Prince of Persia trilogin, gamepad

Medlem
Prince of Persia trilogin, gamepad

Häromdagen införskaffade jag mig Prince of Persia trilogin till PC (Sands of Time, Warrior within och The Two Thrones) som en samling för en billig peng och hoppades på lite underhållning.

Jag började med att installera Sands of Time och det var inga problem men spelet vägra känna av att jag ens har en gamepad, vilken jag gärna skulle vilja använda. Mus + tangentbort känns inte riktigt rätt för spelet.

Är det någon som vet/sett/hört något om hur man kan få en XBox 360 gamepad att fungera till PoP serien ?

(WinXP-SP2, XBox 360 gamepad)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Tror bara 360 kontrollen funkar till spel med "Games for Windows" logan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Tror bara 360 kontrollen funkar till spel med "Games for Windows" logan.

Ne, funkar som en vanlig gamepad, dock finns det ingen kontroll-panel för den för justering av deadzone och liknande.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Den ska fungera som en vanlig gamepad, och det gör den till de flesta spel, men i spel med "Games for Windows" så ska den finnas med förkonfigurerad som jag förstått det.

Det märkliga med PoP:SoT i det här fallet är att det inte märker att jag har en gamepad överhuvudtaget =/


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

^- 360 kontrollen funkar perfekt till allt som jag testat den till och det inkluderar prince of persia serien. Använder nästan kontrollen mer till pc än vad jag använder vanliga tangentbordet.

Medlem

konstigt får också min sladd variant av 360 kontrollen att fungera i allt, dock inte provat pop men det låter konstigt att den inte skulle fungera i det, har kontorllen kommit fram i dina spelenheter?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

konstigt får också min sladd variant av 360 kontrollen att fungera i allt, dock inte provat pop men det låter konstigt att den inte skulle fungera i det, har kontorllen kommit fram i dina spelenheter?

Jag har också en sladdbunden och den fungerar alldeles utmärkt till alla spel jag testat (Need For Speed Underground 2 och Shadowgrounds t.ex.) förutom just PoP:SoT. Det går alldeles utmärkt att kalibrera den i Control Panel -> Game Controllers. Ska testa att installera de andra två PoP'arna och se hur det går med dem vartefter.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar