Hjälp Sverige ta över Världen (webb-baserat rollspel)

Inaktiv
Hjälp Sverige ta över Världen (webb-baserat rollspel)

Erepublik är ett intressant webbaserat onlinespel där olika nationer tävlar mot varandra. Det är fortfarande i beta men är faktiskt väldigt beroendeframkallande. Man kan starta egna företag eller ta anställning hos någon annans, gå med i olika politiska partier och rösta fram landet president. Snart kan man även börja kriga! Just nu är Sverige den största nationen i världen, Norge, Spanien och Indonesien är efter oss. Kolla in det på http://www.erepublik.com / Gratis är det också!

För att bli medlem krävs invite, PMa mig din e-post adress så skickar jag en.

Har du några frågor, ställ dem så ska jag besvara dem så gott jag kan:)

OBS!OBS!
Skicka absolut inte PM till flera av oss då antalet Invites är begränsat.

Inaktiv

Ja kom igen och gå med nu!!
Om ca 1 vecka släpps krigsmodulen och då kommer Sverige troligen gå i krig. Så nu behövs det verkligen fler medborgare!

Jag har också invites att dela med mig av, PM:a mejladressen bara
(Men skicka helst inte till både mig och trådstartaren ovan för då riskerar vi förlora en invite och så många har vi inte)

Medlem

Men jag vill inte spela livet, det gör jag hela tiden IRL.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Livet!?
Du slipper såklart, ingen kommer tvinga dig

Inaktiv

Klart man ska spela livet, men spela någon annas liv...varför inte Göran Persson?
Gör följande:
Registrera dig med namnet Göran "Grisen" Persson, starta Osocialdemokraterna, bli partiledare -> President och sätt skatten på mat på 0% så alla kan bli tjocka o lyckliga

Inaktiv

Eller gör som nån annan gjorde; infiltrerade U.K:s regering och flydde landet med tusentals pund

Inget man gör i.r.l. direkt

Inaktiv

Vill någon ha en invite? PM mig med din email.

Inaktiv

Erepublik är riktigt kul och det uppdateras konstant. PMa din emejl till mig för invite. Kom dock ihåg att inte posta din email i denna tråden då flera personer kanske skickar invites till dig och det blir ett stort slöseri av de få invites vi har...

Medlem

era spammare....


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Du som har namnet "eRepublik", är det Highwon ingame?

Medlem

Tack för invite eRepublik!

Vad heter ni här inne på erepublik då?

Inaktiv

Kul att du ville gå med! Jag är Cinc i spelet

När du registrerat dig kommer du inom kort att bli kontaktad av en mentor, en person som är utsedd att guida nya spelare rätt

Ett tips är att gå med i det svenska forumet för erepublik: [http://erepublik.se/index.php]
Där diskuteras det om alla händelser i spelet.

Medlem

Jag har invites om någon vill ha. Bara att PMa mig. Har samma namn här som i erepublik.

Medlem

Kan ni förklara hur det funkar lite kortfattat?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Kan ni förklara hur det funkar lite kortfattat?

Spelet är textbaserat och kan bli hur stort eller litet du själv vill att det ska bli.
Om du väljer att gå med bör du söka jobb, då jobbar man en gång om dagen (helst), vilket är att klicka på en knapp. Varje gång du jobbar höjs din skill inom det område du valt att jobba med t.ex. Food. Ju högre skill desto högre lön.
Du kan också gå med i armén, antingen öka din styrka genom ett klick per dag eller anmäla dig till Sveriges armé och vara beredd att gå ut i krig.

Politiskt så röstar man tre gånger per månad. Man kan gå med i ett politiskt parti och även engagera sig politiskt. Då kan man bli kongressman och få rösträtt när större frågor avgörs...o.s.v.

Mycket av aktiviteten kring spelet sker på det svenska forumet
[http://erepublik.se/index.php]

Gå in där och titta vetja
Just nu är det mycket snack om kommande krig.

Inaktiv

Gudrun Schyman

Rekomenderar FAQ på erepublik.se
http://erepublik.se/viewtopic.php?f=39&t=244

Medlem

Jag har spelat det här ett tag nu och det är något jag rekomenderar alla att iallafall testa.

Inaktiv

Glöm inte rösta idag!!

Medlem

Gjort det men säkert inte på samma parti som du

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

Gjort det men säkert inte på samma parti som du

Viktigast är väl ATT man röstar

Inaktiv

Ett riktigt kul spel eRep, såg inte ut att vara mycket i början men nu när jag förstått hur mycket det går att göra är jag fast:)
Pakistan är på krigsstigen och om några dagar implementerar dom krigsmodulen, hjälp Sverige i kampen om Europa och sen världen!

Det är du själv som bestämmer hur kul det ska bli tex så infiltrerade spelaren Lakrisal UK:s regering och stal tusentals pund:D

Inaktiv

Mycket roligt spel, bli medlem där.
Jag har 3 invites så skicka ett pm till mig så skickar jag en invite.

Inaktiv

Spelet är skitkul. Själv är jag kongressman samt medlem i svenska facket.

Men en sak som är mycket viktigt om spelet inte ska bli alldeles för tröttsamt. Bli medlem på erep.se
Det är där allt händer. Ta del i diskutionerna som Sveriges framtid!

Skicak ett pm om du är intreserad. Skicka dock endast till mig då jag inte har lust att skicka en invite(man har ett begränsat antal) bara för att veta att du redan är medlem

Inaktiv

Riktigt roligt spel! Har 9 invites! Skicka PM så invitar jag er på direkten! Skicka era e-mails i PMet.

Inaktiv

Killar och Tjejer tag chansen att vara med i detta roliga online spel och hjälp sverige ta över världen!! Vad kan man göra då i spelet? Man kan bla bli Egen företagare med anställda, blir politiker (Starta eget parti el gå med i ett existerande)kanske tom att du kan avancera och bli sveriges president en dag, jobba, bli tidning redaktör mm grymt beronde framkallade, och nu i mars släpps krigsmodulen så vi kan dra ut i krig och erövra världen så skicka ett pm med din mail adress så får du en invite!! Varmt välkommen till eSverige och Erepublik !!

Inaktiv

Samma här, jag har invites för den som önskar att göra stormakten Sverige till supermakten Sverige. Så skicka ett pm med email-adress så sänder jag dig en invite så fort som möjligt.

Inaktiv

Har gått in på sidan skrivit vad jag ska heta och min mail adress, väntar bara på det...

Inaktiv

Måste man ha en Invite? Har själv skrivit in Vad ja ska heta, land och emailaddress, men jag fick inte bestämma mitt lösenord:|

Inaktiv

Jag har ett antal invites kvar! skicka ett PM till mig med din mail adress så fixar jag så att du får en invite redan idag! har ni några frågor om spelet så är ni oxå välkommna att fråga!

MVH MrSpeed

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Har gått in på sidan skrivit vad jag ska heta och min mail adress, väntar bara på det...

Problemet med att regga sig på sidan är att man kan få vänta i evigheter på att få komma med.
Vi som redan spelar blir tilldelade invites och om man får en sån så kommar man in i spelet direkt och slipper alltså vänta.

Så PM:a din mejladress till nån av oss så kommer du med direkt istället

EDIT: Jag har inga invites kvar.

Skriv svar