Ett bra strategi spel?

Medlem
Ett bra strategi spel?

Hejsan, jag är ute efter ett bra strategispel som ska vara skoj singleplayer, det ska gärna inte vara ett RTS, de är inte så jätte skoj i singleplayer. Så, har ni något förslag?


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Tja, jag TROR att Civilisation 4 kan vara något. Inte lirat det själv men alla säger att det är extremt bra. Om du letar efter lite mer "harcore" och storskaliga icke RTS strategi så kanske Europa Universalis är något.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tja, jag TROR att Civilisation 4 kan vara något. Inte lirat det själv men alla säger att det är extremt bra. Om du letar efter lite mer "harcore" och storskaliga icke RTS strategi så kanske Europa Universalis är något.

Hmm, jag tycker att Civilisation spelen är har för lite action för min smak


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Tja, du sa att du INTe ville ha ett RTS, och det är ju RTS spelen som är mest actionfyllda av strategispelen. Ett turnbaserat spel är mer strategiskt (oftast) och inte mkt explosioner och dylikt. Kom på att Heroes of might and magic 5 ska vara ganska bra.


signatur

Videomupp

Medlem

Hammer & Sickle eller föregångaren Silent Storm kanske? Skoj om man orkar med det låga tempot.


signatur
Medlem

Worms world party, worms armageddon.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

Worms world party, worms armageddon.

Ja, nu är ju inte det Strategi spel iaf^^


signatur

Videomupp

Medlem

Tack för alla förslag, men inget intresserar min riktigt
Ett spel som jag skulle vilja ha är Company of Heroes, testade just demot, väldigt skoj..


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

så du VILL ha ett RTS? Men då så^^ Dawn of War, bättre online, men ganska okej Single i tilläget


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

så du VILL ha ett RTS? Men då så^^ Dawn of War, bättre online, men ganska okej Single i tilläget

hmm, kanske det
Btw så har jag redan varvat DoW..


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Börja då på Winter Assaults kampanj^^ Bättre än orginalets


signatur

Videomupp

Medlem

ohh, kan vara nåt.. Tackar..


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Commandos


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Faces Of War... uppföljaren till Soldiers Heroes Of WW2...

Ett riktigt underhållande spel, snygg grafik och bra inlevelse.

Medlem

*host* Company of Heroes *host*
sopar mattan med Faces of War rejält, så att FoW flyr hem till mamma och inte vågar återvända till skolan


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Command and Conquer serien...


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Starcraft+broodwar bästa single/multiplayer rts som finns!

Medlem
Medlem
Skrivet av mullins:

#homeworld lätt!

mmmm.... Homeworld är en klassiker som håller än.
Men se då till o skaffa ettan och inte tvåan, för ettan har ruskigt mycket bättre story och spelstil.
(Battlestar Galactica-stil)

Sedan får vi ju inte glömma bort Dark Crusade som släpps nu nästa månad. Senaste expansionen till Dawn of War, som dessutom är stand-alone (dvs du behöver inte orginalet). Sju raser totalt med en metamaps-kampanj a'la Dune2.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Om man vill ha nåt lite mer modernt (mycket 90-tal i denna tråd!!), med grym grafik kombinerat med kul spel, så rekommenderar jag AOE3.

Medlem
Skrivet av Spruterman:

Om man vill ha nåt lite mer modernt (mycket 90-tal i denna tråd!!), med grym grafik kombinerat med kul spel, så rekommenderar jag AOE3.

Tycker iof att majoriteten av alla förslag är från 2000-talet.
Där hamnar AoE3 i lä. Bland de sämre RTS-spelen på sistone. Hade hellre spelat Faces of War till och med.

Men är du ute efter grafik borde du slänga ett öga på Company of Heroes. Bättre än så lär det inte bli på ett bra tag.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Spruterman:

Om man vill ha nåt lite mer modernt (mycket 90-tal i denna tråd!!), med grym grafik kombinerat med kul spel, så rekommenderar jag AOE3.

NEJ,STOP,STILLA
kör inte aoe3...
detta spel suger riktigt hårt
Är själv aoe 1,2 veteran...3 har jag också tyvärr
trodde att det bästa spelet någonsin var aoe3
före det kom ut.....men efter att ha klarat ut det,
har jag kommit fram till att Age of Empires 3 inte
förtjänar att bära sitt namn.Det är så tråkigt
Ta kampangien t. ex familjen black....black....
Kriga mot turkar,galna tyska riddare och bygg järnväg....Nej aoe 3 borde ha hållit sig på mattan.

Ett tips.köp inte aoe 3

Inaktiv

Company of Heroes lätt. Är inne på 5e banan o det blir bara bättre o bättre!


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

Medeival 2 ngn?


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

Superpower 2 är kul.
Du kan t ex styra england,välja diktatur och göra
barnarbete lagligt.
MYSIGT!! M.M

Inaktiv
Skrivet av Vonyx:
Skrivet av Spruterman:

Om man vill ha nåt lite mer modernt (mycket 90-tal i denna tråd!!), med grym grafik kombinerat med kul spel, så rekommenderar jag AOE3.

NEJ,STOP,STILLA
kör inte aoe3...
detta spel suger riktigt hårt
Är själv aoe 1,2 veteran...3 har jag också tyvärr
trodde att det bästa spelet någonsin var aoe3
före det kom ut.....men efter att ha klarat ut det,
har jag kommit fram till att Age of Empires 3 inte
förtjänar att bära sitt namn.Det är så tråkigt
Ta kampangien t. ex familjen black....black....
Kriga mot turkar,galna tyska riddare och bygg järnväg....Nej aoe 3 borde ha hållit sig på mattan.

Ett tips.köp inte aoe 3

Tja det är mycket möjligt, om man spelar kampanj d v s (och det var kanske vad trådskaparen var ute efter)... Har själv aldrig orkat med singleplayer i RTS, spelar bara online.

Medlem
Skrivet av Spruterman:

Tja det är mycket möjligt, om man spelar kampanj d v s (och det var kanske vad trådskaparen var ute efter)... Har själv aldrig orkat med singleplayer i RTS, spelar bara online.

I multiplayer suger AoE3 om möjligt ÄNNU mer. Det var ju också därför som WCG till slut helt nobbade AoE3 från sina finaler, trots att det varit en hel del förarbete för att få med spelet i WCG.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Spruterman:

Tja det är mycket möjligt, om man spelar kampanj d v s (och det var kanske vad trådskaparen var ute efter)... Har själv aldrig orkat med singleplayer i RTS, spelar bara online.

I multiplayer suger AoE3 om möjligt ÄNNU mer. Det var ju också därför som WCG till slut helt nobbade AoE3 från sina finaler, trots att det varit en hel del förarbete för att få med spelet i WCG.

bra sagt
"Im with you all the way captain!!"

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Spruterman:

Tja det är mycket möjligt, om man spelar kampanj d v s (och det var kanske vad trådskaparen var ute efter)... Har själv aldrig orkat med singleplayer i RTS, spelar bara online.

I multiplayer suger AoE3 om möjligt ÄNNU mer. Det var ju också därför som WCG till slut helt nobbade AoE3 från sina finaler, trots att det varit en hel del förarbete för att få med spelet i WCG.

Jag tror knappast WCG-styrelsen satt och lirade spelet och sa "mäh det här suger ju grabbar!". Däremot är det relativt få som spelar AOE3 online, jämfört med Blizzards spel, det var snarare där det brast.

Sen tycker man ju olika spel är roliga - du tycker att AOE3 suger, jag råkar gilla just de saker som är dess styrka: Balansen mellan ekonomi, teknologi och strider, micro och strategi. Sen gillar jag att det utspelar sig i historien (inga deprimerande stridsvagnar och sånt), men det är väl inget du bryr dig om.

Medlem

Själv tycker jag efterblivna trupper utan automatvapen är deprimerande

Men för att återgå till multiplayern, så har mycket av det som gjorde AoE2/AoE1 ett väldigt roligt lan-spel, tagits bort och ersatts med GBLÄGG.
Svårt att beskriva, men hela spelkänslan har kastats ut genom fönstret, och det här med hemstäderna var ett drag i helt fel riktning. På samma sätt som de fåniga artificiella diplomatin med indianbyar här och var och den GIGANTISK oversize kontrollpanelen som täcker halva skärmen.

Vidare så måste AoE3 vara ett av de RTS-spel som absolut MINST gynnar flinka fingrar och micrande i strider. Trupperna rör sig ofantligt stelt och ogynsamt.

Till slut så har ju balansen satt P för AoE3 totalt. Majoriteten av alla patcherna försökte bara fixa till buggar, när balansen borde fått minst lika många patchar. Idiotrush ftw.
ES intresse för spelet har mattats av för varje patch, till att nu vara så gott som intet-existerande.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar