Problem med C&C Generals och ZH

Inaktiv
Problem med C&C Generals och ZH

Jag har problem med mitt Generals samt mitt Zero Hour. Jag har precis fått ny dator och det vägrar att ens starta på den. Loggan ploppar upp på skärmen som det ska innan spelet ska starta, men jag kommer inte in i spelet. Det är en orginal installation från Decades skivan.

Jag tror att det har ngt med grafikkortet att göra eller drivrutinerna till det. Kortet jag kör är ett GeForce 7900GTX 512mb men jag har inte uppdaterat till dom senaste drivrutinerna. Jag drar mig lite för att göra detta då jag läste en artikel om att dom inte skulle vara så bra (rätta mig gärna om jag har fel).

Någon annan som har upplevt detta problem eller någon som har en lösning? Jag ska testa att uppdatera själva Generals till senaste versionen...

Tacksam för svar!

Inaktiv

första gången man startar upp Generals / ZH så får man not responing, men det startas upp efter 10-30sec.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

haft samma problem, om du har norton så kan jag säga redan nu att det är Nortons anti-virus program och brandvägg som krånglar, mitt ZH krångal som satan för att norton inte vilje ge den öppna portar, sen när du har klickat på norton att acceptera så har spelet hakat upp sig, så norton registrerar aldrig att spelet har blivit accepterad, så stäng av norton när du sätter igång det och sätt igång det när spelet har startat, låter komplicerat men har ionte orkat hitta en annan lösning än.

Inaktiv

Jag har samma problem, kör med Sygate brandvägg och jag har provat att stänga av den,, både generals och zero hour vägrar starta.

Sitter med ett 8800GTS kort

Medlem

Hade samma problem.
det är visst någon bugg eller något som gör att man måste bytta sin options.ini fil.

1 ta bort den, den ligger i mina dokument/Command and Conquer Generals Zero Hour data (eller/och Command and Conquer Generals Data).

2 Starta Notepad och kopiera in:

AntiAliasing = 1
BuildingOcclusion = yes
DrawScrollAnchor =
DynamicLOD = no
ExtraAnimations = yes
GameSpyIPAddress = 192.168.1.136
Gamma = 50
HeatEffects = yes
IPAddress = 000.000.000.000
IdealStaticGameLOD = High
LanguageFilter = false
MaxParticleCount = 5000
MoveScrollAnchor =
MusicVolume = 55
Resolution = 800 600
Retaliation = yes
SFX3DVolume = 79
SFXVolume = 71
ScrollFactor = 50
SendDelay = no
ShowSoftWaterEdge = yes
ShowTrees = yes
StaticGameLOD = Custom
TextureReduction = 0
UseAlternateMouse = yes
UseCloudMap = yes
UseDoubleClickAttackMove = yes
UseLightMap = yes
UseShadowDecals = yes
UseShadowVolumes = yes
VoiceVolume = 70

Spara som options.ini i data mappen

3 Om det inte funkar så ta bort allt i data mappen och gör om steg 2.

Hoppas att det hjälpte.8)


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

om man har ett dåligt grafikkort ska man ställa in AntiAliasing = 0 annars kanske spelet fungerar väldigt långsamt eller inte startar.(gäller även vissa av dom andra inställningarna)

Medlem
Skrivet av Xphome:

om man har ett dåligt grafikkort ska man ställa in AntiAliasing = 0 annars kanske spelet fungerar väldigt långsamt eller inte startar.(gäller även vissa av dom andra inställningarna)

Det är nog inget problem, då man maxa alla inställningar med en 3år gammal burk.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Z4XXOR:
Skrivet av Xphome:

om man har ett dåligt grafikkort ska man ställa in AntiAliasing = 0 annars kanske spelet fungerar väldigt långsamt eller inte startar.(gäller även vissa av dom andra inställningarna)

Det är nog inget problem, då man maxa alla inställningar med en 3år gammal burk.

Min kompis har ett GeForce 3, alla har inte bra datorer.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Z4XXOR:
Skrivet av Xphome:

om man har ett dåligt grafikkort ska man ställa in AntiAliasing = 0 annars kanske spelet fungerar väldigt långsamt eller inte startar.(gäller även vissa av dom andra inställningarna)

Det är nog inget problem, då man maxa alla inställningar med en 3år gammal burk.

Min kompis har ett GeForce 3, alla har inte bra datorer.

Spelar väl ingen roll, man ändrar ju ändå grafikinställningarna efter.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar