Poll: WarCraft VS Command & Conquer!

Inaktiv
Poll: WarCraft VS Command & Conquer!

Vilken av dessa spelserier tycker ni mest om?

Jag föredrar Command & Conquer. pga att det är mera "spännande" saker som händer!.

Men WarCraft ligger inte långt borta från CnC för mig heller.

Edit: Btw, alla serier, expansioner räknas i de båda spel-serierna med.:up:


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Command and conquer är mer "Pang på action". WC är mer story, men aktion ändå. Men jag föredrar explosioner och män med maskingevär än folk med yxor. Men en bra story är inte fel heller.

Bah, jag bara irrar runt. C&C Ska de va, halvhjärndött ftw!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Mmm.. Lite som äpple och päron det här. Som sagt, den ena är mer story och den andra är mer pang pang. Tycker dock att C&C gör sig mycket bättre som rent RTS över ett LAN. WC har tyvärr också en tendens till att tvinga spelarna till terrorbalans, där den som lyckas överösa sin motspelare med armer vinner. C&C ger mer utrymme för finess.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

C&C


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

C&C!


signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem

C&C, videos som story FTW!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

A.G
Medlem

Mitt första data spel var C&C Red alert 2 och sen har det bara rullat på

Medlem

håller med att warcraft har mer story i själva spelandet. men CnC e ju definetivt inte bara pang på action.. Kanske generals är men inte resten av serien :S

SEN så är det ju annorlunda hur man kör ett spel.. vissa föredrar ju direkt med att massanfalla och inte tänka strategisk alltså ''pang på action'' och andra inte..

Medlem

Jo, men C&C var mycket mindre story än WC3. Sidor av sidor av story som är hur invecklat som helst.


signatur

Videomupp

Inaktiv

C&C är ju mycket bättre än Warcraft! Striderna är ju bättre och även storyn den är någorlunda realistisk iallafall. I Warcraft är det ju massa troll o annat skit.

Medlem

Jo, fantasyspel brukar vara icke realistiska


signatur

Videomupp

Inaktiv

Haha.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

C&C Tiberan Dawn win 95 edition med cower option & Redalert 1 är de bästa C&C Spelen

men warcraft är inte långt efter alltså


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Du kan inte mena allvar? RA1 är ju knappast bättre än RA2. Inte på något sätt. Sen var ju RA1 kanske mer av en milstolpe än RA2 och det ger ju varma känslor i sig för det spelet, men det gör det knappast bättre än RA2.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Tiberian Dawn var mitt första RTS äventyr så serien ligger varmast om hjärtat och vem kan motstå Tanya med sitt "Cha-Ching!" och "Shake it, baby!"


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

skärp er lätt wc i alla väder


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Inaktiv

Cribba det har du rätt i men c&c spelade jag lååångt innan ja spela WC


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Inaktiv

Spelen är ju bra på olika sätt, men det blir nog C&C för mig.

Medlem

<---


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

det var ju coolt när warcraft hade sin multiplayer
men C&C spelen är ju de bästa och kommer alltid vara det

Inaktiv

Hehe, blev lite förvånad när det stod att jag redan hade röstat men så såg jag datumet på första inlägget

Medlem

röstar på c&c men hade starcraft varit med hade det varit en given vinnare..

Inaktiv

Lätt warcraft, dels är det lättare att lära sig som noob och dels är det mer utslagsgivande i händerna på en bra spelare.


signatur
Medlem

Hmm, svårt. För mig blir det en fråga om Red Alert vs. Warcraft 2 Tides of Darkness. Och där måste jag nog välja Red Alert.
Tror jag. Äh.
Istället för att välja mellan dessa serier så kan jag ju säga att
StarCraft är bättre än allt

Inaktiv
Skrivet av eCore:

röstar på c&c men hade starcraft varit med hade det varit en given vinnare..

Hade starcraft varit med hade jag röstat på det eftersom det är det ända strategispelet som jag verkligen årkade spela i över 4år online Men C&C lägger jag annars min röst på, för jag kan inte komma på något annat spel som lyckas få fram en sån spännande story som kampen mellan Kane o:c vs världen :heart: it!

Medlem
Medlem

C&C


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Warcraft är alltid kul men CnC kickar Warcrafts rumpa. Fast nu på senare tid tycker jag det är lite skumt att jämföra de två då Warcraft 3s upplägg är uppbyggt väldigt mycket runt dina heroes.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

CnC, alla minnen man har alltså. En av världens bästa spelserier imo.

Avstängd

Jag gillar båda, men StarCraft/Warcraft är bättre.

1
Skriv svar