Spel som utspelar sig i tropisk miljö...

Medlem
Spel som utspelar sig i tropisk miljö...

...går ej att göra längre. Av de senare spel jag sätt efter Crysis som försöker efterhärma de tropiska klimatet, så har man inte lyckats alls. Det är svårt att konkurera med Crytek motorn. För så fort jag hör om ett spel som utspelar sig i djungeln så är det alltid någon som kommenterar: Det är ju inte crysis precis. Är det så att Crysis har blivit mer som ett ämne än ett spel. Och kommer folk kunna utveckla spel utöver Crytek motorn som utspelar sig i tropiska miljöer och faktiskt ser snyggt ut?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Far cry? Boiling point?

Medlem

Far cry 2? eller ja, tropiskt och tropiskt, de utspelar väll sig i afrika om jag inte har lyckat blivit helt senil? (jag har lyckats glömma mycket nu på sista tiden)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Crysis förstör säkert en del för kommande mindre snygga titlar och även för gamers. Man vet hur bra det kan se ut och många vill inte ha något som ser sämre ut.
Det är problematiskt men man få helt enkelt acceptera att andra inte är lika vassa. Och även om de når samma grafiska excellens som det vi ser i Crysis har utvecklarna (Crytek) ett försprång rent kunskapsmässigt. Tror därför inte att kvalitetsglappet någonsin kommer att försvinna.

De får väl använda Cryteks spelmotorn istället. Om moddare kan så kan andra spelutvecklare

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Far cry? Boiling point?

Jag relaterade till spel som kommit EFTER Crysis...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Det är inte Crysis som förstör andra djungelspel det är Cryengine 2... Fast motorn som dom andvänder i Far Cry 2 tycker jag är mycket snyggare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Det är inte Crysis som förstör andra djungelspel det är Cryengine 2... Fast motorn som dom andvänder i Far Cry 2 tycker jag är mycket snyggare.

Folk spelar inte Cryengine 2. Gamers har fått sin uppfattning om hur ett spel kan se ut genom Crysis.

Medlem

Juste Cause tror jag har en tropisk miljö.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Boiling Point var ett riktigt bra spel, problemet är att det finns så mycket buggar i det att det är i det närmsta ospelbart, jag körde det förut och efter bara några timmar så avinstallerade jag det och gömde skivorna för jag trodde de var farliga för min hälsa.....

Fick installera om datorn sista gången spelet krashade, korrupta systemfiler etc.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hoppas att White Gold släpps snart!

Medlem

Inte hört något om White Gold på länge nu, har utvecklingen stannat av eller?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Den ryska versionen släpps den 24/10, så den engelska kanske inte dröjer så länge.

Medlem

Låter bra, hoppas det inte är ett till Mercenaries 2 bara.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar