heroes of might and magic

Inaktiv
heroes of might and magic

försöker att installera homm5 demo men får ett meddelande:

"The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copey of the file, verify its integrity, adn try again"

någon som vet vad som måste göras för att få det att funka

Medlem

Antar att det är demot? Verkar vara korrput. Prova att dra hem det igen bara.

Inaktiv

Vart fick du tag på demot? Jag har det själv på demo hemma och det funkade på direkten, men jag fick det i ett pcg nr.

Inaktiv

är det nostalgifeber eller är HOMM 5 en lika ovärdig uppföljare som fyran? har spelat det och är inte imponerad; jag installerar om tvåan i stället...


signatur

Almaxaquattl
Victor Quantum Satis Est

Medlem

Tycker trean är bättre än tvåan. Men femman sägs vara bäst i serien.


signatur

Videomupp

Inaktiv

min åsikt:
femman är löjligt bra, en värdig uppföljare till trean
vilken som är bäst av de två?
hmmm, jag vet inte...men jag tror femman har potential att vara snäppet bättre

ps. fyran är i papperskorgen och där ligger den bra

Inaktiv

Enligt mig så känns 5an en aning ihopslarvad.
1an ska vi inte prata om.
2an är okej.
3an är ett Masterpiece.
4an var bara ett Katastrofalt försök till att rädda 3do från konkurs.
5an saknar den där heroeskänslan som 2an och 3an har, dessutom känns det en aning fattigt. Originalversionen släpptes med typ, 10 maps (vilket är för några). Det va kul en liten stund, sen hamnade den också i papperskorgen.
:/


signatur

This is the Time of Times

Inaktiv

1an har jag inte spelat.
2an har jag inte spelat.
3an tycker jag är bra. Det jag saknar är mera magier, armér som kan gå utan att en hjälte följer med och att man kan ha fler hjältar i gruppen.
4an tycker jag är någon sådär bra. Varför har dom gjort så att man måste välja mellan olika byggnader? Varför kan man inte ha alla? Dessutom tycker jag att animatonerna på vissa hjältar är superkassa.
5an har jag inte spelat.

Inaktiv

1:an har jag inte spelat.
2:an är fortfarande bra.
3:an är fortfarande bra.
4:an trodde jag var dåligt, men när jag väl spelade det tyckte jag faktiskt om det.
5:an tog det inte många banor banor innan jag kom fram till att 3D-motorn pajade mer än det tillförde och avinstallerade spelet.

Slayermaster, angående 4:an: Därför att det är mer intressant om man får välja vilka arméer man kan bygga. Animationerna på hjältarna? Spelet kunde lika gärna bestå av streckgubbar så länge trupperna gick att särskilja, för min del. Det är knappast för den häftiga grafiken jag fortfarande spelar HoMM-serien då och då.

Medlem

Jag har spelat alla utom det första spelet. Tvåan var mycket bra och trean är det bästa spel jag spelat, alla kategorier. Jag spelar det fortfarande flera gånger om året och tycker fortfarande att det är lika bra.

Fyran spelade jag nog inte mer än några timmar innan jag tröttnade på de löljliga hjältarna.

Femman spelade jag några timmar innan jag bestämde mig för att installera första patchen. Efter det fick jag inte igång spelet och jag har inte riktigt känt för att ladda ner den andra patchen, men jag ska testa testa det igen, nån gång.

Inaktiv

Har aldrig riktigt förstått anledningen till att HoMM 4 är så illa ansett bland den stora massan HoMM-fanatiker. Själv gillade jag många av de förändringar som gjordes (som att hjältarna blev mer användbara). Vad menar du till exempel med att hjältarna är "löjliga"?

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Har aldrig riktigt förstått anledningen till att HoMM 4 är så illa ansett bland den stora massan HoMM-fanatiker. Själv gillade jag många av de förändringar som gjordes (som att hjältarna blev mer användbara). Vad menar du till exempel med att hjältarna är "löjliga"?

Håller med. Fyran öppnade upp fler taktiska möjligheter med hjältarna som var med på slagfältet och borgar där man fick välja vilka enheter man ville ha.
Hjältarna är nästan helt meningslösa i femman och blir därför bara en sämre version av 3an i 3d. Fyran var i alla fall lite nyskapande och bjöd på något nytt.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Har aldrig riktigt förstått anledningen till att HoMM 4 är så illa ansett bland den stora massan HoMM-fanatiker. Själv gillade jag många av de förändringar som gjordes (som att hjältarna blev mer användbara). Vad menar du till exempel med att hjältarna är "löjliga"?

Jag gillar kraftfulla hjältar och det fick jag inte i fyran utan de var mer som vanliga soldater.

Eftersom jag bara spelade det under en kort period så kommer jag inte ihåg så många detaljer men framförallt var det förändringen av hjältarna som jag inte gillade.

Inaktiv

De blir rätt bra i närstrid/med båge när de väl levlat upp sina skills - vilket var en sak jag verkligen gillade i fyran, att man fick större kontroll över vilka färdigheter som skulle väljas, och att hela levelsystemet blev mer komplext än "snälla, snälla ge mig en chans att få logistics innan jag får slut på skillslots". Sen att man kan ha två hjältar i en armé (förslagsvis en magiker och en krigare) är väldigt trevligt, och att de kan dö ger även lite mer spänning i striderna.

Medlem
Skrivet av Bluetooth:

Jag gillar kraftfulla hjältar och det fick jag inte i fyran utan de var mer som vanliga soldater.

Det är fel, gick att få helt sjukt kraftfulla hjältar i fyran. Hade en arme med bara 2 barbarian hjältar i och varje hjälte klarade av att döda 10 blackdragons var utan större problem.

Grejen var att det handlade mycket om att vara taktisk. I början är hjältarna svaga och dåliga och då måste man skydda dom. Men ju mer dom levlar upp desto starkare blir dom. Bara man såg till att sin hjälte inte dog i början så var allt bra.
Möjligheterna att skräddarsy sin hjälte var större också eftersom hjälten bytte klass och fick specifika special stats ifall man valde speciella skills i kombination med varandra.

Medlem

Det är möjligt att jag inte hade tillräckligt med tålamod för att hitta finesserna i spelet. Men faktum kvarstår; jag gillade det aldrig. Det negativa jag kommer ihåg är just förändringen av hjältarna.

Inaktiv

När vi nu kommer till hjältarna, måste jag säga att animationerna stör mig lite. Ett exempel: En necromancerhjälte som viftar med en stav då denne använder magi fungerar ganska bra ända tills du kommer på att du ska använda Ice Bolt eller Magic Fist! Han snurrar på staven och ut flyger en Ice Bolt eller en Magic Fist. Det känns inte så naturligt för mig.

1
Skriv svar