Dawn of War Winter Assault Campaign hjälp..

Dawn of War Winter Assault Campaign hjälp..

Spelar igenom DoW Gold pack nu lagom till releasen utav nästa tillägg.

Har problem med en bana i början utav Winter assault då man som Emperials skall skydda Eldars ifrån anstormande Orcher... Man får in dom i sin lilla bas och sen kommer Orcherna i massor !!
Jag överlever f-n inte dom 2min som behövs ..och när hjälp kommer så gör den där bamse tanken ingen nytta!, ..Orchernas tanks demolerar ju hela stället!
+ den där jätte ödlan gör ju inte situationen bättre.. argh!!

Hjälp eller tips på hur ni klarade det är uppskattat, svårighets grad är normal!

Tack på förhand!
//Indianen


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det första du ska göra är att cappa alla punkte som du kan i basen asap och bygga LP och uppgradera dem, techa även det första du gör till tier 3 så du kan klämma fram kasrkins, och om du har råd så pressa ut Ogryns att ha framför i närstrid. Ha minst 1 basilisk långt in i basen för cover och sentinels för viechles, de stationära maskingevären underlättar som saten i början btw. Så sådana kan hjälpa en, och ett par uppgraderas till AT när viechles börjar komma. Din hjälte kan även Aerial bombardment som kan bomba sönder dem om de står still och psykers kan skicka magier på viechles så dem får armor som infanteri.


signatur

Videomupp

Tack WildThing!

Puuh!! ..lot to do and so little time an money!!
Ser ut som jag får starta missionet ifrån början och börja bygga så fort jag blir Imperial..
Gäller att hålla Orch packet utanför basen vilket jag misslyckas med varje gång.. dom svämmar över som en Tsunami, och sen är masslakten igång. Tar Jätte Tanken som man får som reinforcement ut jätte ödlan?
Vet du/någon om Eldars klarar sig utan skydd utanför basen?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Njae, det vet jag inte. Men jag skulle inte tro det. En extra sak är att sätta plasmas så satans fort du kan, och så många du bara kan. Plasmas sitter fint i orkkroppar coh dem kan tas ned fort, en eller 2 hellhounds i början kan hjälpa. Då behöver man bara dem för att hålla eldars tills de kommer in. Uppgradera även snabbt så du får mer resurser. Guardsmen blir inte mkt att ha när Kasrkins kommer ut, så skit i sådana eller att köpa dem. Köp bra uppgraderaingar, typ mer moral eller dylikt. Men viechles hkälper satans mkt även om Kasrkins får göra grovgörat, så länge de inte kommer in i närstrid. I nödfall så kan du göra infantery commands nära öppningen i basen så du kan sätta guardsmen i dem så de kan skjuta från bunkern, att sätta överflödiga byggare i dem går också. El är en mkt viktig resurs btw för viechles, så en extra sådan tidig hjälper. Mkt att göra men om du spelar ett par gånger så ser du vad du behöver mest och kan sedan sätta upp din plan om vad du behöver klämma ut först. Tex så kanske inte ogryns behövs så satans tidigt, utan dem uppgraderingarna kan vänta.


signatur

Videomupp

Ok, ..blir till att testa ikväll!! ..återkommer med info!

Tack för hjälpen!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Okej, fick ett ryck och lirade uppdraget och det finns en del ändringar som jag vill göra i det jag skrivit. Jag lyckades, att med bara det man börjar med hålla linjerna, klämde bara ut en Basilisk. Uppgradera till tier 3 snabbt och cappa alla punkter som jag sa, men ha en hellhound där uppe vid eldars på höger sida, och guardsmen främför Kasrkins bakom dem, då kan du hålla tills viechles kommer. Då tar du sentinels och fokuserar på en viechle tills den dör, då går du vidare till näste etc. Uppgradera din Command squad med psykers och så fort de looted leman russ kommer så kör curse of the maschine spirit kommer så tar du allt ditt manskap och fkuserar på den, då tål den som infanteri som ovan. En extra kulspruta vid ingången hjälpe mig enormt, se till att ha dina enheter bakom dem så du har en linje att hålla. Och få ut den där basilisken! Den kan ensamt ta allihopa med tid. Sen så fort du får banebladen, få den att fokusera elden på Squigotten och den borde dö snabbt. Alla guardsmen som kommer utrustar du med plasma och låter skjuta infanteri, trots att de dör snabbt.


signatur

Videomupp

Halleluja! ..klarade det!
Vilken fight !! ..hela basen var ju täckt utav Orch kroppar..

Jag cappade och uppgraderade som en blådåre a.s.ap. och var rädd om mina styrkor som skyddade Eldarsen i Norr. Lyckade få ut en Basilisk som fick stå och auto pounda marken framför basen. En turret till + en infantry bunker i mynningen gjorde susen... (eller jag kunde hålla Orch packet utanför klart längre iaf). Uppgraderade kasrkins och dom killarna gör en stor skillnad, Ogryns hans aldrig med att researcha. När Orch vågen med Tanks pulvriserade mina turrets så flyttade jag manskapen in i Bunkrar och andra byggnader(tack för det tipset WT). Fick ut en Basilisk till som hjälpte den första att börja pounda Orch tanks. Inne i basen hjälptes command squad och den nytillkommna jätte tanksen + lite eldars till med att slakta jätte ödlan.

Puuh! ..vilken fight ...älskar detta spel!

(Irriterande dock är dom dära självmords benägna tech preist.. dom ger ju sig in i varje fight fast man vill ha dom i bakgrunden!!)

Anyway nu är på nästa mission som har visat sig bli en ny utmaning efter ett misslyckande hittils.. f-n vad dom dära Ultra Marines pinnar på helt satans svårt att försöka skydda dom + försöka förstöra Chaos & Orch alliansen supply bas.. sen att börja använda Edldars samtidigt.. yepp blir en taktisk utmaning detta tror jag.. (men skall försöka själv nu, har en plan ..vi får se sen om jag skriker efter hjälp.)

Tack WT för din input! ..For the Emperor !!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kika gärna förbi oss på www.wh40k.se om du har fler frågor eller vill spela tillsammans med andra svenska spelare online och spöa några fransmän (vår favorithobby just nu )


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hehe, Ultramarines pinnar på bra snabbt, men de klarar sig förvånandsvärt bra ensamma utifall de behöver. Kul dock att spelet har 4 olika slut beroende på vilken ras du vill lira, dock har eldar bäst slut imo, grymt stor strid ^^ Och kom gärna förbi Wh40k.se som Hybris sa, gulliga grabbar där


signatur

Videomupp

Ok, nu är jag på samma bana men i rollen som Chaos och Orcherna som skall jaga ifatt Ultra marines transporten.. ..har bara kört en gång och misslyckats. ..Ultra startar ju inne bakom murarna.. well well blir en utmaning. Älska detta spel!!, Orcherna är ju en ren fröjd för både örat och ögat att lira, "We gona stomp dem humies good!!"

Well me skall svinga förbi W40k.se och kolla lite, men förts skall jag och "Da boyz!" ..röja lite ..

"Orchs, Orchs, Orchs ..Orchs!!"


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Dagens ilandsproblem är:
1. När du spelar banan efter försvara eldars/försvara eg-basen
så MÅSTE du inte få både eg och eldars att överleva.
2.Gör så här (för att vinna med eldars. offra alla eg-soldater i en attack mot orks och co.sen tar du dina eldars och skickar dem framåt medans de onda är upptagna med att fixa eg)
(för EG=Emperial Guard:ta alla eldars och uppgradera dem
,sen tar du och rensar upp framför porten med dem och o.s.v)
klara du det inte då kan jag rekomendera att du spelar nåt spel i stil med slaget om midgård)

Medlem

Imperial Guard.

Medlem
Skrivet av astie:

Imperial Guard.

jajajajajajajajajaja.....
Stor skillnad......!!

Medlem

Faktiskt. IG ska ha den respekt be förtjänar ^^


signatur

Videomupp

Medlem

Som toffels eller?

DEATH TO THE FALSE EMPEROR


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Burn heretic! Jag tar dig med mina nobla SM iaf "Chaos spawn"!


signatur

Videomupp

Medlem

DIE YOU LOYALIST SCUM!

Medlem

I shall purge you! FOR THE EMPEROR!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Faktiskt. IG ska ha den respekt be förtjänar ^^

hehe.....ig=icke godkänt...
"5 IG är fler än 4 MVG"

Ja....du kanske tycker det men jag tycker att MVG är bättre och förtjänar mer respekt...

Inget allvarligt menat wt...just for fun

lol

1
Skriv svar