Dawn of War 2007

Medlem
Dawn of War 2007

Spana in teasern alla talar om
Edit: Fan, togs ner av YouTube, men hittade en ny mirror i inlägget nedanför;

Teasern förekommer i slutet av Dark Crusade-kampanjen och zoomar ut från planeten Kronos slagfält till ett par andra planeter där det också pågår stridigheter, där det sedan kommer upp en modig "RELIC 2007"-titel.

Många spelare har spekulerat kring att det kan vara ett Battlefleet Gothic eller Homeworld 3 eller rent av Dawn of War 2, men nu när jag själv sett sekvensen så tycker jag att det är ganska tydligt att det istället är en teaser för det där multiplayer-metakampanjen som Relic tidigare talat om till Dawn of War.

Tror INTE de blir klara med ett Dawn of War 2 på bara ett år (även om vi är många som vill ha det så snabbt som möjligt), så behöver en uppföljare mer tid än så. I synnerhet då de byter spelmotor.

Vad tror ni andra?
Nått som är säkert är ju att det gäller en uppföljare till Dark Crusade, då teasern är i slutet av Dark Crusade-kampanjen och både DoW och WA tidigare haft teasers för följande DoW-spel. (Dawn of War hade Imperial Guards i slutkartorna, Winter Assault hade Necrons, och Dark Crusade har nu detta).....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Funkar ej


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Alternativ videolänk med ljud;
http://youtube.com/watch?v=_doSWBEyOcA

(saknar dock slutsekvensen där orden "RELIC 2007" kommer upp)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Haha, shit ja, det här är spännande. Måste allt Relic gör vara så jävla bra?

Medlem

Multiplayer... Meta-kampanj? *Svimmar*

Inaktiv

w00t go relic !

Medlem

Gamespot hoppar på hypen;
http://www.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=250...

Två nya uppföljare till Dawn of War nästa år?
En annan sak som slog mig var det lilla antalet DoW-spel sålda i USA. Har bara sett de internationella siffrorna på 1.5 miljoner ex, så det där förklarar en hel del avsaknaden av amerikaner i DoW.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Jänkarna känner ju inte igen bra saker om de så hoppar upp och biter dem i arslet.
DoW serien är nog en av de bästa spelserierna jag lirat iaf. DC kommer nog bara toppa upp betyget (inte köpt det ännu).

1
Skriv svar