Medlem
Black and White

Jag beställde Black and White 2 collectors edition och Black and White classics på svenska. Jag undrar vad alla på fz tycker om det? Själv så laddade jag ner ett demo(bw2) på fz. Jag läste på Lionheads forum att många tyckte att bw1 var bättre än tvåan, så vad tycker ni?:P


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jadu, B&W var fan najs. Men drogs med jobbiga buggar samt att jag hade den svenska versionen av spelet. *DÖD*.. *DÖD* etc. Ni fattar :\ Men visst, underhållande var det. Hur tyckte du att 2:an va då?

Medlem

Spelen har tyvärr inte kommit ännu, väntas komma på måndag i.o.m att det är helg nu och kommer det inte på måndag kommer det väll på onsdag p.g.a röd dag på tisdag. Själv så har jag bara testat demot som jag själv tyckte var väldigt frusterande p.g.a att byborna byggde inte nya hus själva när dom behöver det utan istället blir det en deprimerande röst som säger: We need homes! plus att folket själva ger sig på jobb och sedan säger sam typ av röst: We need spare time! fruktansvärt irriterande


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

Spelen har tyvärr inte kommit ännu, väntas komma på måndag i.o.m att det är helg nu och kommer det inte på måndag kommer det väll på onsdag p.g.a röd dag på tisdag. Själv så har jag bara testat demot som jag själv tyckte var väldigt frusterande p.g.a att byborna byggde inte nya hus själva när dom behöver det utan istället blir det en deprimerande röst som säger: We need homes! plus att folket själva ger sig på jobb och sedan säger sam typ av röst: We need spare time! fruktansvärt irriterande

Tja, det är så det är att vara gud. Det är ju därför han knappt bryr sig längre.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Precis, men jag läste att i BnW 1 så byggde dom själva. Så att man själv kunde focusera på sin kreatur och lära han bättre, plus att i demot på tvåan springer ens babykreatur runt och först så ska han samla ore sen bygga hus knappt efter han har börjat ska han leka med sin nallebjörn och så vidare.............


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ehum.... Finns inte "Tycker varken om B&W1 eller B&W2 som alternativ". Har båda i orginal, men de suger. Inget lever upp till föregångaren Populous på Amigan. Spelen förstörs helt och hållet pga den fåniga maskoten, det usla gränssnittet och att man inte kan kontrollera världen i alls samma utsträckning, som i Populous.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

då får du välja den du tyckte mest om av dom två...............


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag tyckte inte mest om någon, jag kan däremot välja den jag tyckte minst illa om, men det blir så missvisande med omröstningens frågeställning.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jaja röstningen ska ju bara visa vilket spel som är bättre en det andra,:up: ok.......


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

1an var ju najs, spelade den med e kompis laggade som fan men kul var det.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Har fått spelen nu och laddar ner patcharna.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

tvåan hypades som fasen här i flera år, när spelet väl kom så hörde man inte talas om det,, säjer sig självt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tvåan tyckte jag faktiskt var bättre förutom en bugg dä ens soldater fastnar i portarna.
Ettan spelade jag i 1 minut innan jag laddade ner engelskt ljud.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Gillar blubb's stil. Skriva ett inlägg efter alla inlägg. Max en person emellan hans/ditt inlägg. Skojigt

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Gillar blubb's stil. Skriva ett inlägg efter alla inlägg. Max en person emellan hans/ditt inlägg. Skojigt

Jaja det är bara för att det inte är så många som skriver i trådarna jag skapar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

URK
Medlem

2an tycker jag är bättre för det är en vidare utvecklad av ettan.

men jag gillar inte 2an för EA har delat upp 2an i 2 delar. första delen att man kan spela singel sen andra delen att man ska kunna spela mot andra personer men man måste köpa båda delaran för att kunna andvända andra delen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

2an tycker jag är bättre för det är en vidare utvecklad av ettan.

men jag gillar inte 2an för EA har delat upp 2an i 2 delar. första delen att man kan spela singel sen andra delen att man ska kunna spela mot andra personer men man måste köpa båda delaran för att kunna andvända andra delen.

Menar du battle of the gods expansionen?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag köpte ettan och tyckte verkligen om det, jag kunde leva med buggar, störande intron och annat kraffs; det är ju inte varje dag man är gud
Skaffade tvåan och då slog de mig..jag hade inte varit gud, sekreterare kanske, men inte gud. Det enda problemet jag stött på är att jag alltid växlar mellan "barnpassning" och eldklottskastande, men det är för att min simultankapac *Kolla en fluga!*


signatur

Almaxaquattl
Victor Quantum Satis Est

Inaktiv

Har testat ettan, men jag förstod inte så mycket, dels för att det var på engelska, och sen för att jag var "en liten skit" när jag testade det. (; Men vill gärna ha tvåan, det verkar roligt.


signatur

/Saphira

Medlem
Skrivet av Saphira:

Har testat ettan, men jag förstod inte så mycket, dels för att det var på engelska, och sen för att jag var "en liten skit" när jag testade det. (; Men vill gärna ha tvåan, det verkar roligt.

Hur gammal är du?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

inte för att hata men inget alls.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar