Hearts of Iron 2: Doomsday

Medlem
Hearts of Iron 2: Doomsday

Något mer än jag som testat detta underbara spel?

Inaktiv

Yep jag, Här finns en inoficiell "patch" som fixar lite buggar...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Mm, har sett den tråden. Men jag lyckas inte ladda ner den filen, den ligger på någon skev amerikansk nerladdningssajt.

Medlem

mm spelet äger

först, krossa tyskland, sen resten av väst värdlen (sovjet)

aldrig spelat som UK eller USA faktist :/ måste testa.

btw, italien är ett kul land att spela


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av JakopDalunde:

Mm, har sett den tråden. Men jag lyckas inte ladda ner den filen, den ligger på någon skev amerikansk nerladdningssajt.

Står liksom "download"

http://img302.imageshack.us/img302/7836/down8jd.jpg


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Den sidan har jag inte sett. om du har filen får du gärna eposta den till jakop.dalunde@skuss.se

tack

iceman: jag har mest kört som tyskland. göra rätt där hitler gjorde fel.

Inaktiv

Här har du en direktlänk: http://www.savefile.com/files3.php?fid=2146234&key=142625

Öppna med winzip eller nttt annat och unzippa till stället dr du har installerat det... tryck Yes to all men gör en backup innan (kopiera AI filerna och lägg dom nån annan stans)

Och du måste ha 1.1 installerat innan.:up:


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Medlem

hur tusan kan man bli av med partisaner? låser ju upp alla mina trupper i erövrade områden för att få ner % av upprorsmän med det går fan segt, till och med går upp imellan åt även fast ja har trupper där :/

börjar bli segt vill in i frankrike å härja


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Bygg garrisons-trupper med police-brigader och sett dom på anti-partisan duty. Och släpp puppet-stater.

Medlem

Ha lite QRFdivisioner i områden du erövrat, typ motoriserade enheter som snabbt kan åka till den drabbade provinsen.

Mitt mål brukar vara att som tyskland få fram en kriegsmarine stor nog att kämpa mot britternas inför en landstigning på dess öar. ^^

Medlem

Jag håller inte med. Garrisoner är bättre än trupper som åker omkring, både manpowermässigt å IC-mässigt. Kriegsmarine e najs

Medlem

Det finns för övrigt en ny patch till doomsday att ladda ner

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=13596

Medlem

åh tackar tackar


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av JakopDalunde:

Jag håller inte med. Garrisoner är bättre än trupper som åker omkring, både manpowermässigt å IC-mässigt. Kriegsmarine e najs

Förmodligen så är garnisoner effektivare, men jag föredrar av någon anledning att ha 2 - 4 divs i beredskap när revolterna sker så sällan som 1 gång per månad/mindre, över större ytor. Fast ärligt talat så har jag aldrig riktigt tagit mig tiden att använda gar, är nog lite hoi1skadad där man slipper sånt.

I mitt nuvarande scenario har min KM 6 st Imp. CV, 4 Bismarck-klass BB, 2 WW1 BC, 2 Hipper-klass CA och resten Nürnberg-klass CA's redo att gå upp till kamp mot britternas sjöherravälde 1939. n3rd.

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:

Förmodligen så är garnisoner effektivare, men jag föredrar av någon anledning att ha 2 - 4 divs i beredskap när revolterna sker så sällan som 1 gång per månad/mindre, över större ytor. Fast ärligt talat så har jag aldrig riktigt tagit mig tiden att använda gar, är nog lite hoi1skadad där man slipper sånt.

I mitt nuvarande scenario har min KM 6 st Imp. CV, 4 Bismarck-klass BB, 2 WW1 BC, 2 Hipper-klass CA och resten Nürnberg-klass CA's redo att gå upp till kamp mot britternas sjöherravälde 1939. n3rd.

Jag förstår, skillnaden mellan hoi1 å hoi2 är att partisanerna inte bara kan revoltera, utan även sänker din IC. Därför är det värt att ha garrisoner som sänker partisanerna, även när dom inte revolterar.

Medlem

Men inte fanns partisaner i hoi1? Jag menade bara att jag är så van vid att inte ha garnisoner och partisaner att tänka på i ettan.

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:

Men inte fanns partisaner i hoi1? Jag menade bara att jag är så van vid att inte ha garnisoner och partisaner att tänka på i ettan.

Jag menade revoltrisken i hoi1, det e ju samma sak egentligen. Men hoi2 försöker visa på att partisanerna historiskt gjorde mer än att revoltera, som att göra småskaligt sabotage, som sänker IC. Och detta kan man då sänka genom att ha garrisoner med militärpolisbrigader.

Inaktiv

Jupp, garrnisoner + police samt någon kavalleri div här och där kan vara bra. Speciellt om man försöker ockupera ytor som usa eller andra.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Skall nog allt ta mig en liten provtur med dom nu när Operation Barbarossa börjar närma sig.

Inaktiv

De behövs inte där om du accepterar bitter peace med tanke på bara 2% partisan activity, fast innan så är de nödvändiga iför sig.

Sen kan ja tipsa om att det är bra att ta norge, danmark, sverige, finland (danmark behövs icke) så man kan liberata scandinavia så slipper man massa partisan activity, samt så får man ytterligare en front mot ryssarna, eftersom sca brukar oftast pumpa ut en fin armé.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Grejen är att det tar ett tag att uppnå kraven för bitter peace, och under tiden så kan nedtryckande behövas. finland behövs icke heller för att frigöra skandinavia, bara swe och nor.

Medlem

Man behöver inte finland för att för att släppa SCA, men det är fördelaktigt, då dom får det som core-provinser. Bra i långa loppet, SCA är en bra allierad i ett krig mot ryssland. Men detta ska man då helst göra så fort så möjligt, gärna hösten '39 så att SCA hinner bygga upp en arme att hjälpa till mot ryssen '41. Sen kan man ju själv anfalla via SCA och låta SCA jiddra med värdelöst ryskt territorium.

Inaktiv

Anfaller av personliga skäl aldrig Sverige. Endast spelat som tysk, då det är "roligast".

Medlem

brukar aldrig frige länder, utan, Min mark är Min mark, det land som inte flyttar på sig kör vi över!
90% av gångerna jag lirar så brukar jag först pilla lite i spelet så man tex får mera industrier m,m så man kan bygga sin världs härskande arme på ett effektivt sätt.
Har byggt om swe/sca så att jag är envädlig härskare där, dvs en bild på mig å namn, gjort egen flagga/logga och en liten egen historia. Mina motton är: Ära, Stolthet, Frihet.
så grymt kul att komma som härskare och ta över allt å alla, kan inte blir roligare


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Älskar detta spel, har spelat över 500 timmar totalt HOI 2. Och tillsammans med ettan ännu mer.

Jag bekänner att jag är en HOI addict.

Inaktiv

Vet att tråden är gammal men orkade inte göra en ny.

Är nybörjare och spelar som UK och har precis blivit indragen i ett krig mot Tyskland, grejen är den att Tyskarna har en överlägsen flotta vilket gör att jag inte vill dra ut tio divisioner på vattnet. Jag har försökt skaffa Military Acess av Fransmännen, men de vägrar, vad gör jag för fel? Våra relationer ligger på 200+.

Medlem

antar att france krigar imot tyskarna med?
eller har du startat ett krig ensamnt imot dom?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Fransmännen är också med och slåss, vilket känns som om det skulle vara ganska logiskt om dem släppte in mig i deras land så jag kunde hjälpa dem mot Tyskland.

Medlem

tycker det låter lite konstigt faktist, och ni är allierade?

btw, om man vill så går det att skriva ett commando som gör att dom släpper in dig, säg till om du vill veta, eller googla


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar