Medieval 2:Total War

Inaktiv
Medieval 2:Total War

Fick precis mitt ex :heart: . En dag innan. Synd att man måste jobba

Någon annan som har hunnit få sitt ex?
Kanske t.o.m hunnit spela lite.

ro
Medlem

Hehe, soon.. Very soon.

Medlem

Jag är skrämd... Jag kommer ha stora problem med att hänga med i "verkligheten" när spelet installerats på min dator... Men jag skall skaffa Medieval 2! Jag har haft varenda Total War spel som kommit, och jag tänker inte sluta nu.

Inaktiv

kommer snart. ska lira svin mycket bara den kommer imorgon

Inaktiv

Fick mitt ex (som jag skrev i en annan tråd) i onsdags men han inte spela förrens igår. Nu ska jag dock lira hela natten och ända in på morgonen

Inaktiv

jag har fått det idag ska lira hela helgen.

har nån spelat i så fall vad tyckte ni om det?

Inaktiv

Gillar det. En sak jag har upptäckt är att det är mycket svårare än de tidigare spelen i serien. Mina vanliga invanda strategier fungerade uppenbarligen inte särkilt bra då jag gav upp efter 80 rundor och startade om.
Jag vinner mina slag, men det gör väldigt ont ibland. Särkilt den gången jag skulle flytta på några rebeller vilka störde min handelstrafik. Hade bombarderat dom med diverse projektiler, skickade in ett gäng infanterister och jagade de sista flyende stackarna med mitt kavalleri... trodde jag... Helt plötsligt får jag se en sekvens där min bästa general dör i en skog av spjut. Dom luriga jävlarna hade gömt undan en massa manskap i skogen vilka jag i höjden av min arrogans sprang rakt in i.

Medlem

Låter som om det är mer verkligt än de föregående spelen.

Kommer nog att skaffa det om ett tag, är lite för upptagen med annat för att köpa det just nu. Vill inte börja spela för då fastnar jag bara. :X

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Kommer nog att skaffa det om ett tag, är lite för upptagen med annat för att köpa det just nu. Vill inte börja spela för då fastnar jag bara. :X

Hehe, jag ska iväg och jobba nu men har inte sovit en blund. Gissa varför

Inaktiv

medieval 2 rockar!!!
vilket lag tycker ni är bäst?

Inaktiv

Lag? DiF är bäst...

Skämt å sido.
Jag kör med fransmännen just nu... Är dock lite sugen på att börja om och köra med Tysk-Romerska riket.

Är det bara jag som stör mig på att man inte kan se vilket år det är? Eller är jag blind... En annan sak... Hehe är det bara jag som är väldigt rädd om mina män. Vågar knappt använda vissa värdefulla enheter

Inaktiv
Skrivet av Fardion:

Lag? DiF är bäst...

Skämt å sido.
Jag kör med fransmännen just nu... Är dock lite sugen på att börja om och köra med Tysk-Romerska riket.

Är det bara jag som stör mig på att man inte kan se vilket år det är? Eller är jag blind... En annan sak... Hehe är det bara jag som är väldigt rädd om mina män. Vågar knappt använda vissa värdefulla enheter

samma för mej jag anfaller knappt med mina bästa gubbar.

Medlem

Minns att om man ville spela ett lag som blev rikt på ett par turns så skulle man välja Frankrike i ettan. De fick så jäkla mycket pengar hela tiden. :/

Medlem

England körs såklart först.

För att se år, tror det var att trycka på skölden för att få upp info.

Nu är det bara att vänta tills modsen kommer som gör att det är typ dubbelt så många zoner m.m. Gillar de. Så mer zoner så bättre. Och helst ska dom vara någulunda historiskt korekta.

Inaktiv

Ohhh jag har en bra fråga... Hur fungerar egentligen köpmännen... mina blir oftast utköpta o.s.v. Är det bara att ställa dom i närheten av en råvara för att han ska handla med den? Vad gäller? Hur blir dom bättre?

Edit: har inte orkat bläddra i manualen än och nu sitter jag på jobbet

Inaktiv

Dom blir oftast bättre med tiden om de handlar med varor. Men de kan också få rejäla statboosts när man konkurrerar ut andra faktioners köpmän. Och slutligen brukar köpmän som rekryteras i städer med ett "merchant's guild" få bättre stats.

Danmark spelar jag med. Det är inte det lättaste att expandera i början med ett enda område som utgångspunkt. Men är man lite smart diplomatisk och strategiskt kan man beta av rätt stora områden innan grannarna exploderar.

Inaktiv

Men det är bara att tralla runt lite med ens köpmän för att dom ska handla?

Medlem

Kan man spela som Scotland eller Irland ? skall nog köpa spelet på måndag tror jag iallafall.

Inaktiv
Skrivet av jojon:

Kan man spela som Scotland eller Irland ? skall nog köpa spelet på måndag tror jag iallafall.

man kan spela som skottland men du måste besegra dem först de är inte svårt bara va england

Medlem

aha okey så gött, I will conquer them and then make them mine mohaha

Medlem

Så det är som i Rome då? Att man måste besegra vissa lag för att kunna spela som dem menar jag.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Så det är som i Rome då? Att man måste besegra vissa lag för att kunna spela som dem menar jag.

Japp, eller så letar du på strat.desc filen.. Precis som i rome är det lätt att ändra i den, överst ser man de spelbara, ospelbara och otillgängliga länderna. Bara att flytta de ospelbara till spelbara och köra..

Nått som vart en liten besvikelse va korstågen, hade förväntat mig nått i stil med filmen Kingdom of Heaven, typ bygga en GIGANTISK armé sen typ att man får ett sånt där kors att bära på som t.ex ger en moral boost till ens egna trupper.

Enda skillnaden mellan en vanlig armé och ett korståg är ju att korstågen får ett litet kors ovanför varje unit.

Inaktiv

En ny fråga... Hur blir man lättast av med inquisitors? Mina assasins är helt enkelt för dåliga för att ta kol på dom.
En inquisitor dödade precis min faction leader... lite jobbigt... + 3 generaler

Inaktiv

Har problem med sånt jag med fardion. Jag flydde med mina generaler tillbaka till london då de knappast hör till en särkilt religiös skara.

Gav upp igen med danskarna btw... Mongolerna spöade skiten ur mig. Hade inte en suck även fast jag låtit bli att expandera österut.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Har problem med sånt jag med fardion. Jag flydde med mina generaler tillbaka till london då de knappast hör till en särkilt religiös skara.

Gav upp igen med danskarna btw... Mongolerna spöade skiten ur mig. Hade inte en suck även fast jag låtit bli att expandera österut.

Ojdå... hade glömt mongolerna... Kör ju Tysk-Romerska riket. Hehe they will come for me!

Medlem

Minns i ettan när jag spelade som Ryssland en gång. Jag hade tagit enorma områden, då de flesta där borta i öst var rebeller med minimala arméer. Men jag kom ihåg att mongol-jäklarna skulle komma efter ett litet tag bara, så jag satte de tre största arméerna jag hade i det området som de först attackerar. Plus så hade jag mina bästa generaler där. Mongolerna hade inte en chans.

Medlem

Fick skapligt med problem med frankrike.. England som fegade sig norrut, danskarna som kom från nord-öst. , tysk-rommarna från öster och spanjorerna från söder. Ingen vill ha fred. Dom står och fegar sig med sina feta armeer utanför mina städer. Så fort försvaret går ner så slår dom till, skit jobbigt.

Medlem

Jag tycker att det är väldigt störande att man inte får en chans att positionera trupper när man blir anfallen. Flera gånger har jag fått börja med mina bågskyttar på "fel" mur när någon har belägrat mitt slott och anfallit.

Jag har för mig att man har fått positionera trupperna även när man försvarar i de tidigare Total War spelen? Är det en inställning? Var ändrar man det isåfall?

Medlem

I Rome så fick man placera ut trupperna. Minns inte hur det var innan Rome däremot.

Medlem

Jag tror det har något att göra med hur bra den general du har med dig på slagfältet är. Är han bra får du placera som du vill, mindre bra så klara han inte av att planera... eller något sådant

Skriv svar