Flygsim/Combatsim

Medlem
Flygsim/Combatsim

Precis beställt en ny force feedback joystick (Saitek Cyborg Evo Force). Lirar lite FSX.

Men, finns det några andra riktigt bra flygspel som man måste spela? (traffic eller combat,..spelar ingen roll)
Är lite av grafikbög så helst ska det också se bra ut.
Tacksam för tips
Kanske finns andra sim än flygsim som passar bra med en force feedback joystick med eller? Vilka i sådana fall.

8)

Medlem

Tyvärr har det ju inte släppts några nya Combat Flight Simulator. Men det finns ju IL2 Sturmovik och Lock On: Modern Air Combat

I FZ.s speldatabas finner du bilder
IL2 Sturmovik
Lock On: Modern Air Combat

Medlem

Tack för tipset.
Tittat lite på LOMAC och det ser sjukt realistiskt ut. svårt att hitta något ställe att köpa det dock. finns en "gold" version ute som jag vill köpa. Men svårt att hitta..

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Håll ett öga på det här spelet http://www.fz.se/spel/storm-of-war-battle-of-britain

Damn!
Ser riktigt lovande ut.
Ingen som skvallrat om release på det?

Medlem

Det har varit knäpptyst om det.

Men man kan lira detta under tiden man väntar, den bästa flygkänslan nånsin i en flygsimulator.

Medlem

Får er som vill hålla er uppdaterade om vad som händer i utvecklingsfronten av BOB ska man ta sig hit och där läsa ur Oleg Maddox:s trådar.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Eftersom det här verkar vara den enda tråden på forumet som behandlar Simulatorer någolunda så skulle jag vilja ha lite hjälp angående CFS 3.

Jag sitter med en HP årgång 2005 med en Intel Pentium 4 procsesor (Hyper-Threading), ett nVidia 6800gt kort (helt uppdaterat) och windows xp Home Edition (med SP 2).

Problemet är att spelet har en konstig eftersläppning som gör att t,ex gubben rör armen som varannan bildruta återgår till rutan dessförinnan, detta är irreterande då det är i princip ospelbart.

Jag har försökt få hjälp via MS support sidor men det fel jag har fanns inte i deras guider.

PS: Jag har IL 2 1946 också, bättre på i princip allt utom den s.k dynamiska kampanjen.

Medlem

Vänta tills H.A.W.X kommer ut Ser as grymt ut!
http://hawxgame.uk.ubi.com/home_euro.php
Btw. Har ungefär en likadan joystick fast din är nog special versionen eller vad man ska säga

Inaktiv

Angående IL 2 FB, i recensionen såg jag att en del plan har skins som ser ut som svenska flygvapnet, var kan jag ladda ner dem?

1
Skriv svar