BFME 2 EXP eller DoW+ EXP ?

Inaktiv
BFME 2 EXP eller DoW+ EXP ?

Hej.

Har funderat på o köpa ett strategispel, spelar ingen större roll om det är medeltids eller framtids strategi.
Spelen jag tänker på är Slaget om Midgård 2 expansionen eller Warhammer 40k: Dawn of War + expansion.

Fördelen med BFME är eftersom jag själv redan har första och behöver därför inte köpa mainspelet innan expansionen, medans jag är helt ny till DoW.

Jag har spelat BFME 2 förut och tyckt att det är kul, speciellt på lan och när man spelar med andra över internet.
Jag har spelat Dawn of War förut på diverse it cafér och tyckt att det skilde sig lite ifrån andra strategispel. Det kändes i början som om det var en blandning av Star Craft och just BFME men kändes lite annorlunda senare. DoW var lite mer verkligare när det gäller hur armeérna slåss mot varandra gämfört med äldre spel som tex Warcraft. I både BFME och DoW är det verkligare i min mening och ger lite bättre spelkänsla.

OK vad tycker ni allmänt om spelen och varför skulle jag skulle köpa spelet i fråga.

Kan tänka mig att köpa båda spelen om så behövs, då pengar inte är ett problem.

Mvh

/verilo

Medlem

Dow > BFME2 anytime. DoW är explosivt, snabbt och är snyggt.
Spelstilen skiljer sig från många andra RTS spel och det gör det mer intressant att lira. Sen så tycker jag Sci-Fi > Fantasy Och 7 raser är inte fy skam det heller

Behöver man mer?


signatur

Videomupp

Medlem

Enkelt val.
Dawn of War all the way.

Dessutom så behöver du inte köpa de tidigare DoW-spelen för att spela senaste expansionen, eftersom Dark Crusade är stand alone.

Det innebär att det funkar finfint att installera enbart Dark Crusade och du kan köra alla sju raserna direkt i singleplayer.
Det enda du kan behöva tidigare spel till, är om du vill lira någon av de raserna i multiplayer online.
Dawn of War låser upp Eldar, Chaos, SM och Orks.
Winter Assault låser upp Imperial Guard.

Har du enbart Dark Crusade kan du i alla fall spela de två nya raserna Necrons och Tau online och även möta alla de andra raserna även om du inte har de spelen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Oj oj.

Intressant att se stort nöje över DoW. Skall förmodligen beställa Dawn of War Anthology på webhallen, tack för länken!

Ska bli intressant att se vad som gör DoW bra, ifall det är själva temat eller om det är allmänt snyggt, etc.

Tack för svaren!

Mvh

/verilo

Medlem

Vad som gör DoW bra imo. är att det har stor fokus på action, man kan inte leka sköldpadda utan man måste ut i stridens hetta och slåss om områden för resurser och vinst.

Vad som också gör det intressant är att det är väldigt mycket taktik och tekniker att handskas med då det finns sju olika raser att ha koll på. Nästan alla enheter har både en melee- och en rangeattack plus att många enheter kan uppgraderas inviduellt vilket ger ännu fler valmöjligheter.

Grafiskt sätt så är det ju inte i samma klass som exempel #Company of Heroes (ett annat bra RTS av samma skapare), men de brutala närstriderna gör att det är ett nöje att se på :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jag tycker inte du ska köpa Battle For Middle Earth. Man tröttnar snabbt och det är inte alls lika bra känsla i 2:an. Dawn of War verkar väldigt roligt. Har dock inte spelat det, men tycker du ska välja det.

Inaktiv

Fight the powaH! Välj BFME! Det är riktigt roligt om man spelar LAN.

1
Skriv svar