200 gubbar på en gång? Jag kan ha bara 110 soldater och ändå besegra fienden även om han så skulle ha en kobra! Eller kanske jag skulle fråga: Varför vill ni ha mer gubbar?

När det gäller ekonomi i tvåan tycker jag att dom sköter det på ett superb sätt. Trean var för det mesta en besvikelse.

Medlem

varför? dum fråga, som att säga "nej, jag vill inte ha mera pengar"
destå större arme destå bättre.
ett krig handlar om att ha minst en totalt överlägsen armè imot fienden, så man kan gå in, och förudmjuka denna och totalt krossa allt i sin väg, tils det bara ligger smulor kvar. Utan egna förluster.
som i tex Generals, när man är Kina, bygger Momuth tanks, sätter på miniguns, man bygger så många det går att få fram, sen sätter man sig ner och ser sin armè döda allt och lite mera.
Totalt makt dödande mord, kan det blir mysigare?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Heter overlord!!!!!!:evil:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Är då inte 200 gubbar tillräckligt för att krossa sin fiende?

Medlem
Skrivet av Slayermaster:

Är då inte 200 gubbar tillräckligt för att krossa sin fiende?

Jo men det ser inte maffigt ut, särskilt när man bara kan kontrollera 40 stycken i taget.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Betyder inte det då att ni vill kunna kontrollera alla gubbar (300 - 400 st, tror jag ni ville ha), i stället för bara 40? Eller räcker det med att det är mer än 200 soldater i spelet?

Medlem

Jo Villagers räknas som gubbar och för att få en arme måste man ha många villagers alltså kan man bara i snitt ha 150 soldater.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Det problemet löser jag med att skapa runt 100 gubbar och förinta alla fienders villagers, varpå jag bara behöver drygt 15 villagers. Men ni har ju rätt i att det inte går att få exakt 200 gubbar.

Vad tycker ni om skeppen i serien? Jag tycker dom är lite konstiga i början.

Medlem

ok. kan du förklara vad du menar med "konstiga"

Inaktiv

Tja dom skjuter framifrån och inte från sidan. (Tycker dom borde skjuta från sidan när skeppen uppgraderas från galley) Menar då AoE II.

Medlem

du har en poäng där.men om man ser efter så skjuter de
ballista skott. och då behövs väll ballistor,eller hur!
Ballistorna kanske är där framme.
Och har du tänkt på att de skeppen borde väll igentligen skjuta kanon kulor eller?

(ballista=stora pilar)

Inaktiv

Nja, inte kanonkullor direkt, men jag tänkte på bilden som visas då man uppgraderar skeppen (galleon). På bilden ser det ut som om skeppen skjuter från sidan.

1
Skriv svar