Company of Heroes, Funderingar och tankar

Medlem
Company of Heroes, Funderingar och tankar

Japp, då var COH släppt sen några dagar tillbaka.

Själv har man legat sjuk med dunder förkylning och feber så har inte kunnat spela så mycket.

Men efter ha kört igenom ett par missions nu så tycker jag det är väldigt roligt, koola cutscenes, grym musik, bra action och snygga effekter i spelet.
Dock så tycker jag det ser väldigt grötigt allt ut, har lite svårt att se skillnaden mellan alla soldater man har, men kanske bara för att jag är sjuk :).

+
Grym motor, får fram en väldigt bra känsla i spelet.
Ljudet är superb

-
Fy satan vad spelet tar mycket på datorn!
Har en 3.2ghz, 2gb Ram och 265 Raedon Grafikkort, och t.o.m det räcker inte *gnäll*

ger den +++ av fem möjliga för nuvaradnet, får väl se vad man kan ge det när man har spelat det ett tag, jag vet bara att jag ser fram emot Dark Crusade mer än någonsin!

Keep up the good work Relic, bitchslap Blizzard!

Medlem

Ja, Single Player kanske är en 3a, men nu verkar du inte ha prövat Multiplayer (... We see you...) och det är klart ett stort plus. det är 4.5/5


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

får 5 med tanke på multiplayer då, singel player är sådär

Medlem

hm håller inte med där tycker singelplayerdelen är riktigt skoj fast multiplayer delen slår ju allt har inte testat multiplayern än men det jag spelade på betan så är det riktigt skoj.

Håller på med ett rätt jobbigt uppdrag nu får se ifall jag klarar det

Medlem

Singleplayer är klart bäst. Och ännu bättre när man kan spela allt på högsta settings


signatur
Medlem

Fick en 3:a av mig. Gillar inte WW2-spel speciellt mycket vilket drog ner betyget en hel del.

Medlem

detta är ju klart det bästa spel som finns fyfan va bra det är. solklar 5a. ja tycker singleplayer är väldigt roligt det med lite kort men väldigt bra.
multiplayer är grymt helt enkelt bäst alltid kul o sitta på vent dra taccs lira matcher mot polare o sånt helt klart bäst!!

Är iof ett stort fan till WW2

tog mig 2 dar att varva det LÄNGRE borde det vart.

Medlem

Det har ju släppts en patch nu som gör att det flyter bra mycket bättre. Att man upplever slowdowns trots att man har fett med kräm i datorn berodde till stor del på en bugg med deras SLI-stöd.

Varsågoda:
Company of Heroes English Patch, Version 1.0 - 1.2

Medlem

Visst är det bra med patchar.. Men jag hoppas att dom fixar ett litet smidigare system än det dom hade på betan.. Efter man inte spelat på 2 veckor så va man tvungen att sitta i en halvtimme och ladda ner småpathar.. blev lite smått irreterande.

Hoppas dom slänger med film och map editorn i en patch snart också..

Inaktiv

ni som kör på max, vad har ni för datorer?

jag har en AMD 64 3200, 2gb ram, 6800GT GS 256mb men max kan jag verkligen inte köra

Medlem

Har allt på max utan minsta problem, även ljudet.

AMD64 Athlon 3500+, 2GB minne, GeForce 7900GTX eXtreme, Soundblaster XFi Fatal1ty


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Tycker det är lite tunnt med mp-banor (nej inte miljöpartiet). Går det att ladda hem fler. Jag blev glatt överaskad när jag fick mitt ex... Och fick Dawn of War med också... Mycket smart av dom... Nu måste jag ju köpa expansions till det också. Damn them!

Medlem

Tror att du skulle få med WA, men att det gått fel någonstans.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Tror att du skulle få med WA, men att det gått fel någonstans.

Åfan.. beställde via webhallen... men man skulle få CoH + DoW med expansion WA då?

Medlem

Har för att man skulle få det, men en till polare fick samma sak. Såg en tråd om detta på Relic forumen, men kan inte hitta den nu.


signatur

Videomupp

Medlem

4.5/5

+ Grafik
+ Animationer
+ Ljudeffekter
+ Enheter och balansering
+ Doktrintänkandet
+ Känsla
+ Upplägget
+ Ingen skiva behövs i för att spela(!)

- Snälla, låt tyskarna brata enbart tyska!
- AI:n "fuskar" (som i många andra spel) och vet var ens enheter och byggnader är utan att ha LOS där
- Antalet kartor
- Laddningstiderna
- Upplägget. Va? Igen? Ja, det påminner grovt om ett annat spel som samma tillverkare har gjort. *host* DoW *host*

Vissa saker väger mer än de andra, så totalt sett så blir det 4.5 AT-kanoner av 5 möjliga i betyg.

// edit

Skrivet av Fardion:
Skrivet av WildThing:

Tror att du skulle få med WA, men att det gått fel någonstans.

Åfan.. beställde via webhallen... men man skulle få CoH + DoW med expansion WA då?

Min bror beställde det från CDON och han fick DoW också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som vill lira lite multiplayer right away?

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Har för att man skulle få det, men en till polare fick samma sak. Såg en tråd om detta på Relic forumen, men kan inte hitta den nu.

Damn you, find it! Hehe jag kan inte kolla på snygga hemsidor när jag sitter på jobbet... Personliga hemsidor al á 97 går dock utmärkt

Medlem
Skrivet av Fardion:
Skrivet av WildThing:

Har för att man skulle få det, men en till polare fick samma sak. Såg en tråd om detta på Relic forumen, men kan inte hitta den nu.

Damn you, find it! Hehe jag kan inte kolla på snygga hemsidor när jag sitter på jobbet... Personliga hemsidor al á 97 går dock utmärkt

I vilket fall som helst så är den version som de säljer i Sverige en med Company of Heroes + Dawn of War bara, och det är inte "meningen" att man skulle få med Winter Assault.

Inaktiv
Skrivet av elusive:
Skrivet av Fardion:
Skrivet av WildThing:

Har för att man skulle få det, men en till polare fick samma sak. Såg en tråd om detta på Relic forumen, men kan inte hitta den nu.

Damn you, find it! Hehe jag kan inte kolla på snygga hemsidor när jag sitter på jobbet... Personliga hemsidor al á 97 går dock utmärkt

I vilket fall som helst så är den version som de säljer i Sverige en med Company of Heroes + Dawn of War bara, och det är inte "meningen" att man skulle få med Winter Assault.

Merde!

Hmmm kan man köpa båda expansions tillsammans?

Medlem

Tja, anthology finns ju. Då får du med alla 3 spel. Annars behöver du inte WA utan bara DC då det kommer.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Tja, anthology finns ju. Då får du med alla 3 spel. Annars behöver du inte WA utan bara DC då det kommer.

Fast det känns ju lite som att man måste köra hela racet ut... och man kan väl inte lira Imperial utan WA?

Medlem

Fick med en Winter Assault Manual, och jag har ikoner i mappen. Men verkar inte ha själva spelet. Något udda.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Fardion:

Fast det känns ju lite som att man måste köra hela racet ut... och man kan väl inte lira Imperial utan WA?

Du kan lira alla raser i kampanjen även om du bara äger Dark Crusade.
Dark Crusade är helt stand alone.

Det enda du behöver WA och DoW för till Dark Crusade, är om du vill lira de andra raserna i multiplayer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Var nån som frågade vad folk som körde på max hade för system. Jag kör på max och har:

AMD 3700+ (single core)
2gig DDR(1) Ram
Geforce 7900GT 520Mhz

Som sagt har maxat allt inklusive ljud och det flyter på bra men jag tror inte att man ska lägre specs än detta för att kunna få en njutbar upplevelse med allt maxat.

För övrigt tycker jag spelet är otroligt grymt än så länge och jag håller på med tutorial än Köpte spelet redan i torsdags men har haft så fullt upp och var dessutom borta i helgen så det är inte förrän ikväll jag kommit igång
Det som imponerar stort i detta spel är specialeffekter, speciellt explosioner! En artillerimatta är en stor fröjd för ögat. Sen måste ljudet omnämnas speciellt. Har man ordentligt ljud till datorn så är det magiskt. Så inga fisiga datorhögtalare för guds skull utan ett par rediga stativare på skrivbordet och en riktig subwoofer för ett par tusenlappar så jeflar


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Jag installerade CoH igår med blev lite sne på att programerarna verkar ha dålig koll på vad spelet faktiskt kräver.
Det första som hände var att jag inte kunde starta spelet, med felmedelande typ: "Du behöver åtminstone 768Mb virtuellt minne"
Så RAM är inte tillräkligt? Jag disablade swapfilen för länge sedan så mitt windows inte ska behöva bry sig om att skyffla data dit i onödan.
Nåja, jag enabla filen igen och då gick det såklart att starta, men tror du att spelet använde nått virtuellt minne? Nej, allt fick (precis som alla andra spel hittils) plats i primärminnet, med råge.
Ok, spelet verkar iofs rätt ok, men vad gör det när man dissar det innan det ens startat.

Medlem

Gambold: Vad är dina systemspec då? Blir liksom lite enklare att svara, om vi vet vad det är för dator du sitter på.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det var iofs ingen fråga, så jag förväntade mig inte direkt nått svar, men..
Den datan, har 1.5Gb DDR 400, 3.0 Ghz P4 CPU (ca 3 år gammal) radeon 9800 pro.

Och som sagt, det blev klart spelbart bara man specade upp lite virtuellt minne som det sedan visade sig att den inte använde. Fast den kanske slukar mer minne i multiplayer/skirmish?

Inaktiv

Riktigt kul spel. Har spelat det sedan open beta och älskat det hela tiden. Finns alltid områden man kan förbättra i sitt (mp) spel och nya taktiker öppnar upp för mängder av givande sessioner. Trist dock med en del buggar och exploits men en patch skall vara på väg, och fler på den gissar jag, som lär lösa det mesta med tiden.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Ser helt klart fram emot att skaffa COH

123
Skriv svar