Medlem
Rymdspel

Hej, nu är det så att jag söker nya spel att spela igenom. Jag är helt och hållet förälskad i rymd-temat när det gäller spel. Spel som Knights of the old republic 1 och 2, freelancer, Star Wars: Empire at war etc etc.

RTS, Action, RPG är ju framförallt vad jag är ute efter.

Någon som har några bra tips på moderna, eller i alla fall hyffsat moderna spel som passar denna beskrivning?

tack på förhand

/ dani


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Detta kanske ?

Star Trek - Legacy
pc versionen 199 kr

http://www.webhallen.com/prod.php?id=57904

Star Trek - Legacy
360 versionen 139 kr

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66828

Inaktiv

Darkstar One (om du står ut med rösterna vill säga) och Homeworld 2 (ett måste) är väl de jag kommer på såhär direkt.


signatur
Medlem

Hm, kanske skulle nämnt det i första inlägget att det är PC-spel jag är ute efter. ^^

Ska ta en titt på Homeworld 2 och Star Trek Legacy!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Kanske det. Som tur är har ingen nämnt ett icke pc-spel än. X3 finns om du vill ha djupare flygning.


signatur
Medlem

Nej jag vet, men Strax Dax var inne på 360-versionen av STL, som jag föresten sitter och ska spela nu (PC-versionen...).

Verkar intressant, tack strax.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Kan inte rekommendera varken DS 1 eller ST: Legacy (även om det finns till PC).

"Darkstar One" är ett linjärt tråkspel och "ST:Legacy" är dåligt skrivet, och även om Bethesda har gjort sitt bästa för att lappa ihop det efter att de fick äganderätten via ett förvärv så är spelet inte mycket att ha.

Låter som du mer borde prova Eve online eller nåt liknande.

Medlem

Nej, legacy var verkligen inte ett bra spel efter ett par timmars spelande...

Darkstar One tänker jag inte ens testa då jag bara sett dåliga kommentarer om det...

x3: reunion var ett grymt schysst spel!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Om du gillade freelancer så kan jag rekommendera starlancer som kom före.. jag gillade faktiskt det spelet mycket mer, inte samma frihet.. men jag tyckte mest det var lite störande i freelancer.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Om du gillade freelancer så kan jag rekommendera starlancer som kom före.. jag gillade faktiskt det spelet mycket mer, inte samma frihet.. men jag tyckte mest det var lite störande i freelancer.

Ja Freelancer ja. Jag har en fråga angående det. Har de stängt ner deras s.k Global Server helt nu eller?
Försökt nästan varje dag att komma in och spela ett par timmar på en server, men icke (Discovery modden då. Toppenmod som man bör sitta med om man ska lira det).


signatur
Medlem

ST Legacy är ett spel man vill lära sig älska men kan inte.

Grymt att vara alla spel i historien men man har alldeles för lite frihet och spelet saknar enorm känsla och bra grafik

Medlem

Mass Effect är ju på väg till PC, men det behöver man väl inte informera en rymdfantast om

Sen får man väl ha koll på det där Star Wars MMO som är på gång.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Sins of a Solar Empire är ganska kul, fast också ganska klydigt. Men man lär sig...vill du prova demot så finns det här.

http://www.fz.se/filer/?id=5467

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Mass Effect är ju på väg till PC, men det behöver man väl inte informera en rymdfantast om

Sen får man väl ha koll på det där Star Wars MMO som är på gång.

Star Wars MMO ? Det måste jag ha missat, det måste jag leta reda på mer om!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Star Wars finns ju redan som MMO - Star Wars: Galaxies

Medlem
Skrivet av mullins:

Star Wars finns ju redan som MMO - Star Wars: Galaxies

det är väl det "nya" det syftar på, inte SWG, som skall utvecklas av Bioware?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar