Oktober var Strategi månaden.

Medlem
Oktober var Strategi månaden.

Tre nya Expansioner kom under Oktober månad:

Dawn of War - Dark Crusade
AOE3 - Warcheif
Star Wars Empire at War Forces of Corruption

Förhandsbokade själv DC och spelar det för det mesta av tiden. Hade tankar på att köpa Warcheif tills jag insåg hos mig själv att varför ska jag köpa det när jag knappt orkar med originalet.

Är det någon här som har testat Forces of Corruption? Har originalet, och som Star wars älskare så tycker jag det är helt klart bästa strategispelet för SW, funderar på att springa imorgon och köpa det, men det skulle va roligt med lite feedback.

Inaktiv

I november kommer Warhammer: Mark of Chaos och Medieval II: Total War. Två självklara förhandsbokningar i mina ögon. Även expansioner till The Battle For Middle-Earth och Heroes V kommer. Faktum är att hela hösten har varit en riktig strategihöst (E3 2006 blev ju klassifierad som strateginördarnas julafton) men den kommer även fortsätta i början av nästa år med t. ex World in Conflict, Command & Conquer 3 och Europa Universalis III.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Efter att ha spelat MoC-betan, så räknar jag ut det direkt.
Synd, eftersom jag själv är en Warhammer-fan, och spelade Warhammer Fantasy tidigare.

Medieval2 kan dock bli ruskigt roligt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Warchiefs var bättre än väntat.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Efter att ha spelat MoC-betan, så räknar jag ut det direkt.
Synd, eftersom jag själv är en Warhammer-fan, och spelade Warhammer Fantasy tidigare.

Medieval2 kan dock bli ruskigt roligt.

Fick aldrig möjlighet att spela betan, inväntar demot. Vad är det du inte tycker om i Mark of Chaos?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Ahh, jag som fastna för RTS i år, riktigt lottoår för mig helt enkelt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Hybris, många som inte är nöjda med MoC, ingen friendly fire från bågskyttar/muskötmän är en av de saker folk stör sig på, men vad fick dig och säga nej?
Är ett klart köp för mig iaf, Dark Omens och Shadow of the Horned rat var ju bara för jävla uber när de kom.

Inaktiv

Company of Heroes!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Kasak:

Hybris, många som inte är nöjda med MoC, ingen friendly fire från bågskyttar/muskötmän är en av de saker folk stör sig på, men vad fick dig och säga nej?
Är ett klart köp för mig iaf, Dark Omens och Shadow of the Horned rat var ju bara för jävla uber när de kom.

Jag störde mig faktiskt mest på spelglädjen, hela spelstilen, eller snarare bristen på speltid.

Känns ju lite som att de sneglat på Total War's spelstil och tänkt kopiera efter, men bara gjort ett halvhjärtat försök. I synnerhet med tanke på att de blandat en superrealistisk strategispels-stil med fåniga saker som stenar man kan reinforce kring av ingen anledning alls.

Sammantaget med att man rent spelmässigt tillbringar majoriteten av varje onlinespel med att traska lååångsamt fram till fiendestyrkan, men när man väl kommit fram går slaget över inom loppet av en minut innan fienden lägger sig ner på rygg och dör framför en.
Man hade liksom förväntat sig liiiite mer "spel" av spelet. Och tror knappast ens riktiga slag på medeltiden var över på en minut.

Har man tur hinner man klicka på åtminstone en besvärjelse eller förmåga innan alla motståndarna är döda.


meh. Tråkigaste RTS:et på väldigt länge IMO
Speciellt tråkigt blir det ju eftersom Warhammer/Warhammer 40k tillhör mina favoritvärldar och man känner att de kunnat göra så ofantligt mycket mer av spelet.

...Fast å andra sidan; vad tänker de med när de sätter arkadspelstillverkare på att göra ett strategispel?
GG, no re


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ska testa demot finns ju nu, låter tråkigt det du säger Hybris.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar