Medlem
Rymd spel -PC-

Hejsan

Hej jag undar om det finns något rymd spel som man kan Köpa skepp och flyga omkring i rymden och sen gå ombord på en planet/rymd station och skjuta osv. Typ First Person eller Third person. Typ som EvE online eller Freelancer fast man ska kunna gå omkring på planeter och sånt. Finns det eller ska det komma något?

Till PC tack.

MVH
Mattias Selander

Medlem

Mass Effect kommer snart, men jag tror inte att man kan styra sitt skepp.

Star Wars Galaxies är ett MMO med Star Wars, fast det är väldigt få som spelar det nu tror jag.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jo har hört talas om Mass Effect. Men inte läst så mycket om det. Men man kan ju hoppas att man kan köra omkring fritt i rymden det hade varit skoj. Och starwars galaxies har jag spelet ett tag tillbacka. Det ända roliga med spelet var att man kunde köra i rymden och det var inte så himmla roligt ändå.

Inget annat tros? Hade varit fett skoj. Men tack för ett svar HinduTimes

Medlem

Mass Effect är inget rymdspel som sådant, det är ett Roll(haha)spel där du reser mellan olika planeter i ett rymdskepp, inget du kan styra runt i rymden med, utan bara välja planet på en karta och sen visar det en liten cutscene.

Om du har spelat Starwars: Kotor så vet du vad jag menar, det e samma spe...
Aja inte SAMMA spel men det e väääääldigt likt i alla avseenden utom storyn..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det finns Battlecruiser Millenium, som är ett spel där man kan vara på både planeter och i skepp.
Det finns även X3, vilket är den bästa rymdsimulatorn som finns!! du kan gör vad du vill, pirat, handelsman, köra kampanj m.m


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Zymac: Aha okej det var ju synd. Vet att det är roll spel men hade som sagt varit skoj att få styra omkring själv i rymden och utforska och sånt. Vet precis som du menar. Spelat bode KOTOR 1 och 2

Propy: I X3 kan man inte gå ombord planeter och spela själv som i first person och sånt va? Har spelet X2 men hörde att X3 va ganska olikt i hur det ser ut när man kör omkring i rymden eller något sånt. Har iallafall inte testat det än

Medlem
Skrivet av selle:

Propy: I X3 kan man inte gå ombord planeter och spela själv som i first person och sånt va? Har spelet X2 men hörde att X3 va ganska olikt i hur det ser ut när man kör omkring i rymden eller något sånt. Har iallafall inte testat det än

Du har rätt i att man inte kan gå ombord på stationer eller köra FPS. Du kan ju se det från en cockpit-vy när du flyger...
I X2 kunde man flyga in i baserna, det kan man inte i X3...men om man spelar mycket och ofta flyger mellan baser så spelar det ingen större roll.

I övrigt kan man säga att X3 är en förbättrad version av X2, grafiken är mycket bättre, men i övrigt är det så gott som samma spel, samma solsystem (några nya).


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

ne kan man inte flyga in i stationerna äns? :S hur gör man då om man ska köpa saker och sånt.

Och i X2 om du kommer ihåg eller har spelat det. Jag har en Argon Titan den som rymmer 4 mindre skepp i. Hittar ingenstans att lägga till asså Docking to station för att den är så stor. Glömde köpa en Jump Drive så kan inte hitta någonstans att göra det för jag kan inte docka och sånt.

Medlem

De enda stationerna man kan åka "in" i är trading station (Argon iaf) i X3.

Du kan docka med shipyards med titans. Alla skepp kan docka med åtminstånde shipyards. Vet inte om du håller till i Argon space, men gör du det är det bara att åka till Argon Prime...
Annars kan du docka med Terracorp HQ med ett av dina mindre skepp och köpa en jumpdrive och sedan föra över den till din Titan.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

när du skrev att du ville köpa och flyga runt med ett skepp så tänkte jag direkt på Starwolves. i spelet så kan du docka med stationer och så och där kan du plocka upp uppdrag samt köpa skepp och utrustning men mer än så kan du inte göra. jag tror det inte finns ett endaste spel som har dom moment som du nämner. ärligt talat om ett sådant spel skulle dyka upp så tror jag det skulle vara alldeles för lång tråkigt

Medlem

Okej Propy. tack för svaren

Mad-Dog ska kolla det. Men varför tro du det skulle bli lång tåkigt? Kanske finns något sätt man kan göra det roligt eller så. Asså det jag sa var bara grunderna så att säga. Menade typ att det skulle var som GTA fast i framtiden. Inte samma spelsätt som GTA och självklart snyggare grafik men man skulle typ kunna gå och köra omkring på planeter och vara i rymden och sånt. Men dock så blir nästan alla spel Lång tåkiga efter ett tag

1
Skriv svar