Company of heroes över hamachi strular! Några ideer?

Inaktiv
Company of heroes över hamachi strular! Några ideer?

Hejsan!
Jo jag brukar lira spel över hamachi utan problem. Men idag skulle jag och 3 poolare lira det nya Company of heroes över det men det strulade.
Vi har patchat det till senaste versionen genom att gå in på "online" och låta den pacha åt än.
Så när alla vi 4 gjort det så skapar en av oss spelet och alla kommer in utan problem förutom jag!
Det står att han som skapar har "röd" ping och det tar säkert någon minut och ibland kommer man in men oftast står det bara "connecting to server" . Men ifall jag lyckades komma in så buggar det och alla såg mig inte där inne och om jag skrev något så syntes det ej för alla.

Jag provade köra DMZ på routern och jag har inga mjukvaru brandväggar eller antivirusprogram på.
Har även provat att installera om spelet med samma cdkey som dom har utan resultat! Någon som har varit med om något liknande? Riktigt störande!
Andra spel fungerar utan problem över hamachi.

// skogstokig som fan

Medlem

Ehum, vad hände med den andra exakt identiska tråden du postade om samma sak?

Använd RELIC ONLINE!
Relic har bemödat sig att skapa sin egen online lösning istället för att använda sig av Gamespy, så använd det. Det funkar bra mycket bättre än Hamachi, eftersom Hamachi fortfarande är i betastadiet.

Hamachi har gott om problem med att connecta alla spelarna, även fel som inte ens orsakas av routers.

Den enda egentliga anledningen till att använda Hamachi för CoH torde vara att ni inte köpt spelet och därmed heller inte har tillgång till Relic Online. Gör om, gör rätt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar