Company of heroes fråga

Medlem
Company of heroes fråga

Tja en sak först, Company of heroes = underbart spel

MEN en fråga, Amerikanarna kan köpa något som heter "SUpply Yard" som ska "reduce the unit out keep" saken är när jag har uppgraderat det så händer absolut inget =/ ??


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Din "manpower" tickar lite snabbare om jag inte fått det helt om bakfoten. Så inte alltid ett bra val att använda supply yard fullt ut, då det är ganska dyrt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Beror på vilken "doktrin" man använder som US. Exempelvis Airborne lutar sig väldigt tungt på Manpower. Man kan iofs säga att Infantry gör det med, men det är lite annorlunda


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

jo men de visar hur mycket det fylls i minuten typ +255. Men efter jag uppgraderat det så ökar den inte ett dugg ? =/


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Enheternas upkeep reduceras med 25%. Alla enheter kostar upkeep och uppgraderar du supplyyarden reduceras deras upgeep, dvs. de kostar lika mycket att köpa men de är billigare att behålla

Medlem

Men var ser man hur mkt de kostar och behålla:S ? JAHA så den som brukar vara på runt +300 blir ungefär 250 om jag har många trupper ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Precis! Ju fler enheter desto mindre manpower, om du inte uppgraderar din supply yard vill säga
Fast även om du uppgraderar den så kommer du ligga ganska lågt om du har en full armé.

Jag vet inte var man ser hur mycket upkeep en enhet kostar, men man kan ändå se när man bör uppgradera sin supply yard.

Medlem

ja nu såg jag de, gött. men de är endå itne lönt o ge bort så mycekt fuel på de..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Fast kör man som Airborne brukar man oftast inte ha problem med fuel, åtmintone inte jag. Manpower och munition går åt mest, till paratroopers, sticky bombs, bazookas, granater och C4ror. Fuel använder jag bara till en, kanske två tanks och min supply yard, resten staplas på hög bara.
Därför tycker jag Airborne är bäst!

Medlem

Im ze germanz


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Jo, jag håller starkt med om att airborne är bäst för allies.

För anfall: 3 Paratrooper squads med recoiless stoppar i princip allt. Bombplanen må vara svåra att sikta med, men lyckas man träffa så kan dom slå ut flera byggnader eller en hel hög med tanks. Utan att motståndaren ens hinner reagera.

För försvar: Bygg 2 engineer squads eller en rifleman squad och droppa supplies, riktigt billigt att bygga försvar med MG och mortars. Kommer motståndaren med en säg panzer, droppa en AT gun och ladda armor piercing shells så försvinner den på 3 skott.

Det dryga är man verkligen måste hålla koll på är supply dropsen, att man använder sig av det konstant för att få resurserna. Brukar ha hela basen fylld med MGs och Mortars när kartan spelats klart. =P

Medlem

stormtroppers... Osynliga, enougt said.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Tyskarnas grenadier (stavning?) med maskingevär är ju skit irriterande(!) när man har dom som motståndare
Tar ju allt infanteri! Körde mot AI:n som hade en skadad grupp på 4 grenadiers bakom ett staket. Jag kom med två fulla grupper paratroopers (12 totalt) och jag blev totalt ägd av maskingevären... Så jag mejade ner dem med ett flyganfall

Medlem

HAHA starkt jobbat


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Hockeystick:

Tyskarnas grenadier (stavning?) med maskingevär är ju skit irriterande(!) när man har dom som motståndare
Tar ju allt infanteri! Körde mot AI:n som hade en skadad grupp på 4 grenadiers bakom ett staket. Jag kom med två fulla grupper paratroopers (12 totalt) och jag blev totalt ägd av maskingevären... Så jag mejade ner dem med ett flyganfall

Ehm.. kanske du borde kolla vad paratroopers kan använda sig av. Dom har en skill som gör att de inte kan bli pinned av MGs. Hade du kört den och rushat fram med en granat så hade du inte förlorat 2 squads.

Medlem

Hmm... inte sett det vad jag vet. Plus, hade inte hunnit "forska" fram granater. Visst C4or går ju men de tar tid att detonera.

1
Skriv svar