CoH eller DoW i multiplayer?

Medlem
CoH eller DoW i multiplayer?

Ja, vilket av Company of Heroes eller Dawn of War är bäst i multiplayer på 2 personer?

Edit: Ni kan också säga om ni har tips på nåt annat bra strategi spel i multiplayer


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Company of heroes .

Små trevliga banor för 2 pers ^^

Annars finns jue alltid Generals


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Beror helt på vad du är ute efter. Jag säger DoW iaf. Sci-Fi och Warhammer 40K är inte fy skam.

Medlem

Precis, det man gillar. DoW är grymt kul, men om du gillar WW2, kör då CoH, annars DoW om du gillar Sci-fi. Om du köper CoH får du med DoW och WA så det är bara att testa^^ Dock så kommer snart DC expansionen och då blir det liv i DoW skulle jag tro:D


signatur

Videomupp

Medlem

Brosan och jag har haft förbannat kul med DoW, så jag tycker du ska ge det ett försök. Annars, som Wildthing säger, du får med DoW med CoH, så spela båda två!

Medlem

Inte prövat CoH 1on1, endast på en AI, men från vad jag prövat så är heltklart CoH vinnaren.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

DoW är det betydligt mycket mer action i, och kräver mycket mer micro-hantering än CoH, där allt går betydligt segare.
Det är helt olika spelstil.

Gillar man långdragna partier så är CoH vinnaren, eftersom alla spelare börjar med gratis bas-försvar med turrets. Dessutom så gynnas inte dansande och micrande till samma utsträckning, och det är enkelt att bunkra upp och använda artilleri.

DoW däremot måste vara det spelet där dansande av enheter har störst poäng, eftersom man kan "låsa upp" avståndsenheter i närstrid, så att de inte längre kan skjuta, vilket leder till att man får flytta om enheter som en gnu i striderna.

Så för turnerings och tävlingsspel rekommenderas DoW, medan CoH lämpar sig bäst för LAN-spel, där man mest ska ha kul, utan att alla för den sakens skull behöver vara experter på spelet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Nåväl, får DoW med i CoH paketet så det blir väl en gaming helg.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag tycker helt klart att CoH är bäst i multiplayer


signatur

Stay gone or be gone!

Inaktiv

Helt klart CoH

1
Skriv svar