Command & Conquer 3: Tiberium Wars @ E3

Inaktiv
Command & Conquer 3: Tiberium Wars @ E3

Jag hoppas det verkligen visar mkt av detta lir nu på E3.

Tycker det skall bli väldigt intressant med cnc3,
då cnc serien av de bästa RTS jag spelat.

Hoppas vi kan få se något som när de visade Generals på E3 2002.

Nått så man bara tappar hakan av


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

ja de kan man hoppas hela westwoods command & conquer serie är väldigt bra men frågan e om EA Värkligen kan återge den känslan och spelkvaliteten som westwood gav sina spel

de lyckades ju släppa the first decade med mer buggar än vad orginalversionen av spelen innehöll.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

EA = bad

louis castle = bra

så får vi håpe de får med han som spiller Kane og Frank Klepacki til å lage musikken så får vi sikkert et bra C&C spill ... historiemessig hvertfall )


signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem
Skrivet av daC!:

EA = bad

louis castle = bra

så får vi håpe de får med han som spiller Kane og Frank Klepacki til å lage musikken så får vi sikkert et bra C&C spill ... historiemessig hvertfall )

yes


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

det kan jag hålla med om det e typ halva spelet

och så hoppas jag ea kommer ihåg att göra en snygg installation till spelet med EVA atmosvär som i alla de andra spelenm i serien


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Fan jag blir nervös.. Det känns verkligen som EA kommer facka ur CnC 3.. Lixom kolla på Generals.. tycker verkligen generals är ett skit spel. endå om spelet egentligen itne har någonting med CNC o göra så är det ju samma utvecklare.. ´Blir fan galen när jag hör dem ska använda Sage motorn.. tycker den suger så hårt. Gillar inte spel sättet heller. att man bara kan mata ut massa units på nolltid och ha oändligt med recourses. Så ska inte CNC vara! CnC handlar inte om mass productions av tanks och massa rusher...

Hoppas CnC3 blir väldigt likt Tiberiun sun på själva spelsättet.

Hoppas också dem lägger in en game speed options som i dem klassiska spelen. Vet att många gillar att allt ska vara så snabbt.. men jag hatar verkligen snabba saker i RTS spel. Allt ska ta sin tid.

Och för fan EA använd inte Generals infantry modellerna(rykte jag hört)!. blev fan chockad trodde de va någon bugg på mitt spel. Aldrig sett fulare modeller på infantries i ett 'modernt'' rts spel förut!

Medlem

jo, EVA installation som i de andre real C&C spillene hadde blitt kanun.

og ja, agreed ghoül, generals sine infaterny modeller ser ut som noen leireballer laget av en 3 åring :\


signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem

Ja man borde absolut satsa på att gå tillbaka till rötterna. Jag vill ha basbyggande på exakt samma orealistiska sätt som i de gamla C&C spelen. Och de måste absolut ha HUDen till höger som de alltid haft förut.

Men men, de bilder jag sett i följande E3 coverage så ser det härligt mörkt och dystert ut precis som det ska vara i en tredje del!

Lovande absolut!

Inaktiv

Japp, av de screenshots som kommit ut (3st) så ser det mkt lovande ut.
Och damn vad de har uppgraderat Sage motorn ser man. ser riktigt mysigt ut atmosfärmässigt.

Och ja, EVA installation måste finnas + Sidebar.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Det finns en trailer i HD format från Tiberian Wars på gametrailers.com, titta på den, det ser riktigt lovande ut

Medlem
Skrivet av Lo-Pie:

Det finns en trailer i HD format från Tiberian Wars på gametrailers.com, titta på den, det ser riktigt lovande ut

Jupp, ser riktigt bra ut. Kan bli ett kanonspel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

EALA är la stora delar av Westwood?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

EALA är la stora delar av Westwood?

Jag har för mig det, men är inte helt säker.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av cribba:

EALA är la stora delar av Westwood?

Jag har för mig det, men är inte helt säker.

Jao, EALA har en del Westwood folk, inte säker på hur många.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

vet inte antalet men det är några gamla goingar i teamet så jag hoppas de klarar av att hålla uppe standarden på spelet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Om man tittar på basen så ser det ju ut som tidigare CNC vilket är önskvärt enligt mig.. Finns ingenting värre än när de ändrar på ett vinnande koncept till någonting nytt enbart av anledningen att de vill vara nyskapande, och så trycker fram något krystat skit istället..

Hoppas verkligen att det blir som TS var.

Inaktiv

Fick ett Exlusivt mail för några veckor sedan.
att Nod sidan kommer visas upp VS GDi i multiplayer på Lezpig Games nu i Augusti.

Men vilka tror ni den tredje rasen är när man klarat GDI & NOD campains?
Jag (tror) Yuri kommer vara inblandad. men det är vad jag tror.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

A.G
Medlem

När man kollar på bilderna så tycker jag att det ser snyggt ut, jämfört med andra strategi spel.

Inaktiv

Jag som precis har köpt ny burk. Nu oroar jag mig lite för att den kanske inte räcker till för nya TS. Vore ju förbaskat trist i så fall.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Men vilka tror ni den tredje rasen är när man klarat GDI & NOD campains?
Jag (tror) Yuri kommer vara inblandad. men det är vad jag tror.

sorry.. men jag kan nog garantera dig att det ej kommer vara Yuri.. som jag sa tidigare i en tråd. så var R2 ett alternativt R1, och TD följer R1 timelinet och universum som TS också följer.. alltså så kommer ''tyvär'' icke Yuri vara med... ( hoppas jag verkligen:evil:)

Högt Troligvist och det jag verkligen hoppas på så kommer det vara Scrin'sen som man inte sett mycket av att vara tredje factionet.. alternativt Mutanter som spelbart faction.

Medlem
Skrivet av ghoül:

sorry.. men jag kan nog garantera dig att det ej kommer vara Yuri.. som jag sa tidigare i en tråd. så var R2 ett alternativt R1, och TD följer R1 timelinet och universum som TS också följer.. alltså så kommer ''tyvär'' icke Yuri vara med... ( hoppas jag verkligen:evil:)

timeline? Red Alert er en "forgjenger" for TD, siden de i RA splitter historien (RA storyline og Tiberian storyline) ved å dra tilbake i historien.

TD og TS er et univers med egen timeline, mens RA2 og YR fortsetter der RA slutter, iofs. så gjør TD det og, men i et annet univers.

Er hvertfall det Westwood har sagt tidligere (om jeg husker korrekt)


signatur

Your honour is your life. Let none dispute it.

Medlem

DaC Westwood har aldrig lagt ut något officelt besked om nåt sånt.

http://planetcnc.gamespy.com/View.php?view=Encyclopedia.Detai...

här kan du läsa på. Det finns inget officelt besked alls om hur timelinet funkar, men detta är ialf den mest sannolikaste.

lite synd faktist, nu när westwood splittrads så lär vi ju aldrig få veta officela timelinet på spelen och om Red alert är ett alternativt universium från Tiberium Dawn

Men jag håller mej till länken ovan

---

här är också en bild på timelinet från cnc.wikia.com

http://cnc.wikia.com/images/0/0d/Timeline.png

1
Skriv svar