Dawn of War: Winter assault

Medlem
Dawn of War: Winter assault

Finns det nån "svensk scene" i DoW?
isånnafall kan nån peka mig dit?
Eller om nån bara vill ta ett game online så pma eller snacka med mig i DoW, online nick är Zohlin.

Om ni vill ha ett schysst online rts så kan jag rekommendera detta.

http://www.dawnofwargame.com/


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem

Är DoW och WA verkligen bra? Gold edition kostar bara 349kr hos webhallen är lite sugen på att köpa men jag vet inte om det är något bra spel :/ Jag köpte Ground Control 2 en gång i tiden och blev mäkta besviken på att det endast fanns en taktik som fungerade och multiplayer var allmänt skit.
Så, är det ett bra och roligt spel?

Medlem

det er fullstendig kanon stol, anbefales på det sterkeste å gå til anskaffelse av


signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem

ya, det är najs. Speciellt alla melee-strider.. dr00l.

Inaktiv

Jag har inte spelat WA men jag kan tänka mig att det är som DoW fast med några nya units osv.. men enligt min uppfattning så var det roligt 1-2 dagar.. jag tycker att ifall du ska köpa det så bestäm dig innan.. du kanske är en såndär som spelar ett spel 1 dag och snackar om hur bra det är sen slutar du lira efter 4 dagar (som jag med NWN + första Expen 8))


signatur

Rail or Die

Medlem

Spelet är bra men det hade kunnat vara så mycket bättre ifall det inte var squad-baserat, tycker iaf jag. För det finns liksom ingen micro i spelet förutom med "hjältarna" eller vad man nu vill kalla dom. Det kändes mest som att striderna gick ut på att växelvis spamma på reinforce-knappen och slänga iväg lite granater etc. Nu har jag iofs bara spelat mot min brorsa och piskat datorn på svåraste, kan ju förstås vara helt annars när man spelar mot andra på nätet.

Medlem

Vi lirar DoW online varje dag, och har spelat det varje dag ända sedan releasen.

Fruktansvärt kul, särskilt i teamplay över nätet mot tänkande motståndare, istället för datorn i skirmish.

Dawn of War och Winter Assault's enspelarkampanjer däremot suger något så ofantligt, även om WA's kampanj var marginellt roligare än orginalspelets.
Det är online man ska spela, eller inte alls. Tänk inte ens tanken att köra skirmish och bedömma spelet efter det, utan connecta till onlinelobbyn och haka på vår IRC eller teamspeak, och var med och piska fransmän (som blivit vår nya favorithobby )


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Har ett litet replay-arkiv här, för de som vill ha några aptitretare innan de vågar sig ut online;
http://forum.wh40k.se/viewforum.php?f=16


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det finns också en väldigt bra mix av olika höjdpunkter från proffs replays, och en hel del riktigt udda situationer där spelare vänder utgången i en strid genom list och micro;
(Film, så den kräver inte spelet för att visas)

http://dawnofwar.filefront.com/file/Skiller_Instinct;43566#Do...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag har bara spelat DoW och inte WA, men jag kan ändå lätt säga att detta är ett av det bästa rts spelen jag någonsin kört.

Medlem

Hybris har en sexig röst på TS!

Eller mena trevliga pojkar borta vid http://www.wh40k.se/ \*^-^*/


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

SKa nog ta och införskaffa detta spel, fick ett erbjudanse via BestGames att få GoldEdtition för 150 kronor, och i höst skaffa Dark Crusade eftersom Tau verkar grymma. Men hur ser det ut på nätet? Är det som SC är numera, mest 1337s som letar efter lammkött att slakta, eller kan jag som nybörjare hitta folk i min skill? Och hur är spelarna generellt? Prövade lira generals häromdagen och möttes av många omogna personer. Förmodligen hade jag otur men iaf. Här är själva DOW communityn?


signatur

Videomupp

Medlem

Jag undar hur de kommer att göra för att få necrons regenerations förmåga att passa bra i spelet... Den är ju så viktig för dom! Att se hur ens armé reser sig igen efter att ha blivit nerskjutna och sedan slita sönder fienden... *brrrr*

Medlem

Glöm inte bort Dow-kvalet till World Cyber Games senare i år!
Så kanske ni kan tjäna en hacka på spelet, om ni är kompetenta nog


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Kan föresten passa på å spamma lite bilder från spelet, för de som är nyfikna

Högerklicka på bilderna och välja "Visa bild" för att visa dem i fullstorlek


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Medlem

oj, fick nog med ett par moddade screens där. Det var de två som hette "modscreen x"
Tar bort dem nu för att undvika förvirring.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Ja, DoW och WA är verkligen bra RTS. Något av det bästa jag har spelat. Hörde att det skulle släppas en ny expansion.

Det kommer ju även en liknande fast i WH Fantasy. Undrar om den blir lika lyckad?


signatur

This is the Time of Times

Medlem

Expansionen heter Dark Crusade och tillför raserna Necrons och Taus.

Sen det andra heter Warhammer: Mark of Chaos om jag inte kommer ihåg fel. Ser bra ut också, men det kommer bli mer Total War än DoW enligt vad jag läst.


signatur

Videomupp

Medlem

Dom två nya raserina i expansionen verkar rätt fina faktiskt. Tao och Neocrons (stavning?) Måste även tillägga att DoW är väldigt välbalanserat och man måste bara älska alla animationer!

WH spelet ser fett coolt ut hoppas det blir bra

1
Skriv svar