W40K: Dark Crusade

Ti.
Medlem
W40K: Dark Crusade

Hej hej

Har precis fått spelet och har njutit av allt hittills utom LJUDET!

Damnation! Ljudet låter ju crap! Ljudet stakar sig emellanåt, särskilt vid större förflyttningar av karta eller när nya grejer händer där ljud ingår så som färdigbyggande av byggnader etc.

Var kan felet ligga? Låter som hårddisken får jobba järnet oxå. Det är ett sprillans nytt Diamond Max 10 250GB. Ljudkortet som jag har är ett ganska crappy kort från flera år tillbaka som jag fick av en kompis när mitt gamla dog. C-media CMI-8738/C3DX PCI Audio heter det enligt enhetshanteraren. Rätt drivrutiner är installerade och ljudet fungerar felfritt på ALLA andra spel, inkl vanliga Dawn of War.

Medlem

Prova uppdatera dina drivrutiner.
Annars vet jag inte. Själv vågar jag aldrig köra med noname-ljudkort, eftersom ljudet ändå är en viktig del av spelupplevelsen, och använder därför X-Fi själv.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Ti.
Medlem

Jag vet.. Har redan bokat ett X-Fi Audio-kort.

Men det känns som ljudkortet borde "hänga med" i vilket fall som helst.
Så länge det stödjer DX9 liksom. eller?

Nån som har en aning om varför hårddisken låter o gör som den gör?

Medlem
Skrivet av Ti.:

Nån som har en aning om varför hårddisken låter o gör som den gör?

Provat defragmentera?

Annars kanske det kan vara något fel på den. Testa att köra några disk-kontrollprogram på den.

För själv fungerar både ljudet och hårddisken med DC. Verkar dessutom vara konstigt om det skulle uppstått pga DC, då spelmotorn är densamma som från tidigare spel i DoW-serien och folk borde reagerat över det tidigare under de två år som gått.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Finns ju inställningar på hur bra ljudkvalité det ska va.
Tyckte Dawn of War hade dåligt ljud, men nu till DC har dom gjort mycket stora förändringar och som själv ljuddesigner så tycker jag låter jättebra.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Finns ju inställningar på hur bra ljudkvalité det ska va.
Tyckte Dawn of War hade dåligt ljud, men nu till DC har dom gjort mycket stora förändringar och som själv ljuddesigner så tycker jag låter jättebra.

Föresten, helt off topic: men det hade varit kul att läsa vad du tycker om Company of Heroes ljud i en fet surround-anläggning.

För mig veterligen har aldrig något RTS tidigare lagt ner så mycket krut på ljudet som CoH.

(man blir ju liksom avundsjuk när man går tillbaks o spelar DoW, och hoppas få höra nått liknande när DoW2 kommer)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Jag har både Dawn of War och Winter Assault, men jag tvekar inför Dark Crusade. Kan någon motivera varför jag ska köpa Dark Crusade?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

För att du får 2 nya raser, ett nytt spelsätt som leder till mer builds (trots att vissa fel finns, dem nya raserna är kanske lite OP, men så är det alltid i början) och sen en grym single player del ^_^


signatur

Videomupp

Ti.
Medlem

Tveka inte. 269:- på CDON.se

Ljudet fungerar bra nu. skumt.

1
Skriv svar