Inte så många bra RTS längre?

Inaktiv
Inte så många bra RTS längre?

Morsning,

Jag är ett inbidet RTS-fan som har hängt kvar vid genren när andra tröttnat verkar det som ibland.

Jag tycker att det släpptes fler storslagna RTS-lir förut. Idag tycker jag faktiskt att det är mer eller mindre dött på den fronten. Jag hoppas innerligt att nya Tiberium Sun blir något. Av bilderna att döma ser det tyvärr inte ut så...

Jag vill ha det som Red Alert 2 erbjöd, fast i nyare uppdaterad version mm. Det ska vara basbygge, harvesting av någon typ osv. Det känns som utvecklarna försöker vara nyskapande även fast det kanske bara blir sämre.

Är det bara jag som tycker så här? :\


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Håller med till viss del, många av dagens RTS spel är inte likadana som förr. Det bästa som hänt de senaste 3 åren tycker jag är DoW, enligt mig det bästa RTS spelet som finns. Men spelen utvecklas. Det handlar inte så mycket om harvesting längre, vilket jag tycker är bra. DoW handlar helt enkelt om strid, strid, strid och väldigt lite om att tjäna resurser.


signatur

Videomupp

Medlem

Det enda RTS-spelet du någonsin kommer behöva är Supreme Commander. Du får vänta ett halvår till bara.


signatur
Medlem

Supreme commander ser bra ut, men vi ska nog inte ta ut saker i förskott Man vet aldrig

Själv sitter man ju och väntar på Paraworld, men det beror ju på att jag älskar dinosaurier


signatur

Videomupp

Inaktiv

DoW är väl det som egentligen varit något riktigt bra på senare tid, utan att för den skull ha harvesting. Jag håller dock inte med dig om att det är såå bra.

Nya TS ser ut att bli bättre än DoW enligt mig. Men jag tycker att spelet ser för inriktat ut på att vara grymt. Ser lite fattigt ut på den där extra lilla touchen som gör det så roligt i LAN.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Tycker för övrigt att Supreme Commander ser ut att bli någon slags förrätt till nya TS. Men man vet ju aldrig.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Jovisst, men smaken är som baken. Hatar lite av resurssamlandet, att man tex i gamla goa SC ska behöva spendera 15 minuter att göra drönare bara för att kunna tävla i resurser och sedan KANSKE få börja på sin arme Men jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte såg fram emot Tiberium Wars, lite kul att se gamla klassiker "återupplivas"

Edit: Men jag ser mer fram emot Dark Crusade än TS och Supreme commander. Verkar som om det kommer tillföra DoW mer saker än någon annan expansion jag sett hittils.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag håller med dig att det ändå är kul att dom "återupplivar" TS. Även fast det finns vissa kräsna typer som jag som kanske kommer dissa spelet, så är det ju bättre än inget alls.

Jag kollade in trailers för DC. Ser faktiskt ut som expansionen faktiskt tillför något. Ser dock ut som utvecklarna inspirerats av warcraft3 lite. Inget fel med det.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Hmm hur då inspererats av WC3? Menar du med raserna då?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jo.. det är liksom en känsla jag får. Återuppliva dom döda med "dark preists" typ.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Skrivet av Zuncan:

Jo.. det är liksom en känsla jag får. Återuppliva dom döda med "dark preists" typ.

Jo, men du vet att DoW är baserat på TableTop spelet Warhammer 40k? Rasen Necrons är en relativt gammal ras, eller iaf äldre än WC3, och allting de kan göra i spelet kan de i princip göra i TT. Så ska man vara noga var dem före

http://uk.games-workshop.com/necrons/miniature%2Dgallery/


signatur

Videomupp

Inaktiv

Aha, det visste jag inte. Mycket möjligt att det är Warcraft som inspirerats av Warhammer. Påminner om varandra gör dom iaf. Inget fel med det som sagt. Någon skall ju vara först och konkurrens är ju alltid bra.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Tror att en del av warcraft världen är lite influerad av Warhammer, men jag vet att Starcraft influerades starkt av Wh40k, Space marines= Marines i SC, och Protoss var Eldar antar jag. Dock hittade dem på Zerg, men WH40k tänkte nog, Om de lånade av oss, lånar vi av dem, och skapade rasen Tyranids

http://uk.games-workshop.com/tyranids/

Tror det var så iaf, någon kompis som sa det, men det verkar stämma iaf


signatur

Videomupp

Inaktiv

Man lär sig något nytt varje dag


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Kan ju varmt rekommendera Company of Heroes som kommer nu om en månad;
Senaste videon från spelet: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14484


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Blev förövrigt jäkligt sugen på att lira lite Warhammer nu. Dags att ominstallera det och gå en runda nu bara för det


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Warhammer Mark of chaos är ju på väg annanrs, verkar bli ett bra spel baserat på Warhammer världen. Tänk Rome antar jag.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14421


signatur

Videomupp

Inaktiv

Aldrig varit speciellt förtjust i spelen som följde i Shoguns fotspår..


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Tja, de verkar storslaget iaf om inget annat, får väl se slutprodukten. Jag älskar oden med att hjältarna utvecklas. Såsom Demon prince, som jag tror han hette. Han börjar som en vanlig människa, men utvecklas mer och mer till en demon med varje level. Börjar få horn, vingar etc, etc. Looks cool


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jäkligt synd att man inte får sätta tänderna i massiva rollspel. Det skulle aldrig funka för mig eftersom jag inte har tid med det pga allt jobb man måste prioritera.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Sedan SC har rts-scenen känns ganska tam på spel imo, tills Dow kom. Fy satan vad jag lirade sönder betan. Bara stridsanimationerna är såå vackra. <3 wh40k

Medlem
Skrivet av Zuncan:

Jäkligt synd att man inte får sätta tänderna i massiva rollspel. Det skulle aldrig funka för mig eftersom jag inte har tid med det pga allt jobb man måste prioritera.

For gods sake! Starta inte med WoW eller valfritt MMORPG, Youl be lost forever som en annan har blivit


signatur

Videomupp

Inaktiv

Hehe, I know.. I know.. Jag skulle bli pank och arbetslös


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Pank och pank, så dyrt är det inte. Har en 16årig studen råd med det så. Men arbetslös:P Det är en annan sak.


signatur

Videomupp

Medlem

Supreme Commander kommer bli årtusendets spel och ni som tvivlar kan ju inte ha sett alla filmerna. :S


signatur
Medlem

Jo, jag har sett dem, men jag tycker inte man ska ta ut saker i förskott. Who knows. Det kanske görs på ett sätt så allt suger. Det vet vi ju inte innan spelet är släppt.


signatur

Videomupp

Medlem

Jo, för det är ChrisT himself som står bakom skiten. Då kan det inte bli annat än succé.


signatur
Medlem

Company of Heroes kommer revolutionera synen på RTS och hur de är tänkta att fungera, nu när det släpps i september.

Mark my words.....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Pank blir man väl om man blir arbetslös?


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Jag har egentligen inte ens uppmärksammat Company of Heroes. Kanske skall ta en närmare titt.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

12
Skriv svar