Command and Conquer The First Decade.

Inaktiv
Command and Conquer The First Decade.

Hej jag har en liten fråga till dom som köpt First Decade. Fungerar spelen att lira på internet och finns det några personer som fortfarande kör Renegade?

Medlem

Ja det borde det finnas eftersom när jag spelade på internet för ett halvårsen så fanns det jättemånga servrar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hmm får nog damma av mitt renegade
Återuppleva lite hjärndött action


signatur

Videomupp

Medlem

Renegade e nog den sämsta skit jag varit med om.
Men resten av C&C serien e kanon.

/Homer_S

Medlem

Singleplayer läget är skit, men multiplayer skulle kunna funka tycker jag. Aldrig lirat men så hemskt verkar de inte


signatur

Videomupp

Inaktiv

Diggar hela serien, ska nog försöka komma över ett ex. av FD. Ingen som gillar Zero Hour?!


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem
Skrivet av CoZo:

Diggar hela serien, ska nog försöka komma över ett ex. av FD. Ingen som gillar Zero Hour?!

usch Hatar generals och Zero hours.. har ju egentligen ingeting med CNC o göra, inte ens på spelsättet. men rekommenderar starkt att du skaffar FD, lixom runt 250 spän för hela serien, klart värt det, endå om man redan hade dem flesta i serien(förutom generals då )

Inaktiv

Inget fel med Generals eller ZH...

OverToTopic: Brukar själv köra några rundor Renegade ibland och jo, det brukar finnas en hel del folk inne faktiskt:)


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det fungerar online. Utom RA2. Kanske någon som kan förklara; när jag trycker på Network i RA2 så gör menyn animationen som om den bytte meny men den byter bara till samma root meny jag var i innan jag klickade.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

ZEro hour var jag också skeptisk mot förs när jag såga alla lasrar'n'sh*t men när man blev van så äre ett av de bästa strategi spel där ute


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:

Det fungerar online. Utom RA2. Kanske någon som kan förklara; när jag trycker på Network i RA2 så gör menyn animationen som om den bytte meny men den byter bara till samma root meny jag var i innan jag klickade.

Om jag inte minns fel, så måste man ställa in vilket protokoll osv man vill använda sig av när man ansluter mot ett nätverk för att nätverksmenyn skall komma upp.
Rota runt i inställningarna så hittar du det säkert.

Medlem
Skrivet av Knugge:
Skrivet av Mellanare:

Det fungerar online. Utom RA2. Kanske någon som kan förklara; när jag trycker på Network i RA2 så gör menyn animationen som om den bytte meny men den byter bara till samma root meny jag var i innan jag klickade.

Om jag inte minns fel, så måste man ställa in vilket protokoll osv man vill använda sig av när man ansluter mot ett nätverk för att nätverksmenyn skall komma upp.
Rota runt i inställningarna så hittar du det säkert.

Danke...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Knugge:
Skrivet av Mellanare:

Det fungerar online. Utom RA2. Kanske någon som kan förklara; när jag trycker på Network i RA2 så gör menyn animationen som om den bytte meny men den byter bara till samma root meny jag var i innan jag klickade.

Om jag inte minns fel, så måste man ställa in vilket protokoll osv man vill använda sig av när man ansluter mot ett nätverk för att nätverksmenyn skall komma upp.
Rota runt i inställningarna så hittar du det säkert.

Danke...

är väl IPX om jag inte kommer ihåg helt fel

Inaktiv

Generals och Zero Hour äger!!

Inaktiv

Har kört Renegade en gång, min uppfattning är: Riktigt uselt... :\

Däremot är det första C&C är en solklar klassiker.
Och, Generals är väl ett av de bättre RTS på senare tid.
Tack mig


signatur

This is the Time of Times

Inaktiv

Generals var för mig en stor flopp som inte borde ha gått under namnet C&C. Det skadade bara hela serien enligt mig. Visst, generals står sig skapligt mot många andra RTS, men ligger inte ens i närheten av RA2.

Och sist vill jag bara utrycka min åsikt om Renegade. Vilken värdelös j*kla skit som inte ens är värd sitt eget fodral.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

multiplayerdelen i renegade är riktigt bra.
har alldrig spelat ett sådant spel med så mycket teamarbete i.

att singelplayer delen i renegade är kass beror på att westwood bara fick göra klart halva spelet pga ea pressade tidschemat.
därav dålig AI och saknaden av flertal olika spellägen i multiplayerdelen.

för inofficiella uppdateringar

www.renguard.com


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

De må vara så att det inte bara är westwoods fel. Jag bryr mig dock inte om de bakomliggande orsakerna till varför ett spel är dåligt. Är det dåligt så är det.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

C&C Generals och ZH har jag faktiskt en förkärlek till, visst det är helt ifrån C&C historien men man kan ändå spela som det är idag i mellanöstern osv, lkite shysst med mer realistiska spel ibland =).

Tiberiun Sun älskar jag, men tycker spelet är så obalanserat, sen dom där jäkla superweapons som folk fegar med, nej tack

Red Alert 2 var skit roligt när det kom, men sen tröttna jag i apen fort, fanns ingen känsla i det, tanksen var så mesiga, ljuden i spelet är helt livlösa och utan charm, men grafiken och mina älsklingar Conscripts höjer upp spelet, men fanns mycket dom kunde ha gjort på det.

Red alert och första C&C ska jag inte ens utala mig om, kult förklarade spel, PUNKT!

Medlem

Red Alert 2 Yuris revenge är ju ännu bättre än RA2, grymt grymt bra tillägg
mycket bättre ljud på enheterna där i tex.
"sovjet power suprim" fast rättstavat tex


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

PlanetCnC har en guide på hur man får IPX mm. att funka i LAN. Använde denna när jag skulle köra TS med Hamachi, funkar utmärkt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Hej jag har en liten fråga till dom som köpt First Decade. Fungerar spelen att lira på internet och finns det några personer som fortfarande kör Renegade?

Installera GameSpy Arcade där finns det många som lirar renegade online!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

RA2 yuris revenge va sjukt mycket roligare än vanliga...
Tefaten va ju skönast

Inaktiv

Jag tycker att renegade bara förstörde och svärtade ner C&C serien....passar liksom inte in.

Medlem

kanske singelplayer delen men inte multiplayer det tillförde mycket tycker jag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Någon förutom jag som har problem med att köra detta i Windows 7 64x Bit? Har testat att ominstallera, köra i administratörs läge och starta om efter installation. Ändå så krashar det varenda gång jag försöker starta spelet. Det går tillbaka till Launchern. Någon som vet hur man fixar detta?

Medlem
Skrivet av Teddybear:

Någon förutom jag som har problem med att köra detta i Windows 7 64x Bit? Har testat att ominstallera, köra i administratörs läge och starta om efter installation. Ändå så krashar det varenda gång jag försöker starta spelet. Det går tillbaka till Launchern. Någon som vet hur man fixar detta?

här är allt du behöver för the first decade
http://files.cncsector.net/tfd/

har du senaste patchen installerad ?
http://files.cncsector.net/tfd/tfd-103-rev4.exe


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar