Medlem
Strategi med MP

Nån som kan ge tips på nått kul "bygga hus/armé o mosa polaren" spel?

Inte allt för gammalt bara. o inte altför avanserat. bara nått man kan lägga lite tid på såna här regninga dagar.

Medlem

Snälla folk, titta vart era trådar hör hemma innan ni postar tack, så vi slipper att flytta runt trådar.

Ontopic: #Warhammer 40,000: Dawn of War är riktigt nice. Väldigt snygga strider. Om det är för nytt eller krävande så finns ju klassikern #starcraft.

Medlem
Medlem

hehe, lugnt. Men kollat in spelen jag nämnde? Annars är väl Age of Empires guld. Just ja, #Warcraft III: Reign of Chaos är nice det också. Inte alltför avancerat.

Medlem

hehe, ska göra det. tack för tipsen. får se om det gör herrn nöjd jag spelar med. hehe

Medlem

CCG Zero Hour är riktigt skoj. Finns roliga mods till det också. Och det fungerar perfekt att köra över internet även om du bara har Singleplayerversion och har tappat bort cd-key och så..
Hamachi är väl inte olagligt att prata om? Simulerar ett LAN över internet i stort sätt.

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

CCG Zero Hour är riktigt skoj. Finns roliga mods till det också. Och det fungerar perfekt att köra över internet även om du bara har Singleplayerversion och har tappat bort cd-key och så..
Hamachi är väl inte olagligt att prata om? Simulerar ett LAN över internet i stort sätt.

Om du hade "tappat bort CD-keyn" så hade du ändå fortsatt kunnat spela det online om du haft det installerat, och om du inte hade det installerat, så hade du ändå behövt CD-keyn för att installera om det.

...Så ja, det är olagligt att prata om Hamachi i ändamål att använda piratkopierade spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

C&C 4 LIFE :P:P:P


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av mullins:

#Warhammer 40,000: Dawn of War är riktigt nice. Väldigt snygga strider. Om det är för nytt eller krävande så finns ju klassikern #starcraft.

Kan inte annat än hålla med.

StarCraft är en klassiker som alla strategifans måste ha spelat. Liksom Homeworld, Populous, Dune 2 och C&C.

Vad det gäller moderna RTS, som passar på LAN och online, så är Dawn of War en fullpoängare. Där kan ni få en riktig orgie i explosioner och blod.
Have fun!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

CCG Zero Hour är riktigt skoj. Finns roliga mods till det också. Och det fungerar perfekt att köra över internet även om du bara har Singleplayerversion och har tappat bort cd-key och så..
Hamachi är väl inte olagligt att prata om? Simulerar ett LAN över internet i stort sätt.

Nej, Hamachi är inte olagligt att prata om. Själv använt till t.ex. GRAW demot för att underlätta spel med polarna.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

dawn of war e kanun!

fast gameplay er det og, lite turtling egentlig om du skal ha en del av kaka


signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem

Kolla in settlers 3. Rätt gammalt men kul.
Jag tror man kan köra på samma skiva också, i alla fall på LAN.
Det finns en bara multiplayer installation om jag minns rätt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Cossacks 2: Napoleonic Wars är ett o Finns oxå dom gammla Cossacks spelen Cossacks: Art of War och Back to War.
Men Cossacks 2: Napoleonic Wars är att rekomenderas, grymt bra spel om du bygga hus o militär o sen anfalla polaren, MKT bra grafik oxå


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Red Alert 2 rockar fett över nätet. Konstigt att ingen nämner det. Kanske så självklart att man missar det.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Skrivet av Zuncan:

Red Alert 2 rockar fett över nätet. Konstigt att ingen nämner det. Kanske så självklart att man missar det.

Njae, mer i skuggan av Generals antar jag. Inte för att generals är bättre, men många börjar med det nyare, och de som väl höll på med RA2 har väl flyttat vidare. De flesta iaf. Men finns det fort massa folk som lirar RA2?


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Njae, mer i skuggan av Generals antar jag. Inte för att generals är bättre, men många börjar med det nyare, och de som väl höll på med RA2 har väl flyttat vidare. De flesta iaf. Men finns det fort massa folk som lirar RA2?

Visst, Generals bjuder på effekter, men rent gameplaymässigt så tycker jag ändå att RA2 ligger i topp. Om man bara piffade upp RA2 med 3D-graffe och massa effekter så skulle det bli omåttligt populärt igen.
Jag undrar om det inte är fler som lirar RA2 än Generals fortfarande. Skulle faktiskt inte alls förvåna mig.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Om inget annat så ligger det väl bra till igen efter First Decade. Många C&C spel som fick sig en "reawakening" med den samlingen.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar