"The Room" - Ett surrealistiskt/komiskt äventyrspel

Medlem
"The Room" - Ett surrealistiskt/komiskt äventyrspel

"The Room", är mitt första spel som jag har gjort och det enda hittills. Gjort med "Adventure Maker 4.4" och en lånad digital kamera, har äntligen detta spel släppts ut till er.

Länk: http://zerxes.kicks-ass.net/filer/The%20Room.exe (Tack till "ZerXes")
Länk till torrent: http://www.mininova.org/tor/1287564

"The Room" (Eller Rummet som det hette då) skapades redan 2005, när jag och min bror fick låna en digital kamera för en helg."Rummet" skapades utan direkt planering och var väldigt opolerat. Spelet var aldrig designat att släppas ut till den stora marknaden och i ju med att tiden gick, glömdes det bort.

I 2007, när jag kollade igenom några CD-skivor, hittade jag allt råmaterial till "Rummet". Plötsligt väcktes minnen inom mig och jag bestämde mig att återskapa "Rummet" på nytt, fast ännu bättre. Jag gjorde klart spelet efter par veckors arbete och spelet var nu, mycket bättre än den första utgåvan.

Det var då jag också kände att jag ville sprida ut "Rummet" till världen. Men eftersom spelet var helt på svenska, var jag tvungen att göra en översättning av "Rummet". Och nu, så är jag äntligen klar och äntligen får jag dela med mig, ett nästan 3år gammalt spel till er.

Jag hoppas att ni kommer uppskatta "The Room".


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Silent Hill 4: The Room? ;p

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Silent Hill 4: The Room? ;p

Nämen, finns det redan ett spel med "The Room" i namnet! Ohhh gudarsskymning, vilken tragedi och hur kunde jag missa detta;)


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Inaktiv

Börjar tanka det nu då!

Medlem

Nå? Någon som tankat, är det värt det?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Jag har spelat det, dock inte klarat det ännu. Det är kul, min humor

Medlem

Hur var det tänkt

att man skulle döda Bampe

? Har fastnat där och det börjar bli lite irriterande.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Hur var det tänkt

att man skulle döda Bampe

? Har fastnat där och det börjar bli lite irriterande.

Lösning:

Du skall använda kniven på moroten , för att få skivad morot. Sen skall du använda använda den skivade moroten på "1 Bampe", för att vinna fighten.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Tack!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar