Company Of Heroes titel/level

Inaktiv
Company Of Heroes titel/level

Tjenare!

Jag har lirat en del CoH och har avancerat till lvl 3 om man säger så. Min polare har lirat nästan lika mycket som mig men har bara fått lvl 2 och vi spelar nästan alltid tillsammans mot datorn. Är det någon som har koll på hur poängsystemet funkar? Jag menar man måste ju få nån form av poäng för att man lirar mot dator t.om.

Får man mer poäng om man lirar mot expert t.ex? Eller är det bara baserat på hur många matcher man har spelat?

Har letat efter denna info länge utan resultat... manualen verkar inte klarlägga ladderfunktionen. Någon som vet hur ladder poängen funkar? PS. Jag har aldrig spelat mot någon på nätet, bara skirmish mot datorn.

Tack!:D


signatur

Stay gone or be gone!

Inaktiv

Är det verkligen ingen som vet?


signatur

Stay gone or be gone!

Inaktiv

Kolla http://www.coh-center.com
Kanske hjälper något.

Medlem

Level-systemet är ihopräknat ungefär som ett laddersystem.
Det baseras därför inte bara på hur många matcher du spelat, utan på hur många av dessa du vunnit, hur pass svåra motståndare (Level) du mötte då osv.

Vet inte exakt hur det fungerar idag, eftersom det ändrats flera gånger sedan betan, men under betan fick man bara poäng för automatcher (laddermatcher), men vet att man börjat ge lite poäng även för custom matcher.
Är dock inte säker på hur det är idag.

Ska du dock avancera fort i level, bör du som sagt spela många laddermatcher, och då hoppas möta svåra motståndare, som du besegrar.
Råkar du förlora mot låglevelmotståndare däremot, så lär du istället sänka din egen level. Ett chanstagande som är till för att räkna ut din generella skicklighetsnivå helt enkelt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar