Vilka Strategispel ligger varmt om hjärtat?

Medlem
Vilka Strategispel ligger varmt om hjärtat?

Tjena på er!
Har varit ett strategi freak sen Warcraft II och C&C kom.

Jag har en ganska stor variant av vad jag spelar, brukar va på vilket humör jag känner mig på.

Men dom som toppar just nu hos mig:

Warhammer 40K Dawn of War (WA)

Age of Empires 3 (Riktigt kul när man har orkat förstå sig på det)

Annars så har jag i stort sätt dom flesta som har släppts dom senaste åren, Ser fram som satan på Company of Heroes!
Sen blizzard bara är insvept i WOW så är Relic mina nya hjältar inom Strategi, tills Starcraft 2 kommer iaf, och gud stoppa mig om dom gör WC4, jag vill ha pang pang, marins med ciggaretter, utomjordingar som får sina huvuden bortsprängda av granatgevär

/Fredrik

Medlem

Får nog säga starcraft, warcraft 2 och total annihilation. De RTS-spelen har jag lirat mest iaf.

Medlem

Jo just nu (och sen första DoW släpptes) så har jag varit fastbiten i DoW-serien, och kommer troligtivis även älska Dark Crusade.

Innan dess var det mest StarCraft/Broodwars, C&C, RA och AoE2.

Efter CoH-betan ligger även detta spelet högt i kurs dock, men tyvärr är det ju inte scifi (vilket jag helst lirar), utan något så uttjatat som WW2, så Dawn of War står fortfarande högst i kurs.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

DoW är typ det enda RTS spel jag lirar just nu, eftersom jag inte orkar tanka den "nya" 800 mbt patchen på CoH


signatur

Videomupp

Inaktiv

CnC serien, Act of War + Exp, sen BFME 1 & 2, sen är det väl Company of Heros som ligger på nästa rad antar jag.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

DoW = zee numbah 1!

CoH = inte långt efter DoW.

sen gamla c&c till psx är ju en klassiker utan dess like.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Total War serien ligger mig väldigt varmt om hjärtat

Medlem

jag lirar gamla hederliga c&c spelen fortfarande de e helt klart bäst


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Toatal War freak! ..yes I am..
Warhammer 40k! ..underbart..
Galactic Civ II! ..kan inte sluta..
Westwood! ..ftw..
Starcraft! ..old but gold..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Medlem

Spruterman: Cheers

Medlem

RTW
C&C speciellt RA och Generals. Generals äger fortfarande alla andra RTS i lan.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

RTW
C&C speciellt RA och Generals. Generals äger fortfarande alla andra RTS i lan.

Tycker att Generals är halvt torftigt Blir ibland att alla sitter still och bygger in sig själva och väntar på Supervapnen och flyg.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av ScarFace:

RTW
C&C speciellt RA och Generals. Generals äger fortfarande alla andra RTS i lan.

Tycker att Generals är halvt torftigt Blir ibland att alla sitter still och bygger in sig själva och väntar på Supervapnen och flyg.

Thats WAR my friend!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av ScarFace:

RTW
C&C speciellt RA och Generals. Generals äger fortfarande alla andra RTS i lan.

Tycker att Generals är halvt torftigt Blir ibland att alla sitter still och bygger in sig själva och väntar på Supervapnen och flyg.

Thats WAR my friend!

Ha, när en helvetesdemon köttar ner på dina trupper medans du desperat försöker får fram tanks för att ta den, DÅ vet du att du lever!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Codename Panzers: Phase One och Europa Universalis II.

Medlem

Just nu DoW helt klart och sen CoH.

Innan dess Starcraft, Warcraft, Total annihilation och C&C spelen helt klart.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

CnC var det första dataspelet jag lira så det ligger kanske rätt så nära :]

Annars så är jag helt såld på Dawn of War, snabbt spel blandat med mycket action, taktik och blod :3. WarCraft 3 är ju ett höjdarspel det med.

Total War spelen är också sköna, framför allt Shogun.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Spelar väl mest Warhammer just nu. men förr i tiden var det mycket starcraft och en del warcraft

Medlem

Det strategie spel som jag fortfarande återkommer till hela tiden är Dominions 2. Kass grafik, men ett djup som inget annat spel. Dessutom svensk tillverkat.

Annars e det väl en salig blandning mellan Total War serien, Civ 4.

Gillar inte RTS så mycket längre. Spelade sönder gamla Dune 2 på den tiden det begav sig. Men C&C och alla dess kopior kändes som bleka kopior av gamla Dune. Starcraft är väl det enda undantaget som lyckats hålla min uppmärksamhet mer än någon dag.

2/10 släpps Dominions 3, då skall jag nog ta ledigt ifrån jobbet

Inaktiv

Command and Conquer Generals helt klart!

Medlem
Skrivet av "\Sargath:

Det strategie spel som jag fortfarande återkommer till hela tiden är Dominions 2. Kass grafik, men ett djup som inget annat spel. Dessutom svensk tillverkat.

Annars e det väl en salig blandning mellan Total War serien, Civ 4.

Gillar inte RTS så mycket längre. Spelade sönder gamla Dune 2 på den tiden det begav sig. Men C&C och alla dess kopior kändes som bleka kopior av gamla Dune. Starcraft är väl det enda undantaget som lyckats hålla min uppmärksamhet mer än någon dag.

2/10 släpps Dominions 3, då skall jag nog ta ledigt ifrån jobbet

dominions är utvecklat av en lärare på en av malmös gymnasieskolor.
han är väldigt väldigt konstig vad jag har hört.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Supreme commander betan <3

Inaktiv

Mechcommander 1 & 2. Älskar dem innerligt, vore inte tjejer så jävla goa skulle jag nog ligga med en jätterobot, för det är min fetish.
Age of Empires, rise of rome expansionen. (bättre blir det inte.)
Total Annihilation. Starcraft. Hearts of iron II Doomsday (fast det är ju inte ett rts..)

Medlem

För tillfället så är det väl Starcraft, Warcraft III, Total Annihilation (ge mig Supreme Commander!) och Command & Conquer - Generals: Zero Hour (obalanserat men kul).

Inaktiv

Red alert 2! xD

Medlem

alla total war spel äger lungt.. kan kappt bärga mig för medieval 2

Medlem

Starcraft
Warcraft
C&C serien

Spelar fortfarande dessa spel, speciellt Starcraft.

nj
Medlem

Gamla Warcraft: Orcs & Humans var riktigt skoj och är fullt av nostalgi, minns att jag var tvungen att låna mammas bärbara arbetsdator för att kunna spela det (vägrade fullständigt på den gamla 486:an vi hade hemma då, skyller på att det var en Compaq), spenderade många timmar på det spelet när jag väl hade möjlighet att få låna datorn...
Tvåan var ju dock snäppet roligare, men inte fullt samma nostalgikänsla för min del.

C&C: Red Alert är även det ett riktigt nostalgispel för min del, när orginal-C&C släpptes så hade jag inte tillgång till någon dator som klarade det (fortfarande samma trötta 486:a) så det passerade mig rätt obemärkt, däremot så införskaffades Red Alert omgående när det släpptes för då hade datorn hemma uppgraderats "lite". Var många timmar som försvann i singelplayer kampanjen då...

Starcraft var ett tokbra spel, men lika mycket spelglädje som Warcraft 1 (och till viss del tvåan), samt Red Alert gett mig måste jag erkänna att det aldrig kom i närheten av.

Medlem

Total Annihilation och Red Alert är nog de RTS-spel jag har haft mest roligt med. Hade TA bara blivit lite upphottat på GFX-fronten så håller det än idag då det fortfarande är innovativt i genren. Infinite-resource-systemet måste vara bland det mest briljanta som har uppfunnits i RTS-sammanhang.

Supreme Commander är det RTS som står näst på önskelistan.


signatur
Skriv svar