Inaktiv
Red Alert i lan

Ska man inte kunna köra Red Alert i lan? Ettan då. Jag har köpt first decade versionen och där finns det bara modem/serial och skrimish att välja på i multiplayer. Någon som vet nått?

Inaktiv

En snabb fråga, kan man spela på internet i Red alert 2?

Medlem
Skrivet av PvtNils:

En snabb fråga, kan man spela på internet i Red alert 2?

Ja det kan man.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

serial borde funka. Jag å mina polare lirade det iaf en gång i tiden

Inaktiv

Vad jag har hört så har de tagit bort LAN-funktionen i First Decade-versionen av Red Alert, av nån anledning. Det funkade väl inte så bra i XP kan jag tänka. Jag å en polare försökte lira originalet över LAN på XP för några år sedan, men det ville sig inte...

Medlem

Nu vet jag inte om First Decade-versionen är annorlunda än originalet men till originalet finns det patchar och lite annat man kan pilla med som fixar det. För att göra det enklare finns det ett program som heter Red Alert Manager som löser allt åt dig.

Inaktiv

cool ska testa

Inaktiv
Skrivet av krilleknug:

Ska man inte kunna köra Red Alert i lan? Ettan då. Jag har köpt first decade versionen och där finns det bara modem/serial och skrimish att välja på i multiplayer. Någon som vet nått?

På den tiden använde man någon som kallas för IPX-protokoll. Dessa går att installera i windows. När du har gjort det kommer det att dyka upp som alternativ när du väljer multiplayer!

Medlem

installera ipx använd westwoods redalert version 1.08 och kompletera med 303 patch

det skräpet som ea kallar the first decade xp versionen är kass de plockade bort nätverkskoden istället för att förbätra den


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar