Star Trek - Legacy (PC)

Medlem
Star Trek - Legacy (PC)

Jaha, köpte Legacy igår på premiärdagen efter 2 månaders väntan.
Var länge fashinerad av grafiken till spelet och hoppats på att det skulle va ett riktigt bra Star Trek spel för engångskull.

Efter nu ha ägt det i lite mer än ett dygn så kan jag säga att jag är rakt av besviken.
Kampangen känns väldigt tunn av sig, inte mycket till historia, man hör rösterna från dom gamla kaptenerna från alla serier men dom låter också väldigt nerstämda.

Kampangbanorna får en väldigt dålig beskrivning vad man ska göra och hur man ska göra, så man får mest sitta och gå igenom banan om och om igen för att komma fram till hur man ska åstakomma att klara uppdraget, en del kan se det som en utmaning men för mig är det enbart störande.

Har varit en stor diskussion på kontrollerna till PC verisonen att dom är jobbiga men kan säga nu att dom är inte så jobbiga att lära sig, hade bara önskat en zoom out och zoom in knapp så man kan se sitt skepp på längre avstånd.

Det roliga med spelet är att du kan ha en grupp skepp att kontrollera på en och samma gång (4 skepp högst), kontrolleringen med alla skepp är relativt simpelt, Standard orden är i stortsätt "Fire at Will" eller "Focus on Target".

Nu blev det längt medelande det här, men ville inte framföra detta som en recesion så ska avsluta med att spelet är enbart gjort för fans, gillar man inte star trek så gillar man inte Legacy.

Spelets charm är att du kan kontrollera alla skepp man har sätt på tv om och om igen.
Bortsätt från det så erbjuder Legacy inte så mycket.

Väldigt nyfiken dock på Multiplayer delen, förhoppningvis så får spelet ett bättre lyft där än singleplayer lirandet.

3/5

1
Skriv svar