Server Company of heroes?

Inaktiv
Server Company of heroes?

Tjenare Gubbar
Jag spelar mycket company of heroes men undrar om det finns andra sätt att möta andra utan att gå via Relics i spelets multiplayer. Typ gamespy ect ect... Problemet är ju att de flesta har riktigt dålig ping och perfomance. Spelet hackar sönder ibland. Och så är det dåligt med antal spel att välja mellan. Det märkliga är att det står (om jag inte minns fel) gameplayers online ca 850 till 1000 personer men bara 50 spelar. Låter märkligt att av 800 personer så spelar bara 50. Har jag missat något? Känns som om man är den enda svenska på servern ibland.
En god jul och ett gott nytt år gubbar.

Mvh
Snalen

Medlem

de flesta av dem 800-1000 spelar redan ett game, men om du hittar någon svensk eller någon med bra ping så adda dem i den friends listan så kan du spela med dem senare. Spelar och själv mycket Company of Heroes men mest rankade spel, Tycker de är synd att man inte kan möta en polare på ett rankat spel .


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av Snalen:

Tjenare Gubbar
Jag spelar mycket company of heroes men undrar om det finns andra sätt att möta andra utan att gå via Relics i spelets multiplayer. Typ gamespy ect ect... Problemet är ju att de flesta har riktigt dålig ping och perfomance. Spelet hackar sönder ibland. Och så är det dåligt med antal spel att välja mellan. Det märkliga är att det står (om jag inte minns fel) gameplayers online ca 850 till 1000 personer men bara 50 spelar. Låter märkligt att av 800 personer så spelar bara 50. Har jag missat något? Känns som om man är den enda svenska på servern ibland.
En god jul och ett gott nytt år gubbar.

Mvh
Snalen

Tjenare! Tänkte bara tipsa om att 2gb ram i datorn så försvinner hackandet helt! Ok, det kan ju vara lagg men om du har tex 1gb så är det klart för lite. En polare till mig hade det problemet men när han hade monterat ytterligare 1 gb försvann allt! Helt annan känsla. Saken är den att det hackar för alla i spelet om en pers har för dåligt med ram

Ett tips bara.... Ha det! Och visst är CoH grymt bra!:up:


signatur

Stay gone or be gone!

Medlem

Jo, 2GB är klart rekommenderat.

Sedan får man ju tänka på att RTS online inte funkar likadant som FPS online. I FPS så väntar alla spelarna in om en spelare laggar.

Detta innebär att det räcker med att en av alla spelarna laggar, så laggar det för de andra också, oavsett vilken hårdvara de har.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Tycker de är synd att man inte kan möta en polare på ett rankat spel .

Abusevarning.. hallå?

Jag köpte spelet förra veckan och lirat lite online nu Ni får gärna adda mig.. har nickname 'chains'

Kan däremot hålla med om att det finns många laggiga games, men tror också det beror på en bug. Jag har sett folk som har en röd "bar" i performance men som ändå laddat banan lika fort som mig som alltid har 5 bars..

Hoppas de fixar detta

Inaktiv

Relic Online brottas med en del problem som det är, men sedan de patchade in så man kan se ping osv är det inga problem på den fronten enligt mig. Se bara till att inte spela matcher mot folk med mer än ~300 i ping så klarar du dig säkert bra. Får du röd-markering i Performance borde du försöka att sänka lite grafikinställningar. CoH bygger främst på vilket grafikkort du har så försök att lätta lite på vissa effekter om du inte har "top of the line".


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar